Ligger det någon "säkerhetsgrej" gällande öppningen av motoriserade bakluckan?
Min rutin när jag kommer till jobbet innefattar att jag backar in, stannar, lägger i P sedan trycker på knappen för att öppna laddluckan samt knappen för att öppna bakluckan (för att komma åt sladden och koppla in den).
Här ibland stannar luckan efter kanske 10-20% av öppningen.
Dock inte alltid.
Kan det vara för att jag öppnar dörren mitt i processen och den då avbryter öppningen?
Gör jag nått fel?
Har jag nått fel på bilen?
/Jocce
Baklucka stannar i öppning ibland?
Moderator: Redaktion
Baklucka stannar i öppning ibland?
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
- TeslaMartin
- Teslaägare
Re: Baklucka stannar i öppning ibland?
Aldrig råkat ut för att luckan stannar mitt i öppningsfasen, inte ens då det varit någon millimeter till att den slagit i något bakom - så troligen bara säkerhetsfunktion om det går trögt/slår i något fysiskt. Men om det hänger ihop med dörröppning är väl snabbt testat, bara gå ut och prova på en gång.Jocce skrev:Ligger det någon "säkerhetsgrej" gällande öppningen av motoriserade bakluckan?
Min rutin när jag kommer till jobbet innefattar att jag backar in, stannar, lägger i P sedan trycker på knappen för att öppna laddluckan samt knappen för att öppna bakluckan (för att komma åt sladden och koppla in den).
Här ibland stannar luckan efter kanske 10-20% av öppningen.
Dock inte alltid.
Kan det vara för att jag öppnar dörren mitt i processen och den då avbryter öppningen?
Gör jag nått fel?
Har jag nått fel på bilen?
/Jocce
/Martin
Jag har också råkat ut för detta ett antal gånger, men tyvärr kan jag inte säga att jag egentligen vet vad som orsakar det.
Det har hänt mig en men då är jag nästan helt säker på att råkade trycka till på nyckeln i fickan när jag va på väg ut bilen och att det har därför den stannade.
Samma för mig ibland, har inte lyckats koppla det till något. Men har nyckeln i myntfacket på jeansen så det skulle kunna vara att man råkar trycka till när man kliver ut
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Idag hade jag INTE öppnat dörren när luckan stannade.
Den forsatte snällt när jag tryckte på knappen igen...
/Jocce
Den forsatte snällt när jag tryckte på knappen igen...
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.