Det kan nog stämma. Testade en knökfull V4 i Norrköping idag och fick 64kW konstant med varmt batteri och 40% SoC.AAKEE skrev: ↑09 maj 2025 19:33Det beror garanterat på hur övriga bilar har sin laddkurva just där och då.fth skrev: ↑09 maj 2025 19:10Jag har alltid fått full effekt i Helsingborg även när det varit helt fullt, min max effekt är iofs bara c:a 135 kW, men 66-70 har jag aldrig varit med om.Richardk skrev: ↑09 maj 2025 18:54Helsingborg funkade inte bra när det var fullt. Den är uppgraderad med V4 och jag fick ca 65-70kW när jag förväntade mig 250kW. Efter en stund fick jag ca 130-140kW. Ju snabbare bilarna blir på att ladda desto mer viktigt är det att stationerna blir uppgraderade med mer effekt.
/fth
Kabinetten brukar paras med 4 Superchargers.
Undantag finns, det är 6 stolpar /SuC v3 i Jokkmokk och 2 kabinett.
Ett sånt kabinett ger max 580kW, vilket blir 145kW per stolpe om det delas rakt av.
Jag har tolkat infon innan som att de värdena är maxvärden men att Tesla inte alltid uppfyller det till varje kabinett.
Hela siten har ju sannolikt också en max input som kan sätta gränsen när det är fullt eller hög beläggning. Jag tycker jag sett en del inlägg om 60-70kW som max vid fullbelagt på vissa ställen.
Jag fick 106 kW i Mora lördagen när tjejvasan var slut, fullbelagt och kö. Hade rätt SoC etc för 263kW på mätaren.
Samma dag någon timme senare i Ljusdal fick jag 256 kW trots full beläggning (möjligen 1 plats ledig).
IMG_5243.jpeg
Uppgradering av diverse stationer
Moderator: Redaktion
Re: Uppgradering av diverse stationer
- Elmil
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mats11813
Synskt!

Nu står Bredden som tillfälligt stängd! Plus Falkenberg.
Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri
Avgasfri sedan 2015.04.28
Model Y RWD 2025
När ska Sveriges första uppgraderas.. lödde står.övetfull ganska ofta får.jag säga.. dock inget som påverkar mig då jag bor i byn och laddar såklart hemma.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Lödde är väl enklast att stänga helt när arrendet löper ut, det är bara trångt och besvärligt där. Finns en ny stor Super charger på Toftanäs.
MYLR (Juniper) -25
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Håller helt med, med Toftanäs och Helsingborg finns det inget egentligt behov av Lödde längre.Skatbo skrev: ↑26 maj 2025 19:41Lödde är väl enklast att stänga helt när arrendet löper ut, det är bara trångt och besvärligt där. Finns en ny stor Super charger på Toftanäs.
Det skulle iofs inte skada om dom uppgraderar till typ 40 v4, men det vore mer "nice to have" än "need to have".

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Som sagt bor för nära så använder varken toftanäs eller lödde men med tanke på hur många som laddar i lödde så skulle jag gissa att den är uppskattad.. Toftanäs känns inte som någon höjdare då man måste köra av en bra bit från yttre Ringvägen.Skatbo skrev: ↑26 maj 2025 19:41Lödde är väl enklast att stänga helt när arrendet löper ut, det är bara trångt och besvärligt där. Finns en ny stor Super charger på Toftanäs.
Avsett så tror jag Toftanäs skulle vara för liten om.man stänger lödde, då skulle de behövas ännu mer platser där..
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Sollentuna/Bredden byggs om till V4 just nu! Var där igår och tog några bilder. De 6 gamla 150 har bytts ut. Vi får hoppas de byter ut resten också samt lägger till 6 nya, skulle uppskattas här då det alltid/ofta är köer här.
Töre är "offline" sedan någongång i slutet på förra veckan. Så förhoppningsvis är det en V4 uppgradering på gång även där.
Finns Ionity på samma plats så man kan fortfarande ladda där.
Nån som har bilder från hur det ser ut där just nu?
De gamla är helt bortgrävda just nu. Hustrun blev överraskad i lördags när de skulle till Gällivare och det inte gick att ladda där.Azap skrev:Töre är "offline" sedan någongång i slutet på förra veckan. Så förhoppningsvis är det en V4 uppgradering på gång även där.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tesla Y LR -22 EAP
Bra att dom uppdateras, men kryllar av andra laddare runtom så köa i bredden är inget man har behövt på länge
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
- Elmil
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mats11813
Bredden klar och Åre på gång
Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
Model Y RWD 2025
Verkar som dom gör det ordentligt i Lödde
- Arctic Drifter
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/anders453430
- Kontakt:
Töre SuperCharger står på fastigheterna Töre 12:48 samt Töre 12:49, den första ägs av ett bolag som också verkar bedriva OKQ8 macken bredvid Superchargern, den andra ägs av privatpersoner.BrooklynS skrev: ↑02 jun 2025 14:48De gamla är helt bortgrävda just nu. Hustrun blev överraskad i lördags när de skulle till Gällivare och det inte gick att ladda där.Azap skrev:Töre är "offline" sedan någongång i slutet på förra veckan. Så förhoppningsvis är det en V4 uppgradering på gång även där.
Bara nu inte detta är som det varit på andra ställen att Tesla hyrt marken på X antal år bredvid OKQ8 och att det nu gått ut...?
Tesla Model Y Performance
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Det står "Tillfälligt stängd" så det finns hopp.Arctic Drifter skrev: ↑03 jun 2025 20:35Töre SuperCharger står på fastigheterna Töre 12:48 samt Töre 12:49, den första ägs av ett bolag som också verkar bedriva OKQ8 macken bredvid Superchargern, den andra ägs av privatpersoner.BrooklynS skrev: ↑02 jun 2025 14:48De gamla är helt bortgrävda just nu. Hustrun blev överraskad i lördags när de skulle till Gällivare och det inte gick att ladda där.Azap skrev:Töre är "offline" sedan någongång i slutet på förra veckan. Så förhoppningsvis är det en V4 uppgradering på gång även där.
Bara nu inte detta är som det varit på andra ställen att Tesla hyrt marken på X antal år bredvid OKQ8 och att det nu gått ut...?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.