Valen som finns är "Off", "No A/C" och "On".
Jag får en känsla av att "No A/C" inte funkar, kupen blir fortfarande 45+ även om det bara är 18 grader ute. Temp borde kunna gå ner mer genom att bara köra fläktar kan jag tycka?
Någon som vet något som inte jag vet?
Johan
Cabin Overheat Protection
Moderator: Redaktion
Re: Cabin Overheat Protection
Jag har ingen MY men på 3an så kan jag ej aktiverat överhettning skyddet i kupén om larmet är aktiverat.
Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Jag kanske inte förstår frågan men överhettningsskyddet aktiveras enkelt från appen. Klimatanläggning/Kupéöverhettningsskydd/På. Drar dock ganska mycket el.
MY RWD Vit 2023
Från handboken: https://www.tesla.com/ownersmanual/2020 ... 7C096.htmlSueco skrev: ↑04 jun 2025 21:42Valen som finns är "Off", "No A/C" och "On".
Jag får en känsla av att "No A/C" inte funkar, kupen blir fortfarande 45+ även om det bara är 18 grader ute. Temp borde kunna gå ner mer genom att bara köra fläktar kan jag tycka?
Någon som vet något som inte jag vet?
Johan
Aktivera funktionen genom att trycka på Reglage > Säkerhet > Kupéöverhettningsskydd och välja:
- På: Luftkonditioneringen körs när kupétemperaturen överstiger 40 °C eller, om tillämpligt, temperatur som har valts på pekskärmen eller via mobilappen. Temperaturinställning kan kräva den senaste versionen av mobilappen.
- Ingen A/C: Endast fläkten körs för att förhindra att ytor som vidrörs blir för varma.
- Av: Avaktivera kupéöverhettningsskydd.
Så det verkar väl inte som att huvudfunktionen för "Ingen A/C" är att sänka tempen utan typ att se till att ratten går att hålla i när man ska köra iväg