I veckan hämtar jag ut en ny M3 Highland och har en fundering krig kamera och inspelning. Vill kunna filma när jag lämnar bilen, eller egentligen att kamerorna rullar hela tiden.
Går detta att få till? Behöver jag ett separat USB minne, som jag förhoppningsvis kan formatera själv, eller är det ett ”Tesla format”? Har ett gäng minnen på 64-128gb liggandes så det vore toppen att de kom till användning:)
Kameraövervakning
Moderator: Redaktion
Re: Kameraövervakning
Det sitter ett USB minne i handskfacket när du hämtar bilen.
Vill du använda egna andra så formaterar du som som exfat och skapar en tom katalog som heter TeslaCam. Det går att formatera från skärmen i bilen, det är enklast.
Vill du använda egna andra så formaterar du som som exfat och skapar en tom katalog som heter TeslaCam. Det går att formatera från skärmen i bilen, det är enklast.
MY LR RWD ”Juniper” -25
M3 SR+ RWD -21 (såld)
M3 SR+ RWD -21 (såld)
Dom kommer dock inte att filma hela tiden, utan bara när bilen tror att det händer nåt elakt i närheten av den.
.."elakt" som exempelvis regn, då står den och blinkar och spelar in hela tiden
.."elakt" som exempelvis regn, då står den och blinkar och spelar in hela tiden

- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Jo, den filmar hela tiden, men sparar bara när den tycker att något ändras i någon av kamerorna.
Jag har samma system på landet, med gamla mobiltelefoner.
Just får jag larm en gång i minuten eftersom det är soligt och blåser, så skuggorna rör sig.

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.