Teslas försäljningtapp i Europa 2025

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
repulsiv
Teslaägare
Kontakt:

Re: Teslas försäljningtapp i Europa 2025

Inlägg av repulsiv »

roffe_s skrev: 01 jul 2025 10:36
Tesla-Björn i all ära men kanske är det helt enkelt så att det finns betydligt fler tidigare Tesla-kunder som återkommer som köpare? I vart fall - en rejäl ljuspunkt för Tesla i en annars rätt dyster Europamarknad om vi ser till totalen.
Ja, det är väl det enda egentliga faktumet som jag kan tänka mej borde inverka, jag gissar att det inte finns något land med så stor andel teslabilar totalt som i norge ? ..det borde ju betyda att en stor del kan tänka sej att köpa en till.

I de flesta länder så är köparen mer öppen för samtliga märken och modeller och inte så påverkade av vad man har.
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

repulsiv skrev: 02 jul 2025 00:19
SwedishAdvocate skrev: 30 jun 2025 22:51
Vad är det med deras skattesystem som är "helt hjärndött"?
Att ha europas högsta straffskatter på bilar tycker jag är helt hjärndött, men den diskussionen kan vi ju ta på annat ställe än här.
Att ha Europas högsta straffskatter på stora, tunga bilar med fossilförbrännarmotorer tycker jag är Fullkomligt Genialiskt! Dessutom är det IMO en klockren 12-poängare ur moraliskt och etiskt hänseende.

Så det här kommer vi helt enkelt få enas om att vara diametralt oense om. Inte ens lönt att diskutera.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
RareEarth
Teslaägare

Inlägg av RareEarth »

Danmark har väl med viss marginal Europas högsta bilskatter.
Skriv svar