1400 är lite för lite för en moden husvagn om man vill lasta mer än tandborsten.Marcus_B skrev: ↑09 maj 2025 20:49Räcker det inte med 1400 kg som GTX får dra med dispens? Olyckligt att det ska falla på 100 kg.themax skrev: ↑09 maj 2025 14:58ID.7 skulle ligga mycket högt på min lista för utbyte av Teslan förutom den dåliga dragvikten. Var precis som Lars W väldigt imponerad av bilen men behöver kunna hänga på 1500 kg lagligt på kroken.
Nu blir det inte byte än på några år men jag vet redan nu att det inte blir Tesla nästa gång. Då kanske ID.7 fått mer dragvikt också.
VW ID.7
Moderator: Redaktion
Re: VW ID.7
Re: VW ID.7
Precis. Därför provkörde jag nya A6 också som har betydligt högre dragvikt, men det är ett blodigt påslag för den höjningen …
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Re: VW ID.7
Volkswagen tar upp priskriget med Tesla på ID7.
ID7 Pro SWE Edition 589 900kr
ID7 Tourer Pro SWE edition 599 900kr
ID7 Pro SWE Edition 589 900kr
ID7 Tourer Pro SWE edition 599 900kr
ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Re: VW ID.7
Va! DUMPAR VW PRISERNA!?!?! Det gör ju BARA Tesla!!!!1
Vad ska nu hända med andrahandsvärdet?!?!?!
Re: VW ID.7
Testa Renault Scienic om inte AWD är ett krav. Trevlig navigator och tror den skall gå att få med OPD.Bejje skrev: ↑20 mar 2025 18:59Jag är i samma sits här. Överväger (tyvärr) något "praktiskt" framför roligt. Enyaq eller ID4:a möjligen.jeppe_sthlm skrev: ↑20 mar 2025 12:47Har liksom fastnat för ID7 som den bästa ersättaren för Model S - testade den igen igår. Gillar mycket av den, men håller med att den känns klumpig. Skön att åka i, men kändes nog lite bullrigare än vår Raven.
Vill ha en bekväm, tyst bil med tillräckligt mycket plats för 2 vuxna, 2 tonåringar och en del bagage. Får gärna kännas någorlunda smidig att köra. Svårt att hitta någon riktig fullträff på marknaden till en rimlig slant för privatägande.
En 7:a vore trevlig men den sticker en hel del i pris om man inte hittar en demobil.
Renault Zoe 22kWh Q210 2014 - 6000mil - Såld
Renault Zoe 52kWh R135 2020 - 11 000mil - Såld
Skoda Enyaq 85kWh 2021 - 4 500 mil - Såld
Nissan Leaf 62kWh 2021 - 3 000 mil
Renault Megane 60kWh 2022 - 2 000 mil
Renault Zoe 52kWh R135 2020 - 11 000mil - Såld
Skoda Enyaq 85kWh 2021 - 4 500 mil - Såld
Nissan Leaf 62kWh 2021 - 3 000 mil
Renault Megane 60kWh 2022 - 2 000 mil