Resa till nice i tesla
Moderator: Redaktion
Resa till nice i tesla
En härlig serie om en familj som tar sig från Sverige (Värmland) till Nice. Allt dokumenteras så den känns informativ och utvecklande. Ett tips helt enkelt
https://youtube.com/@pericsson?si=scN_JSl93FAAJnFc
https://youtube.com/@pericsson?si=scN_JSl93FAAJnFc
-
Re: Resa till nice i tesla
Riktigt intressant! Hoppas hans kanal får spridning då det påvisar enkelheten med längre resor med Tesla!
- grillchips
- Teslaägare
Kul, tack för tips! Var på håret att göra en liknande resa denna sommar men i brist på tid för planering så sköt vi upp det. Det här ger mig lite sug igen! 

Kul koncept men flygresa från Stockholm är knappt 3h.
Bor man i Värmland kanske det inte finns bra alternativ nära men flyg är så mycket snabbare så tar själv det alla dagar i veckan istället för att behöva köra dagar i bil.
Körde en gång ena vägen med bil (ej elbil) och det gör jag inte om.
Tradigt även med stopp på vägen.
Bor man i Värmland kanske det inte finns bra alternativ nära men flyg är så mycket snabbare så tar själv det alla dagar i veckan istället för att behöva köra dagar i bil.
Körde en gång ena vägen med bil (ej elbil) och det gör jag inte om.
Tradigt även med stopp på vägen.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Resan är ju en stor del, om man nu inte bara tänker harva milen så fort som möjligt
Lägg ut resan på 4 dagar och passa på att se allt som finns på vägen, åk olika rutter dit och hem
Lägg ut resan på 4 dagar och passa på att se allt som finns på vägen, åk olika rutter dit och hem
Precis, ska man bara till en destination långt bort snabbast möjligt så flyger man.
Bil kör man om man har massa stopp man vill göra på vägen.
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Eller om man har en hund som man inte vill stuva in i skuffen på ett flygplan...

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Den som har gjort en resa har något att berätta.
Den som flyger till Nice har inget att berätta.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Den som flyger till Nice har inget att berätta.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tesla Y LR -22 EAP
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Vi har ju åkt på bilsemester i stort sett varje sommar dom senaste 25 åren, med någon vecka vid Medelhavet (Italien el Kroatien) som ”höjdpunkt”.
Vi kör ofta rätt långt per dag, men planerar alltid in någon/några nätter vid en alpsjö, och kör över något spännande bergspass etc.
Nu i efterhand är det i stort sett uteslutande just dom dagarna på semestrarna som barnen minns och fortfarande pratar om, bad, strand och pool vid Medelhavet gör inte lika stort intryck verkar det som.
/fth
Vi kör ofta rätt långt per dag, men planerar alltid in någon/några nätter vid en alpsjö, och kör över något spännande bergspass etc.
Nu i efterhand är det i stort sett uteslutande just dom dagarna på semestrarna som barnen minns och fortfarande pratar om, bad, strand och pool vid Medelhavet gör inte lika stort intryck verkar det som.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
För oss brukar själva resan vara det som är en stor del. Du kan svänga av till nån gammal riddarborg, naturupplevelse, hälsa på nån osv.
Som boye skaldade: ”Nog finns det mål och mening i vår färd - men det är vägen, som är mödan värd”
Elbil är ju dessutom miljövänligare än att fisa ut avgaser i atmosfären med flyget!
Som boye skaldade: ”Nog finns det mål och mening i vår färd - men det är vägen, som är mödan värd”
Elbil är ju dessutom miljövänligare än att fisa ut avgaser i atmosfären med flyget!
Senast redigerad av Thed75, redigerad totalt 1 gånger.
Jag tycker också bilresan är semester i sig. Iallafall resan ner. Hem brukar vi sträck-köra och kissa i flaska.