Xiaomi YU7
Moderator: Redaktion
Xiaomi YU7
Vad tycks?
https://insideevs.com/news/760467/xiaom ... ina-tesla/
The YU7 looks to take everything people like about the SU7 sedan, but ported into a form factor that has more appeal to the general public. If the YU7 sells as strongly as the SU7 sedan, and it likely will, then I won’t see exactly how Tesla will fight back against that. Tesla certainly won’t be able to do it with the low-effort facelifted Model 3 and Model Y.
The YU7 looks to take everything people like about the SU7 sedan, but ported into a form factor that has more appeal to the general public. If the YU7 sells as strongly as the SU7 sedan, and it likely will, then I won’t see exactly how Tesla will fight back against that. Tesla certainly won’t be able to do it with the low-effort facelifted Model 3 and Model Y.
Re: Xiaomi YU7
Snygg! Kommer nog sälja bra i Kina.spacecoin skrev: ↑25 maj 2025 09:52Vad tycks?
Lite humor att hävda ”low-effort” angående de bilar som är världsledande i effektivitet, teknik och säkerhet.
Model S Plaid
Model Y LR
Model S 75D
Jag tror författaren avsåg Highland/Junpier faceliften specifikt? Den är ju inte direkt revolutionerande jämfört med utvecklingstempot i Kina.MC Red skrev: ↑25 maj 2025 11:41Snygg! Kommer nog sälja bra i Kina.spacecoin skrev: ↑25 maj 2025 09:52Vad tycks?
Lite humor att hävda ”low-effort” angående de bilar som är världsledande i effektivitet, teknik och säkerhet.
Tesla gör bra bilar, men ladd-tekniken och annat börjar bli lite gammalt i alla fall med kinesiska mått.
-
Jag tycker den är riktigt snygg och det är riktigt coolt att det satt heads up-displayen längs rutans nederkant i produktion. Det som BMW bara visat upp som koncept. Ska bli intressant att se hur körgenskaperna är. Hoppas att den kommer till europa.
Jag gillar den med. Det lär tyvärr dröja iom att backloggen på SU7 är 11 månader…tesla newbie skrev: ↑27 maj 2025 12:32Jag tycker den är riktigt snygg och det är riktigt coolt att det satt heads up-displayen längs rutans nederkant i produktion. Det som BMW bara visat upp som koncept. Ska bli intressant att se hur körgenskaperna är. Hoppas att den kommer till europa.
Dom behöver skala upp!
Var och tittade på YU7 idag. Fick inte komma in den ännu, kanske efter eventet imorgon. Men ser ut som en vääldigt fin bil. Lyft både mot SU7 och helt annan klass än t.ex. Zeekr 7x som jag provade direkt efter.
Hur står den sig mot MY enligt dig?Lyft både mot SU7 och helt annan klass än t.ex. Zeekr 7x som jag provade direkt efter.
YU7 är ju en mycket modernare och lyxigare bil på alla punkter men utan att lagt på massa kinesiskt bling bling. Utan snyggt avskalad. Däremot är den ju rätt mycket tyngre bil så kommer säkert dra mer energi samt sedan finns det ju risk för omogen mjukvara. Men Xiaomi är ju ingen nybörjare på komplex mjukvara som en del andra biltillverkare, så kanske lite lägre risk ändå.
Sedan tycker jag inga av deras fälgar är särskilt snygga men det är en detalj. Mittsätet där bak undrar jag över också, ingen höjdare i SU7. Hoppas de gjort det lite mer komfortabelt i YU7.
Få upp stora produktions volymer och försäljning / service utanför Kina tror jag blir den största utmaningen för Xiaomi.
Sedan tycker jag inga av deras fälgar är särskilt snygga men det är en detalj. Mittsätet där bak undrar jag över också, ingen höjdare i SU7. Hoppas de gjort det lite mer komfortabelt i YU7.
Få upp stora produktions volymer och försäljning / service utanför Kina tror jag blir den största utmaningen för Xiaomi.
-
Hoppas den kommer till europa så småningom. Ska åka till Kina i höst, så hoppas jag har tid att kolla på den då. Att provköra lär jag inte kunna göra tyvärr (har inte kinesiskt körkort). Dessutom är det inte mycket poäng att provköra bilar i Pekings trafik.
- Lerumsexpressen
- Teslaägare
Tack. Verkar som en fin bil med många innovationer.
Slutklämmen beskriver situationen på den kinesiska marknaden mördande effektivt...
-
Hmmm, enligt denna testare så är det Model Y som gäller om man gillar sportiga köregenskaper. Och jag som tycker Juniper LR är för mjuk när man kör aktivt….. Dessutom verkar inte panorama-displayen funka med polariserade glasögon
Världen är upp och ner. Kineserna tar över. Det är väl inte helt oväntat iofs.
Baserat på vad som går att läsa sig till om denna bilen så är den nya måttstocken i denna prisklass.
Första rimligt prissatta SUV som jag faktiskt får begär för. Frågan är om/när den kommer till Sverige?
Ser tufft ut för européerna. Grattis Kina.
Baserat på vad som går att läsa sig till om denna bilen så är den nya måttstocken i denna prisklass.
Första rimligt prissatta SUV som jag faktiskt får begär för. Frågan är om/när den kommer till Sverige?
Ser tufft ut för européerna. Grattis Kina.

TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
Xiaomi kommer tidigast 2027 till Europa enligt uppgift. De har utmaning nog att täcka upp efterfrågan i Kina.pefreli skrev: ↑02 jul 2025 13:28Världen är upp och ner. Kineserna tar över. Det är väl inte helt oväntat iofs.
Ser tufft ut för européerna. Grattis Kina.![]()