Skrapad fälg / Nya navkapslar?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Falcon_b
Referralkod: ts.la/michael157553

Skrapad fälg / Nya navkapslar?

Inlägg av Falcon_b »

Tjena,

Har lyckats skrapa ena fälgen (19" svart Gemini) 😭 Behöver man på nåt sätt laga/försegla skadan eller behövs inte det (bortsett från det rent estetiska)?

Jag har även sett att det finns navkapslar som täcker hela fälgen (till skillnad mot orginalet). Är dessa något att ha (för ökat skydd) och finns det nån modell/leverantör/e-shop som rekommenderas i såna fall? 💸
Användarvisningsbild
Freez
Teslaägare

Re: Skrapad fälg / Nya navkapslar?

Inlägg av Freez »

Falcon_b skrev: 07 jul 2025 08:55
Tjena,

Har lyckats skrapa ena fälgen (19" svart Gemini) 😭 Behöver man på nåt sätt laga/försegla skadan eller behövs inte det (bortsett från det rent estetiska)?

Jag har även sett att det finns navkapslar som täcker hela fälgen (till skillnad mot orginalet). Är dessa något att ha (för ökat skydd) och finns det nån modell/leverantör/e-shop som rekommenderas i såna fall? 💸
Finns mängder med alternativa navkapslar som täcker hela fälgen. Jag köpte mina på Yeslak.com för två år sedan och de har funkat kanon. Har dem på både sommar och vinter.

https://www.yeslak.com/
MY RWD Vit 2023
Falcon_b
Referralkod: ts.la/michael157553

Re: Skrapad fälg / Nya navkapslar?

Inlägg av Falcon_b »

Freez skrev: 07 jul 2025 10:36
Falcon_b skrev: 07 jul 2025 08:55
Tjena,

Finns mängder med alternativa navkapslar som täcker hela fälgen. Jag köpte mina på Yeslak.com för två år sedan och de har funkat kanon. Har dem på både sommar och vinter.

https://www.yeslak.com/
Det blev en beställning från yeslak, dem hade dessutom rea. Så tack för tipset!
Skriv svar