Leverans december
Moderator: Redaktion
Leverans december
Hej
Någon mer än jag som har leverans i slutet av december men vill flytta till januari? Förmånsvärde och miljöbilspremie som orsak. Inget lätt beslut då man lääängtar!!!
TM är inte så sugna på detta, vad kan det bero på?
Någon mer än jag som har leverans i slutet av december men vill flytta till januari? Förmånsvärde och miljöbilspremie som orsak. Inget lätt beslut då man lääängtar!!!
TM är inte så sugna på detta, vad kan det bero på?
Re: Leverans december
De stänger ju året...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Min bil är klar för lev, ställs i ett garage nära sc i Väsby. Då fixar dom med sina papper och jag får min bil i januari, alla är glada 

Senast redigerad av SR-71-BlackBird, redigerad totalt 1 gånger.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Samma här, bilen skall vara klar sent december och sist vi pratade bestämde vi att avsluta affären och ställa bilen i ett garaget under julen och sedan ställa på i januari.
Var nu några veckor sedan vi diskuterade detta men jobbigaste är nog flyga upp och avsluta affären och sedan åka hem igen tomhänt, SE MEN INTE RÖRA.
Var nu några veckor sedan vi diskuterade detta men jobbigaste är nog flyga upp och avsluta affären och sedan åka hem igen tomhänt, SE MEN INTE RÖRA.
Samma sak för mig, jag kommer dock hämta ut bilen nu i veckan och sedan köra hem den med egen saluvagnsskylt. Bilen ställs på i Januari precis som för er andra.
När jag pratade med Tesla så har dom 100 st bilar att leverera innan nyår. Galet bra, men det ska bli kul att se i bilstatistiken hur många bilar som blir påställda i december resp. i januari.
När jag pratade med Tesla så har dom 100 st bilar att leverera innan nyår. Galet bra, men det ska bli kul att se i bilstatistiken hur många bilar som blir påställda i december resp. i januari.
Ska de leverera 100 i sverige i december? Låter galet mycket med tanke på att det legat på 10-20 per månad hitills...Fredriksv skrev:Samma sak för mig, jag kommer dock hämta ut bilen nu i veckan och sedan köra hem den med egen saluvagnsskylt. Bilen ställs på i Januari precis som för er andra.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Killen jag pratade med på Tesla IC såg väldigt nöjd ut när jag kontrollfrågade om jag verkligen hörde rätt.matbl skrev:Ska de leverera 100 i sverige i december? Låter galet mycket med tanke på att det legat på 10-20 per månad hitills...Fredriksv skrev:Samma sak för mig, jag kommer dock hämta ut bilen nu i veckan och sedan köra hem den med egen saluvagnsskylt. Bilen ställs på i Januari precis som för er andra.

Bilstatistiken går väl efter inregistrering och inte påställning så allt borde väl hamna i december?Fredriksv skrev:Killen jag pratade med på Tesla IC såg väldigt nöjd ut när jag kontrollfrågade om jag verkligen hörde rätt.matbl skrev:Ska de leverera 100 i sverige i december? Låter galet mycket med tanke på att det legat på 10-20 per månad hitills...Fredriksv skrev:Samma sak för mig, jag kommer dock hämta ut bilen nu i veckan och sedan köra hem den med egen saluvagnsskylt. Bilen ställs på i Januari precis som för er andra.
När jag pratade med Tesla så har dom 100 st bilar att leverera innan nyår. Galet bra, men det ska bli kul att se i bilstatistiken hur många bilar som blir påställda i december resp. i januari.Ska som sagt bli spännande att läsa nybilsregistreringsstatistiken (vilket långt ord!) för december!
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
De verkar väldigt intresserade att få leverera i dec, men jag vägrar av flera orsaker. Har fått reg.nr så jag förmodar att skyltarna är tillverkade och då med tryck 2014 så jag kommer att beställa nya skyltar med 2015 på efter registreringen i början av januari när jag hämtat bilen. Jag blev övertalad att flytta lev från februari till december vilket jag gick med på under förutsättning att INGET fick skickas in förrän efter nyår men vad min bilförsäljarkompis säger så sker det när bilen kommer till Sverige därför regnummer utan att bilen registrerats.
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
Står väl i Infra nu
Färdigproducerad
Din Model S förbereds för upphämtning eller leverans.

Färdigproducerad
Din Model S förbereds för upphämtning eller leverans.
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
Härligt, grattis
Hämtar min i början på januari.

Hämtar min i början på januari.