SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Moderator: Redaktion
Re: SECC 2025 8:e juli (Ystad - Haparanda)
Kul att se att Nion ser ut att bli slagen i år
Verkar som att Taycan startade efter jojje och därför tar hem det trots att jojje ser ut att bli först i mål!

ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Vad är hänt med bilarna som enligt kartan är kvar strax ovanför Jönköping?
MY RWD Vit 2023
Jaså? Vart såg du de?
Som jag förstått så gäller följande:
Grupp A startade 13:30 (lastbil)
Grupp B startade 14:00 (långsammar elbilar)
Grupp C startade vid 14:30 (snabba elbilar). Taycan ingår väl i grupp C?
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
Joel sa det i sin livestream, att alla bilar har en individuell starttid oavsett startgrupp.
ID4 GTX 340 hk MY25
Låter jätteskumt - hur ska man då kunna följa tävlingen då man inte vet starttiderna?toppo skrev: ↑09 jul 2025 08:22Joel sa det i sin livestream, att alla bilar har en individuell starttid oavsett startgrupp.
Model Y LR AWD 2025 (Juniper)
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020 (såld)
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Model Y LR AWD 2021
Auto motorsport gjorde ett sånt test för typ 3 år sedan. Just då hade Tesla en bugg i ruttplaneringen som gjorde att den planerade med alldeles för långa laddstopp.Orpon skrev: ↑09 jul 2025 07:51Ja, kanske inte så kul för förarna.
Men intressant att se hur spretigt, det skiljer alltså fortfarande mycket mellan bilar?
(Har själv bara jämfört Nissan från 2014 med Tesla)
Var det ett bugg eller en preferens att den tog längre laddstopp för att ha större marginaler för oerfarna förare samt inte stanna lika ofta?
Dom har iaf justerat det idag, nu kan man välja snabbast, bäst förnödenheter eller minst stopp.
Dom har iaf justerat det idag, nu kan man välja snabbast, bäst förnödenheter eller minst stopp.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
instagram.com/tehjimos
Minns inte exakt, men har för mig att det var på sista laddstoppet som den alltid la på orimligt mycket marginal. Alltså typ att den ville ladda till 60-70% när det skulle räcka med 10% för att nå destinationen. Det var en känd bugg som jag själv märkte av men för oss som tänker till lite så inser man det orimliga i det och struntar i vad navigatorn säger.
Det kunde du inte. Model S först i mål men Taycan vann på tid eftersom den hade några sekunder tillgodo.ReNewAble skrev: ↑09 jul 2025 08:32Låter jätteskumt - hur ska man då kunna följa tävlingen då man inte vet starttiderna?toppo skrev: ↑09 jul 2025 08:22Joel sa det i sin livestream, att alla bilar har en individuell starttid oavsett startgrupp.
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Sov igenom slutstriden tyvärr! Men kul med lite nytt blod i täten.
Model Y LR AWD 2022
Där hoppas jag att de tänker om - verkar ju kunna skilja många minuter mellan bilarna vilket gör det helt omöjligt att följa om de inte i så fall publicerar de individuella starttiderna. Även med det så blir det för komplicerat då man inte kan sitta och räkna om individuella tider samtidigt som man försöker följa det via livekartan.Love_O skrev: ↑09 jul 2025 08:50Det kunde du inte. Model S först i mål men Taycan vann på tid eftersom den hade några sekunder tillgodo.ReNewAble skrev: ↑09 jul 2025 08:32Låter jätteskumt - hur ska man då kunna följa tävlingen då man inte vet starttiderna?toppo skrev: ↑09 jul 2025 08:22Joel sa det i sin livestream, att alla bilar har en individuell starttid oavsett startgrupp.
Model Y LR AWD 2025 (Juniper)
Model Y LR AWD 2021
Model Y LR AWD 2021
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Jaktstart, en minut mellan varje bil, avtalet minuter start efter 0 avspeglas i startnumret.
Spännande att följa men en mardröm är administrera i starten!
Spännande att följa men en mardröm är administrera i starten!
Model Y LR AWD 2022
Kan man hitta en resultatlista någonstans?
MY RWD Vit 2023
Men ge er, det är ingen OS-final i någon sport.
Det är som det skrivits en "happening" för att visa att det går att åka denna sträcka på rimlig tid utan att behöva dinosaurie-juice i tanken. Sen tror jag middagen i Haparanda är det som drar mest...
Det måste vara administrativt lätt att ordna, detta drivs av ideella krafter.
Eller finns det någon frivillig som hjälper de som organiserade detta?
Det är som det skrivits en "happening" för att visa att det går att åka denna sträcka på rimlig tid utan att behöva dinosaurie-juice i tanken. Sen tror jag middagen i Haparanda är det som drar mest...
Ideelt är frivilligt… bara som info.Erxon skrev: ↑09 jul 2025 11:41Men ge er, det är ingen OS-final i någon sport.
Sen skrivs det om Race ! Det hypas upp. Blir lite antiklimax när det väl går av stapeln och det blir liksom noll och ingenting. Vad tog det för dom att åka ? Hur många stopp ? Hur var trafiksituationen?
- Tillsynsmannen
- Teslaägare
En "happening" som är blodigt allvar.... varför annars göra det offentligt? Jag tror ingen gör det för middagens skull.
Mitt inlägg var ingen kritik utan jag var bara nyfiken på hur det gick för deltagarna. Placering & tider. Tidigare år som jag minns har man kunna följa placering.Erxon skrev: ↑09 jul 2025 11:41Men ge er, det är ingen OS-final i någon sport.
Även om det är helt ideellt så är det mer än en "happening", enligt SECC själva beskriver man det som tävling och Championship.
"Under tävlingen
Alla tävlande rapporterar sin position och hastighet automatiskt med appen Traccar. Rapporteringen är publik och kan följas av alla intresserade här på hemsidan."
"Från lokal bilorientering till Sveriges längsta biltävling"
MY RWD Vit 2023
Tidigare år så har det väl kommit under eftermiddagen någon gång, efter att deltagarna vaknat på stadshotellet?
VW Id.3 Pro Performance Family MY21