Vilken Europeisk modell har du kunnat få för lägre med motsvarade utrustning och prestanda och AWD inklusive försäkring?manneson skrev: ↑11 jul 2025 18:53Inte tillräckligt aggressivt uppenbarligen. Man kan/har ju kunnat få europeiska märken för lägre.StureP skrev: ↑11 jul 2025 16:49Det har man haft. Du fick en performance med försäkring för 5995 kr i månaden.manneson skrev: ↑11 jul 2025 15:37Uhh så ny version med 10% mindre batteri.
Man hade väl hoppats på tvärtom…
Det kryllar inte direkt på gatorna med xpeng eller andra kinabilar.
På andrahandsmarknaden är de inte särskilt eftersökta heller.
De behöver aggressiva privatleasingkampanjer för att få iväg bilar.
3995 skulle nog locka skapligt många. Zeekr har ju kört det på sin X, som ju är lite mindre.
Xpeng G6
Moderator: Redaktion
Re: Xpeng G6
Valfri MEB tex.StureP skrev: ↑12 jul 2025 18:26Vilken Europeisk modell har du kunnat få för lägre med motsvarade utrustning och prestanda och AWD inklusive försäkring?manneson skrev: ↑11 jul 2025 18:53Inte tillräckligt aggressivt uppenbarligen. Man kan/har ju kunnat få europeiska märken för lägre.StureP skrev: ↑11 jul 2025 16:49Det har man haft. Du fick en performance med försäkring för 5995 kr i månaden.manneson skrev: ↑11 jul 2025 15:37Uhh så ny version med 10% mindre batteri.
3995 skulle nog locka skapligt många. Zeekr har ju kört det på sin X, som ju är lite mindre.
Finns ingen som är nära... varken pris eller utrustning och prestandan.manneson skrev: ↑12 jul 2025 18:28Valfri MEB tex.StureP skrev: ↑12 jul 2025 18:26Vilken Europeisk modell har du kunnat få för lägre med motsvarade utrustning och prestanda och AWD inklusive försäkring?manneson skrev: ↑11 jul 2025 18:53Inte tillräckligt aggressivt uppenbarligen. Man kan/har ju kunnat få europeiska märken för lägre.StureP skrev: ↑11 jul 2025 16:49Det har man haft. Du fick en performance med försäkring för 5995 kr i månaden.manneson skrev: ↑11 jul 2025 15:37Uhh så ny version med 10% mindre batteri.
Jodå, du fick tex fullsmetad Tavascan VZ för strax över 5 nyss.StureP skrev: ↑13 jul 2025 00:59Finns ingen som är nära... varken pris eller utrustning och prestandan.manneson skrev: ↑12 jul 2025 18:28Valfri MEB tex.StureP skrev: ↑12 jul 2025 18:26Vilken Europeisk modell har du kunnat få för lägre med motsvarade utrustning och prestanda och AWD inklusive försäkring?
Återigen, om erbjudandet Xpeng gav hade varit bra så hade folk nappat. Svårare än så är det inte.
Du fick inte en fullsmetad Tavascan för strax över 5, jag vet eftersom jag har en. Den billigaste som dom erbjöd kostade ca 5400kr inkl försäkring, då saknas Adrenalinpaketet(600kr/m), uppgraderad färg och dragkrok. Man fick lägga till drygt 1000kr för dessa tillval om jag minns rätt.manneson skrev: ↑13 jul 2025 09:42Jodå, du fick tex fullsmetad Tavascan VZ för strax över 5 nyss.StureP skrev: ↑13 jul 2025 00:59
Återigen, om erbjudandet Xpeng gav hade varit bra så hade folk nappat. Svårare än så är det inte.
Sen får du det att låta som att alla bilmodeller är misslyckade och inte säljer, segmentet som G6 är i är inte lätt och kräver långsiktighet, finns väl inget märke som tappar så mycket mark som Tesla där, ska dom ta 2995kr/m för att inte tappa marknadsandelar?
Uhh, G6 är i samma segment som Model Y. Dvs världens mest populära bilmodell...backe skrev: ↑13 jul 2025 10:08Du fick inte en fullsmetad Tavascan för strax över 5, jag vet eftersom jag har en. Den billigaste som dom erbjöd kostade ca 5400kr inkl försäkring, då saknas Adrenalinpaketet(600kr/m), uppgraderad färg och dragkrok. Man fick lägga till drygt 1000kr för dessa tillval om jag minns rätt.
Sen får du det att låta som att alla bilmodeller är misslyckade och inte säljer, segmentet som G6 är i är inte lätt och kräver långsiktighet, finns väl inget märke som tappar så mycket mark som Tesla där, ska dom ta 2995kr/m för att inte tappa marknadsandelar?
Förövrigt ger ju ditt val av Tavascan före G6 vatten på min kvarn.

manneson skrev: ↑13 jul 2025 11:15Uhh, G6 är i samma segment som Model Y. Dvs världens mest populära bilmodell...backe skrev: ↑13 jul 2025 10:08Du fick inte en fullsmetad Tavascan för strax över 5, jag vet eftersom jag har en. Den billigaste som dom erbjöd kostade ca 5400kr inkl försäkring, då saknas Adrenalinpaketet(600kr/m), uppgraderad färg och dragkrok. Man fick lägga till drygt 1000kr för dessa tillval om jag minns rätt.
Förövrigt ger ju ditt val av Tavascan före G6 vatten på min kvarn.![]()
Du får vrida det hur du vill, men att du får en fullmatad Tavascan för lite mer än 5000kr inkl försäkring stämmer inte. Jag valde dock den billigaste vilket blev klart förmånligt då jag dessutom fick med 20" vinterhjul, sen så är det för mig klart smidigare och bättre att köpa bil av en av de traditionella firmorna som har lokal närvaro där jag bor.Förövrigt ger ju ditt val av Tavascan före G6 vatten på min kvarn.
Jag hade inte heller valt en MY om jag hade fått den för samma pris som Tavascanen.
Nej det fick du inte. Jag skaffade en själv.manneson skrev: ↑13 jul 2025 09:42Jodå, du fick tex fullsmetad Tavascan VZ för strax över 5 nyss.StureP skrev: ↑13 jul 2025 00:59
Själv undviker jag kinesiska produkter. Det är nog där problemet ligger för många. Men någon bättre deal har inte funnits.