Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Väntrum model Y Juniper
Levereras alla modeller utom MYP nu?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Någon som beställt en standard Range och fått den levererad än? Ser nu på hemsidan prel leverans är september, min var juni, sedan flyttad till juli inget datum verifierat än, hoppas inte den flyttas till september nu bara.
Jag har fått vin i fredags alltså igår 11/7
Beställde 25/6 jag har uppskattat datum för leveran 22-30/7 jag råkade sälja min bil lite tidigt så jag hoppas den kommer snabbt haha.
MYLR DM (min första Tesla)
Beställde 25/6 jag har uppskattat datum för leveran 22-30/7 jag råkade sälja min bil lite tidigt så jag hoppas den kommer snabbt haha.
MYLR DM (min första Tesla)
Dags igen - tredje Teslan beställd (onsdag 9/7).
2020 - Blå Model 3 LR
2023 - Vit Model Y LR
Nu tillbaka till blå AWD LR.
Gjorde misstaget att åka och provköra Juniper. När jag var klar och satte mig i min ”gamla” Model Y så kändes den som en skramlig go-cart. Både jag och fru var eniga om att en ny bara måste beställas. Två timmar senare var en ny beställning lagd och Riddermark inbokad för att köpa den gamla bilen dagen efter (torsdags).
Så nu är jag utan bil ett tag. Tungt men känner alltid att gamla bilen blir jinxad när man köper en ny. Vill bara bli av med den snabbt så inget hinner hända med den
1-4 veckors leveranstid sa de i Segeltorp så vi får se om det stämmer.
2020 - Blå Model 3 LR
2023 - Vit Model Y LR
Gjorde misstaget att åka och provköra Juniper. När jag var klar och satte mig i min ”gamla” Model Y så kändes den som en skramlig go-cart. Både jag och fru var eniga om att en ny bara måste beställas. Två timmar senare var en ny beställning lagd och Riddermark inbokad för att köpa den gamla bilen dagen efter (torsdags).
Så nu är jag utan bil ett tag. Tungt men känner alltid att gamla bilen blir jinxad när man köper en ny. Vill bara bli av med den snabbt så inget hinner hända med den
- Vindens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gabriel651797
Det är farligt för plånboken med provkörningTwarkie skrev: ↑13 jul 2025 08:23Dags igen - tredje Teslan beställd (onsdag 9/7).
2020 - Blå Model 3 LR
2023 - Vit Model Y LR

Hur mkt ger Riddermarkt för den befintliga?
M3 LR -20
Fick 408k till slut efter en liten budgivning mellan Carla och Riddermark. Tesla erbjöd 350k.
Bilen ligger nu ute för 429k så jag är ändå nöjd med tanke på hur turbulent det är/varit.
- Vindens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gabriel651797
Riktigt bra pris från handlare utan inbyte. På kvd gick nyligen en 2025 för 482.
M3 LR -20
Jag beställde en grå LR 3/7 fortfarande inga besked.Twarkie skrev: ↑13 jul 2025 08:23Dags igen - tredje Teslan beställd (onsdag 9/7).
2020 - Blå Model 3 LR
2023 - Vit Model Y LR
Hur är det med registreringsskyltarna nuförtiden? Är det fortfarande strul pga strejken?
Jag hämtade ut min i början på juni och då var det inget skyltstrul, de satt monterade på bilen.Twarkie skrev:Hur är det med registreringsskyltarna nuförtiden? Är det fortfarande strul pga strejken?
Jag hämtade ut min idag, det blev provisoriska skyltar, de har beställt nya, som skickas direkt hem till mig.
S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MY RWD, 2023 Quick Silver, såld 28/6-25
MY RWD LR Juniper 2025+, röd, Hämtad 14/7-23
MY RWD, 2023 Quick Silver, såld 28/6-25
MY RWD LR Juniper 2025+, röd, Hämtad 14/7-23
Hur lång är väntetiden nu ungefär? När kan man förvänta sig få VIN?
Beställde 8:e juli och har inte fått VIN i appen ännu.
Stealth grey LR AWD med svart interiör. Förväntad leverans juli/augusti enligt appen.
Beställde 8:e juli och har inte fått VIN i appen ännu.
Stealth grey LR AWD med svart interiör. Förväntad leverans juli/augusti enligt appen.