DNB / Santander
Moderator: Redaktion
DNB / Santander
Går i tankarna på en Tesla och ser att det just nu erbjuds förmånliga lån. 0% på MY LR AWD och 0.99 på övriga via DNB eller Santander.
Efter en snabb googling ser man att DNB upplevs ganska oseriösa, vad har ni för erfarenhet av dem?
Efter en snabb googling ser man att DNB upplevs ganska oseriösa, vad har ni för erfarenhet av dem?
- Oscar11
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/oscar23897
Re: DNB / Santander
Oseriösa kallas de nog bara av de som inte läst sina privatleasingavtal.
För mig har de funkat toppen, justerar räntan snabbt efter riskbankens besked.
För mig har de funkat toppen, justerar räntan snabbt efter riskbankens besked.
Tesla MYLR -23
Jag har varit kund hos DNB i över 10 år med 6 olika fordon och det har fungerat mycket bra. Portalen innehåller det man behöver och dom är lätta att få tag på samt snabba vid leasingöverlåtelser.
Vid ett tillfälle skulle jag ta över leasingen på en Tesla som var finansierad hos Santander. Dom svarade varken i telefonen eller på mail, så den affären rann ut i sanden.
Vid ett tillfälle skulle jag ta över leasingen på en Tesla som var finansierad hos Santander. Dom svarade varken i telefonen eller på mail, så den affären rann ut i sanden.
Kan bara instämma med "dstr".
Fungerar oklanderligt och har en utmärkt portal.
Fungerar oklanderligt och har en utmärkt portal.
Audi Q8 e-tron 55 -24
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Det är väl snarare Santander som har dåligt rykte, väldigt långsamma med att justera räntan och osmidiga att ha och göra med i övrigt.
Jag har DnB nu och förra bilen tog jag över ett avtal på, otroligt smidigt via BankID för både säljare och köpare.
Vill man betala av extra så är det bara att göra det och räntan justeras upp och ner i takt med med styrräntan utan nämnvärd fördröjning.
Jag har DnB nu och förra bilen tog jag över ett avtal på, otroligt smidigt via BankID för både säljare och köpare.
Vill man betala av extra så är det bara att göra det och räntan justeras upp och ner i takt med med styrräntan utan nämnvärd fördröjning.
Model Y LR AWD 2022
Har själv DNB och upplever att de inte är värre än andra aktörer (nu har jag dock inga erfarenheter med just Santander). Lurad blir man oavsett.
Om man behöver läsa minst två terminer affärsjuridik för att unna begripa innehållet av avtalet är det något som är fel (med avtalet såklart).
Om man behöver läsa minst två terminer affärsjuridik för att unna begripa innehållet av avtalet är det något som är fel (med avtalet såklart).
Har haft privatleasingavtal både med DNB och Santander och har inte märkt nån skillnad. Tycker inte att Santander har varit sena med att justera räntan, vare sig upp eller ned. Den löper väl på 3 månader, som "rörligt" lån, så det blir ju så snart som möjligt efter ränteändring.
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
DnB justerar oftare än så, oftast bara nån eller några dagar efter riksbanken. Både upp och ner..
Santander hamnade väl i dålig dager efter extremt kritiska besiktningar av Leaf:ar som leasats där allt som avvek från nyskick debiterades i princip.
Santander hamnade väl i dålig dager efter extremt kritiska besiktningar av Leaf:ar som leasats där allt som avvek från nyskick debiterades i princip.
Model Y LR AWD 2022
Japp de är korrekt och de visar hur Santander systematiskt nyttjar sin position. Välj alltid bort Santander är mitt råd.
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Jag kör med DnB och hittills har det fungerat utan anmärkning.
Jag gjorde en högre inbetalning på en av "avierna" och det drogs från lånet och månadskostnaderna efter räknades om automatiskt så jag tycker det varit smidigt.
Jag gjorde en högre inbetalning på en av "avierna" och det drogs från lånet och månadskostnaderna efter räknades om automatiskt så jag tycker det varit smidigt.
Tesla Model 3 Long Range Highland