Rimligt med september.
Jag beställde min LR grå 20” för över tre veckor sedan och fortfarande inget VIN.
Gissningsvis +6v leveranstid nu.
Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum model Y Juniper
Tänkte precis beställa med avbetalning. Men Verkar som tesla sänkt leasingpriset
Model Y RWD
Privatleasing 5995kr inkl försäkring.
Exkl försäkring, om vi tex drar av 700kr. Så är det 5300kr x 36 = ca 190tusen. Värdeminskning om ca 34%? Känns som rätt så bra deal?
Model Y RWD
Privatleasing 5995kr inkl försäkring.
Exkl försäkring, om vi tex drar av 700kr. Så är det 5300kr x 36 = ca 190tusen. Värdeminskning om ca 34%? Känns som rätt så bra deal?
- Twarkie
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mathias507926
Hm, min uppskattade leveranstid är nu helt plötsligt september. Ursprungligen juli. Jag var mentalt förberedd på att detta skulle ske, men lite segt ändå.
2020: Model 3 LR (såld)
2023: Model Y LR (såld)
2025: Model Y LR Juniper (beställd)
2023: Model Y LR (såld)
2025: Model Y LR Juniper (beställd)
SR RWD, Stealth Grey, 19"
Beställd: 8/7
VIN: 21/7
Reg-nummer: 27/7
ETA till Trelleborg: 5/8
Leverans: 4-6/8
Planerad leverans har gått från juli, till september o sen till augusti. Det har precis blivit förskjutet ett par dagar till, så måste härda ut till nästa vecka tyvärr...
Beställd: 8/7
VIN: 21/7
Reg-nummer: 27/7
ETA till Trelleborg: 5/8
Leverans: 4-6/8
Planerad leverans har gått från juli, till september o sen till augusti. Det har precis blivit förskjutet ett par dagar till, så måste härda ut till nästa vecka tyvärr...
Nu fick jag äntligen boka in upphämtning men första tiden var 18/8, så lite tråkigt 

Bra jobbat!
Min stealthgrey 20” som beställdes 3/7 ändrades ifrån juli till juli/aug och nu idag till september.
Jag ombads ta emot den under semestern vilket vi också planerat för.