Rätt skapliga i pris precis som Tesla i mitt tycke (MY och M3). MY Juniper för 600k-650k är jäkligt bra tycker jag!
BYD har också 0%ränte kampanjej om man köper bland annat deras 7sittsiga elbil, ca 800k. Inget jag behöver.
Men låg rörlig ränta på de andra modellerna. 0.95%.
Vad/Vem är det som bestämmer räntan med tanke på att den är rörlig? Kan den höjjas till 4% direkt efter man har beställt?
Någon som har erfarenhet om dessa bilar? Körmässigt, ägande etc?
BYD Elbilar
Moderator: Redaktion
Re: BYD Elbilar
Provade en Seal en helg när jag skulle byta ut 3an.
Inget som imponerar på mig. Mjukvaran var helt obegriplig. Kasst ljud. Bilen plingar konstant.
Ingen bra känsla med ”gas pedalen”
Känns trång
Körassistans systemet oanvändbart.
I baksätet var det någon bula i sätet så det gick knappt att sitta där.
Inte provat någon annan BYD
Inget som imponerar på mig. Mjukvaran var helt obegriplig. Kasst ljud. Bilen plingar konstant.
Ingen bra känsla med ”gas pedalen”
Känns trång
Körassistans systemet oanvändbart.
I baksätet var det någon bula i sätet så det gick knappt att sitta där.
Inte provat någon annan BYD
TM 3 LR 2024-
TM 3 LR 2021-2024
Polestar hos kusinens Farfar
TM 3 LR 2021-2024
Polestar hos kusinens Farfar
Re: BYD Elbilar
Jag tycker de ligger alldeles för högt i pris. Varför ska man välja en BYD Tang med kass laddning för 800 kkr om man vill ha en 7-sitsig SUV när den är mer än 200 kkr dyrare än en Peugeot e5008 och i samma prisnivå som en Kia EV9?
Jag tycker rent generellt kineserna prisar ut sig på den Svenska marknaden. Ingen väljer väl ett nytt okänt märke när de kostar i princip lika mycket som andra alternativ.
Jag tycker rent generellt kineserna prisar ut sig på den Svenska marknaden. Ingen väljer väl ett nytt okänt märke när de kostar i princip lika mycket som andra alternativ.
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
-
- Inlägg: 6
- Blev medlem: 23 jul 2025 17:29
Re: BYD Elbilar
Håller med dig om den 7sittsiga bilen. Byggde ihop en E-5008 och blev 699 800kr. Jäkligt bra för en ny sådan fin bil.iAkita skrev: ↑05 aug 2025 00:50Jag tycker de ligger alldeles för högt i pris. Varför ska man välja en BYD Tang med kass laddning för 800 kkr om man vill ha en 7-sitsig SUV när den är mer än 200 kkr dyrare än en Peugeot e5008 och i samma prisnivå som en Kia EV9?
Jag tycker rent generellt kineserna prisar ut sig på den Svenska marknaden. Ingen väljer väl ett nytt okänt märke när de kostar i princip lika mycket som andra alternativ.
BYD Tang 814 900kr med samma tillval.
EV9 889,900 kr GT LINE 7 sits.
Så blir 7sits aktuellt för mig så lär jag kolla mer på e-5008!
-
- Inlägg: 6
- Blev medlem: 23 jul 2025 17:29
Re: BYD Elbilar
Tråkigt att höra. Ska försöka hitta någon Seal excellence eller Seal U att provköra. Att de plingar måste man ju kunna stänga av tänker jag. Provkörde Ev3, ev6 och ev9 och de plingar konstant. Men lätt att stänga av på dem. Vet ej dock om avstängningen är permanent eller om man måste göra det varje gång man startar bilen(?)Holve skrev: ↑05 aug 2025 00:15Provade en Seal en helg när jag skulle byta ut 3an.
Inget som imponerar på mig. Mjukvaran var helt obegriplig. Kasst ljud. Bilen plingar konstant.
Ingen bra känsla med ”gas pedalen”
Känns trång
Körassistans systemet oanvändbart.
I baksätet var det någon bula i sätet så det gick knappt att sitta där.
Inte provat någon annan BYD
Re: BYD Elbilar
Dessutom går det få rabatt på e5008. Jag betalde drygt 600 kkr för GT Ultimate versionen (inklusive dragkrok). Det enda jag inte valde till var panoramaglastak.Petterssonn skrev: ↑05 aug 2025 01:04Håller med dig om den 7sittsiga bilen. Byggde ihop en E-5008 och blev 699 800kr. Jäkligt bra för en ny sådan fin bil.iAkita skrev: ↑05 aug 2025 00:50Jag tycker de ligger alldeles för högt i pris. Varför ska man välja en BYD Tang med kass laddning för 800 kkr om man vill ha en 7-sitsig SUV när den är mer än 200 kkr dyrare än en Peugeot e5008 och i samma prisnivå som en Kia EV9?
Jag tycker rent generellt kineserna prisar ut sig på den Svenska marknaden. Ingen väljer väl ett nytt okänt märke när de kostar i princip lika mycket som andra alternativ.
BYD Tang 814 900kr med samma tillval.
EV9 889,900 kr GT LINE 7 sits.
Så blir 7sits aktuellt för mig så lär jag kolla mer på e-5008!
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: BYD Elbilar
Jag kommer eventuellt köpa en sån här i vinter:
https://electrek.co/2025/07/23/meet-the ... he-masses/
Lagom för att puttra runt på Bali med.
https://electrek.co/2025/07/23/meet-the ... he-masses/
Lagom för att puttra runt på Bali med.