Adaptiva strålkastare

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

klashj

Adaptiva strålkastare

Inlägg av klashj »

Jag har funktionen "Adaptiva strålkastare" påslagen, men sedan en tid så funkar inte det som det ska. Trots att automatiken är påslagen behåller bilen halvljuset påslaget trots att mörkret lagt sig. Det funkar fint att manuellt växla mellan hel- och halvljus när jag stänger av automatiken.
Känns problemet igen?
Jag har varit i kontakt med Tesla och fick ett ganska långt support-samtal som gav en hel del information, men ändå mynnade ut i att avvakta...
maangee

Re: Adaptiva strålkastare

Inlägg av maangee »

Har samma upplevelse. Det måste bli riktigt mörkt innan det fungerar som det är tänkt.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Ja, nu när det är sommar och ljust rätt länge så funkar inte detta optimalt. Typexempel är när man kör på väg med höga träd vid sidan men fortfarande relativt ljus himmel. Det är bevisligen mörkt på vägen, men den ljusa himlen förhindrar automatiken att slå på helljuset.
Användarvisningsbild
tnjo
Teslaägare

Inlägg av tnjo »

Dom är jättesega, det måste vara kolsvart för dom ska komma igång

Jag hade hoppats på nån justering för det här men verkar inte komma, så man får sitta och hålla in hellyset själv när man kör vid skymmning (eller stänga av adaptiva helt)
amg1967

Inlägg av amg1967 »

Är samma på min Model Y. Jag skulle önska att man kunde "kicka igång" dom själv. Jag stänger ofta av automatiken och kör manuellt speciellt nu på sommarnätter när himlen är ljus.
Model Y P 2023
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

Så här års tänds helljuset först vid en tidpunkt när vi normalt sover. Igår gick det igång strax innan klockan 22, det tidigaste på länge.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
xms67
Teslaägare

Inlägg av xms67 »

Hehe, 22:00 är ju prime time så här års..😎
Tesla Model Y LR -23
SAAB 9-3 Cab -04
Skriv svar