Har nu fått en drös med felkoder under service alert i servicemenyn. Under körningen märktes dock ingenting och jag fick inte heller felmeddelande i vanligt körläge.
En radda med:
"ICR_a059_InputResistanceHigh"
"APS_W134_appMia"
"APS_W158_ApbMia"
under 2 min vad jag kan se.
De två sista har jag fått vid 2 andra tillfällen också. Bokade då ett servicebesök men Teslas tyckte inte att det behövdes eftersom inga felmeddelanden visades i användargränssnittet.
Vad tycker ni? Borde jag boka ett servicebesök ändå? Det är ju återkommande men märks ingenting under vanlig körning.
Felkoder under servicemenyn
Moderator: Redaktion
Re: Felkoder under servicemenyn
Jag ser liknande koder i service menyn.max001 skrev: ↑13 aug 2025 19:11Har nu fått en drös med felkoder under service alert i servicemenyn. Under körningen märktes dock ingenting och jag fick inte heller felmeddelande i vanligt körläge.
En radda med:
"ICR_a059_InputResistanceHigh"
"APS_W134_appMia"
"APS_W158_ApbMia"
under 2 min vad jag kan se.
De två sista har jag fått vid 2 andra tillfällen också. Bokade då ett servicebesök men Teslas tyckte inte att det behövdes eftersom inga felmeddelanden visades i användargränssnittet.
Vad tycker ni? Borde jag boka ett servicebesök ändå? Det är ju återkommande men märks ingenting under vanlig körning.
Har ej gjort något åt det då jag läste mig till att andra fått samma svar som dig från Tesla när de har gjort en felanmälan.