Unlimited Supercharging and FSD
Moderator: Redaktion
Hej.
Behöver hjälp med att hitta några med dessa kreterier.
Vår är nämligen skrot, efter att länkrmen brast och bilen gick in i mitträcket.
Så behöver lite hjälp att hitta en likvärdig.
Vår var en 75D 7sätes vit klädsel uppdaterat infotainment system, allt som har med luftfjädringen är bytt. Mm totalt lagt ca 250 på 3år...
Den har gått ca 27 000 mil.
Tack på förhand.
Vår var en 75D 7sätes vit klädsel uppdaterat infotainment system, allt som har med luftfjädringen är bytt. Mm totalt lagt ca 250 på 3år...
Tack på förhand.
Re: Unlimited Supercharging and FSD
Tråkigt med bilen.Grammi skrev: ↑08 apr 2025 22:37Hej.
Tack på förhand.
Intressant med lämkarm och olycka - mht Teslas ovilja att göra något. Din höndelse borde anmälas till transportstyrelsen…
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Har tyvärr inte allt men har en 2019 model s 7-sits 100d 21800 mil, vit med svart inredning, kolfiber, Utökad Autopilot, taklucka och godkänd dragkrok som får dra 1850 kg. 20" sommarhjul och 19 dubbfria vinterhjul.Grammi skrev:Hej.
Tack på förhand.
Finns hos Rindstål i Märsta att kika på.
Edit:
Såg nu att du letade efter en x....
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Jag måste ju bara fråga varför det är viktigt att den har FSD ?
Det är ju 100% värdelöst i dagsläget, och ser ut att vara det i framtiden med, men om dt mot förmodan blir nåt att ha är det väl bara att köpa till då ?
Det är ju 100% värdelöst i dagsläget, och ser ut att vara det i framtiden med, men om dt mot förmodan blir nåt att ha är det väl bara att köpa till då ?
Det var mest det att min har det och jag var ute efter en likvärdig.
Sen tror jag nog Tesla har stoppat köpet av FSD på äldre modeller.
Skulle bli väldigt att lösa FSD har ju Elon sagt.
Sen tror jag nog Tesla har stoppat köpet av FSD på äldre modeller.
Skulle bli väldigt att lösa FSD har ju Elon sagt.
Kul att detta kommer nu.
Kolla grufman snackar tesla .. gratis byte länkarmar
Kolla grufman snackar tesla .. gratis byte länkarmar
Det är ju bra men... ...lite sent för dig

För fem år sedan kom recall i Kina.
Sedan skickade man advokater för att tysta Grufman som sa "fixa er skit Tesla"... Sedan försöker de lura på kunden en massa avgifter för "inspektion/felsökning" och eventuell material om man inte trycker upp SB:n i ansiktet på dem och står på sig ett par gånger.
Fortfarande ingen formell recall i EU eller USA, och därmed ingen skyldighet att informera ägarna.
Vore fint om man kunde hoppat direkt till "kostnadsfritt byte".
Jag kan fylla på med lite fakta här så att alla förstår vad som komma skall! Ta inte detta som hugget i sten men låt inlägget ligga kvar så får vi se om jag ”får” rätt.
Jag har kört Tesla sedan 2013. Har ingen vinning i att tala ner märket och kommer utgå från mina erfarenheter och varför jag är övertygad i det jag skriver.
1. finns inte en sportmössa i världen att de tidigaste MCU2/HW2/3 bilarna kan eller kommer kunna köra sig själva. = Teslas/Elons FSD löfte kommer ej att kunna hållas och detta betyder att Tesla behöver förstöra eller köpa loss dessa bilar ”recall” vilket skulle köra Tesla i konkurs.
2. Teslas nybilsförsäljning har vikt avsevärt 3q i rad och nya inkomstmodeller behöver skapas. När du lämnar din bil på service kommer fler fel att komma med korta intervall och du kommer få förslag på byten som ej behövde göras. Men som sinom tid kommer att behöva göras. Ex är på bakre länkarmar, ni som varit inne för denna bulletin vet att ni fått ”rekommendationen” att byta även fram för att det inte går att göra injusteringen annars. Vissa har sagt nej till detta och då har inom kort fel som exploderande däck eller plötsligt spruckna / trasiga länkarmar / drivaxlar uppkommit. Detta är fakta och ej hittepå. Kan ej besvara varför jag vet men jag vet detta.
3. efter senaste uppdateringen så öppnar inte klaffarna för kylning av batteriet och mystiska felkoder kommer upp om man går in i service menyn. DasMiA, reduced energy, isolation… mm mm
4. bilar med free SUC och FSD är senaste månaden överrepresenterade i denna felstatistik, mig veterligen och tror inte att Tesla kommer att erkänna eller ta detta på garanti/good will.
Låt inlägget stå kvar så får vi se om fler hör av sig i tråden. Jag är övertygad då jag själv känner till 3 unika fall av ovan nämnt.
Jag har kört Tesla sedan 2013. Har ingen vinning i att tala ner märket och kommer utgå från mina erfarenheter och varför jag är övertygad i det jag skriver.
1. finns inte en sportmössa i världen att de tidigaste MCU2/HW2/3 bilarna kan eller kommer kunna köra sig själva. = Teslas/Elons FSD löfte kommer ej att kunna hållas och detta betyder att Tesla behöver förstöra eller köpa loss dessa bilar ”recall” vilket skulle köra Tesla i konkurs.
2. Teslas nybilsförsäljning har vikt avsevärt 3q i rad och nya inkomstmodeller behöver skapas. När du lämnar din bil på service kommer fler fel att komma med korta intervall och du kommer få förslag på byten som ej behövde göras. Men som sinom tid kommer att behöva göras. Ex är på bakre länkarmar, ni som varit inne för denna bulletin vet att ni fått ”rekommendationen” att byta även fram för att det inte går att göra injusteringen annars. Vissa har sagt nej till detta och då har inom kort fel som exploderande däck eller plötsligt spruckna / trasiga länkarmar / drivaxlar uppkommit. Detta är fakta och ej hittepå. Kan ej besvara varför jag vet men jag vet detta.
3. efter senaste uppdateringen så öppnar inte klaffarna för kylning av batteriet och mystiska felkoder kommer upp om man går in i service menyn. DasMiA, reduced energy, isolation… mm mm
4. bilar med free SUC och FSD är senaste månaden överrepresenterade i denna felstatistik, mig veterligen och tror inte att Tesla kommer att erkänna eller ta detta på garanti/good will.
Låt inlägget stå kvar så får vi se om fler hör av sig i tråden. Jag är övertygad då jag själv känner till 3 unika fall av ovan nämnt.
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Lite svårt att tolka detta, men som jag förstår det så menar du att Tesla medvetet saboterar gamla bilar, och utsätter ägarna för ren livsfara, för att slippa ersätta bilar vars hårdvara inte kommer att klara FSD, har jag förstått det rätt?Teslan90 skrev: ↑18 aug 2025 18:25Jag kan fylla på med lite fakta här så att alla förstår vad som komma skall! Ta inte detta som hugget i sten men låt inlägget ligga kvar så får vi se om jag ”får” rätt.
Det är i så fall en av dom mest absurda konspirationsteorierna jag har hört här på TCS, och det säger inte lite!

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Jag kan iaf konstatera att min bil med fri suc efter att ha installerat versionen innan 2025.20.6 (som jag senare nu har uppdaterat till) råkade ut för trasigt HW batteri och trasig LDU samtidigt, och ja, just precis det att klaffarna för kylning inte heller funkar. Har också felkoder på park assist och lite annat. Har bytt HW batteri och LDU. Ska in till Tesla för vidare felsökning. Just det ja, luftfjädringen har också tackat för sig. Lite mycket otur nu på kort tid...
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
- Vindens
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gabriel651797
I mitt felsökande med version 2025.20.3 noterade jag också ovanligt många trådar om diverse fel på utländska forum just med den versionen (dvs innan 2025.20.6).mans71 skrev: ↑18 aug 2025 21:35Jag kan iaf konstatera att min bil med fri suc efter att ha installerat versionen innan 2025.20.6 (som jag senare nu har uppdaterat till) råkade ut för trasigt HW batteri och trasig LDU samtidigt, och ja, just precis det att klaffarna för kylning inte heller funkar. Har också felkoder på park assist och lite annat. Har bytt HW batteri och LDU. Ska in till Tesla för vidare felsökning. Just det ja, luftfjädringen har också tackat för sig. Lite mycket otur nu på kort tid...
Det kanske är en slump eller så ligger det något i det som skrivs ovan. Många äldre 3or verkar få problem med AP-datorer på senare tid. Börjar bilarna bli gamla eller är det pga uppdateringarna? Vem vet… förmodligen bara Tesla.
M3 LR -20
Att produkter ibland designas för att inte hålla för evigt är ju inget nytt. Att Tesla tar även det ett steg längre och inducerar en del fel via OTA på bilar som de helst vill se skrotade är väl inte så långsökt?
Tesla är ju inte precis den höga moralens främsta förkämpe…
Tesla är ju inte precis den höga moralens främsta förkämpe…
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Det dröjde inte länge innan jag fick ”mer vatten på kranen”!!!
Tesla has introduced a new rental service at Collision Centers in the US:
$45 per day
Free FSD (Supervised)
Free Supercharging
Free Tolls
Finns inget som heter konspirationsteorier om man inte kan bryta ner det med sunt förnuft! I detta fall kan du inte använda sunt förnuft för att motbevisa det jag övertygat tror är sant, baserat på egna erfarenheter och långt ägande av just Tesla.
Tesla has introduced a new rental service at Collision Centers in the US:
Finns inget som heter konspirationsteorier om man inte kan bryta ner det med sunt förnuft! I detta fall kan du inte använda sunt förnuft för att motbevisa det jag övertygat tror är sant, baserat på egna erfarenheter och långt ägande av just Tesla.
Mm tror vi är många många fler drabbade. Jag är en sådan person som ALDRIG skulle skriva något sådant om jag inte var 100% säker och då väljer jag ändå att skiva att jag ”TROR” detta. Står de för notan eller får du bekosta batteribyte och LDU själv?mans71 skrev: ↑18 aug 2025 21:35Jag kan iaf konstatera att min bil med fri suc efter att ha installerat versionen innan 2025.20.6 (som jag senare nu har uppdaterat till) råkade ut för trasigt HW batteri och trasig LDU samtidigt, och ja, just precis det att klaffarna för kylning inte heller funkar. Har också felkoder på park assist och lite annat. Har bytt HW batteri och LDU. Ska in till Tesla för vidare felsökning. Just det ja, luftfjädringen har också tackat för sig. Lite mycket otur nu på kort tid...
- fth
- Teslaägare
Bilar med fri SuC, HW2 etc är idag gamla bilar.
Gamla bilar går sönder.
Den negativa publicitet, böter, minskad försäljning etc (fängelsestraff?) som Tesla skulle drabbas av om dom ertappades med att medvetet sabotera sina kunders bilar är långt värre än eventuella kostnader för återköp eller recall av tidiga bilar.
Blotta tanken att dom skulle kunna genomföra detta globalt utan att någon anställd läckt att dom instruerats att faktiskt sabotera istf laga en bil är också förstås helt absurd.
Nej, det här är givetvis rent nonsens.
/fth
Gamla bilar går sönder.
Den negativa publicitet, böter, minskad försäljning etc (fängelsestraff?) som Tesla skulle drabbas av om dom ertappades med att medvetet sabotera sina kunders bilar är långt värre än eventuella kostnader för återköp eller recall av tidiga bilar.
Blotta tanken att dom skulle kunna genomföra detta globalt utan att någon anställd läckt att dom instruerats att faktiskt sabotera istf laga en bil är också förstås helt absurd.
/fth
- Gustafsson
- Teslaägare
Teslas bilar, som alla andra går sönder. Samtidigt sker det löpande mjukvaruuppdateringar hela tiden. Ända sedan min första Tesla 2015 har det kommit nya uppdateringar som medfört mycket stora och gratis förbättringar som andra tillverkare skulle tagit bra betalt för om de överhuvudtaget brydde sig efter köpet.
Det har hänt att mina bilar gått sönder och pga de vanligt förekommande uppdateringarna har bilen haft problem i anslutning till någon av dessa uppdateringar. Så måste det vara, men att det skulle finnas ett avsiktligt orsakssammanhang tror jag inte heller på. Det är så skrock uppstår. Svart katt över gatan typ.
Det finns ju en ganska stor aktivitet från utomstående aktörer som försöker analysera Teslas uppdateringar genom ”reverse engineering” för att hitta trender, nya funktioner och odokumenterade fixar. Tesla skulle varken tjäna något eller överleva om de avsiktligt pajade sina sålda bilar. Många av HV batteriernas fel går knappast att styra över mjukvarumässigt, såsom vatteninträngning, cellhaveri, fysiska skador.
Den här typen av ”samband” är skenbara så länge de bara stöds av spridda iakttagelser och inte av hårda fakta.
Det har hänt att mina bilar gått sönder och pga de vanligt förekommande uppdateringarna har bilen haft problem i anslutning till någon av dessa uppdateringar. Så måste det vara, men att det skulle finnas ett avsiktligt orsakssammanhang tror jag inte heller på. Det är så skrock uppstår. Svart katt över gatan typ.
Det finns ju en ganska stor aktivitet från utomstående aktörer som försöker analysera Teslas uppdateringar genom ”reverse engineering” för att hitta trender, nya funktioner och odokumenterade fixar. Tesla skulle varken tjäna något eller överleva om de avsiktligt pajade sina sålda bilar. Många av HV batteriernas fel går knappast att styra över mjukvarumässigt, såsom vatteninträngning, cellhaveri, fysiska skador.
Den här typen av ”samband” är skenbara så länge de bara stöds av spridda iakttagelser och inte av hårda fakta.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
VW dieselgate? Ringer det någon klocka?fth skrev: ↑19 aug 2025 08:18Bilar med fri SuC, HW2 etc är idag gamla bilar.
Gamla bilar går sönder.
/fth
- Gustafsson
- Teslaägare
Tror inte att Tesla tar efter just den strategin.Teslan90 skrev: ↑19 aug 2025 13:36VW dieselgate? Ringer det någon klocka?fth skrev: ↑19 aug 2025 08:18Bilar med fri SuC, HW2 etc är idag gamla bilar.
Gamla bilar går sönder.
/fth
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
- fth
- Teslaägare
Ja, jag är väl insatt i detta, och jag har skrivit många och långa inlägg om Dieselgate och dess konsekvenser, här på TCS och andra ställen, och jag kommer pga detta aldrig någonsin köpa ett fordon från VAG-koncernen.Teslan90 skrev: ↑19 aug 2025 13:36VW dieselgate? Ringer det någon klocka?fth skrev: ↑19 aug 2025 08:18Bilar med fri SuC, HW2 etc är idag gamla bilar.
Gamla bilar går sönder.
/fth
Även om dessa bisarra konspirationsteorier om Tesla mot förmodan skulle visa sig sanna så är detta förstås inte i närheten av att vara jämförbart med Dieselgate.
/fth
Nej jag tror heller inte på någon komplott eller medvetet agerande. Men att t.ex. en funktion som flaps för kylning skulle strula på AP1 efter att en viss version har släppts känns inte konstigt alls. Buggar uppstår hela tiden. Högre sannolikhet möjligen för det när mjukvaran ska stödja flera generationer av hårdvara. Men medvetet? Naturligtvis inte.
Model S P85DL+