Det här är ju ett bra exempel på att man inte vill serva bilen direkt hos tillverkaren utan hos en återförsäljare. Normalt var ju tidigare att återförsäljaren var på din sida (för att få sälja nästa bil) när det gäller garantireparationer. Har själv varit med om det flera gånger.
Att tro att tillverkaren själv aktivt ska leta fel som dom sen ska åtgärda utan kostnad är ju naivt. Särskilt om det är en tillverkare som skiter i ARN.
Service inför utgång av garantin
Moderator: Redaktion
Re: Service inför utgång av garantin
Har en Model S 2023 som närmade sig garantigränsen.
Beställde ett "Garantiutløpstest" i Norge på NAF. (~3000 NOK).
Fick en lista på fel (som jag absolut inte hade hittat själv)
Felanmälde sedan alla ärenden i appen och fick tid hos Tesla.
Allt täcktes inom garantin.
Så jag kan verkligen rekommendera detta när det närmar sig milen/året då garantin håller på att ta slut.
Beställde ett "Garantiutløpstest" i Norge på NAF. (~3000 NOK).
Fick en lista på fel (som jag absolut inte hade hittat själv)
Felanmälde sedan alla ärenden i appen och fick tid hos Tesla.
Allt täcktes inom garantin.
Så jag kan verkligen rekommendera detta när det närmar sig milen/året då garantin håller på att ta slut.