Lutar åt att jag köper en begagnad Model Y i dagarna. Enligt Teslas hemsida så kan föregående ägare föra över bilen till mig via appen. Är det någon som har mer info om hur man gör detta?
https://www.tesla.com/sv_se/support/how ... -ownership
Efter detta kan tidigare ägare ta bort bilen från sitt konto, förstår jag det rätt?
Det jag tycker är otydligt är om man behöver göra anspråk på ägarskap som står längre ner på sidan.
Det står att det tar 3-5 dagar, betyder det att jag inte kan ladda bilen på Supercharger samma dag jag köper bilen? Har nämligen en bit att köra!
Ägarbyte av begagnad Tesla Model Y? Supercharging?
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Ägarbyte av begagnad Tesla Model Y? Supercharging?
Så kan det vara, men det finns gott om andra snabbladdare numera.joasag skrev: ↑20 aug 2025 21:19Lutar åt att jag köper en begagnad Model Y i dagarna. Enligt Teslas hemsida så kan föregående ägare föra över bilen till mig via appen. Är det någon som har mer info om hur man gör detta?
Efter detta kan tidigare ägare ta bort bilen från sitt konto, förstår jag det rätt?
Det jag tycker är otydligt är om man behöver göra anspråk på ägarskap som står längre ner på sidan.
Det står att det tar 3-5 dagar, betyder det att jag inte kan ladda bilen på Supercharger samma dag jag köper bilen? Har nämligen en bit att köra!
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Stämmer, men första elbilen för mig så hade vart enklast att navigera med Teslas förslag på laddstopp.mikebike skrev: ↑20 aug 2025 21:21Så kan det vara, men det finns gott om andra snabbladdare numera.joasag skrev: ↑20 aug 2025 21:19Lutar åt att jag köper en begagnad Model Y i dagarna. Enligt Teslas hemsida så kan föregående ägare föra över bilen till mig via appen. Är det någon som har mer info om hur man gör detta?
Går det att ladda bilen på Supercharger med Teslas app, alltså utan att bilen är automatiskt kopplad? Kan jag liksom ladda den som att det vore en icke-Tesla?
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Bilen kan navigera till andra snabbladdare också, numera.joasag skrev: ↑21 aug 2025 00:01Stämmer, men första elbilen för mig så hade vart enklast att navigera med Teslas förslag på laddstopp.mikebike skrev: ↑20 aug 2025 21:21Så kan det vara, men det finns gott om andra snabbladdare numera.joasag skrev: ↑20 aug 2025 21:19Lutar åt att jag köper en begagnad Model Y i dagarna. Enligt Teslas hemsida så kan föregående ägare föra över bilen till mig via appen. Är det någon som har mer info om hur man gör detta?
Går det att ladda bilen på Supercharger med Teslas app, alltså utan att bilen är automatiskt kopplad? Kan jag liksom ladda den som att det vore en icke-Tesla?
Det kan ju hända att du kan ladda på SuC, med förre ägarens konto.

Volvo PV 544 Special 1963