My Tesla uppdaterad
Moderator: Redaktion
My Tesla uppdaterad
Nu har My Tesla sidan uppdaterats med en bild på Model 3.
[img]mytesla.jpg[/img]
[img]mytesla.jpg[/img]
VW ID.7 GTX Tourer -25
Tesla Model S 100D -18 - Såld
Cyklar på Scott E-Silence 20
Tesla Model S 100D -18 - Såld
Cyklar på Scott E-Silence 20
Re: My Tesla uppdaterad
Härligt! Såg riktigt trevligt ut när man loggat in.




Model 3 LR AWD Midnight Silver 18" med FSD
CyberTruck single engine förbokad
Renault Zoe R240
1,5 kW solel, 0,5 kW vindsnurra
CyberTruck single engine förbokad
1,5 kW solel, 0,5 kW vindsnurra
Re: My Tesla uppdaterad
Kul.
Min har också ändrats.
Det att du reserverade en dag innan mig. Det måste betyda att du kommer få din en dag innan mig också.

Edit:
Eller nej förresten. Jag borde ju få min först eftersom jag redan är teslaägare.
Min har också ändrats.
Det att du reserverade en dag innan mig. Det måste betyda att du kommer få din en dag innan mig också.

Edit:
Eller nej förresten. Jag borde ju få min först eftersom jag redan är teslaägare.

Re: My Tesla uppdaterad
"Nej, inte blå" hör jag i kör... Så jag antar att den inte blir blå när jag beställer.
Re: My Tesla uppdaterad
Det är väl bara ett sätt att snabba upp utrullningen, alla blir blå.LarsL skrev:"Nej, inte blå" hör jag i kör... Så jag antar att den inte blir blå när jag beställer.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: My Tesla uppdaterad
Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is blue.
- Elon Musk revolutionerar inför löpande band. Eller om det var Henry Ford.
- Elon Musk revolutionerar inför löpande band. Eller om det var Henry Ford.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: My Tesla uppdaterad
Haha! Tänkte precis samma sak! Nåt måste de väl göra för få upp produktionshastigheten!bylund skrev:Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is blue.
- Elon Musk revolutionerar inför löpande band. Eller om det var Henry Ford.

Re: My Tesla uppdaterad
Jag måste säga att den blå var faktiskt inte helt dum, sett sådär. Hellre en lika mörk nyans av rött; och baserat på S antagligen Midnight Silver, men den blå får helt klart räknas som bubblare.LarsL skrev:"Nej, inte blå" hör jag i kör... Så jag antar att den inte blir blå när jag beställer.
Model S85D -15, "Voltaire"
Re: My Tesla uppdaterad
När man får Model 3 levererad beror nog mer på vilken version man beställer än om man äger en Tesla innan. Givetvis kommer Teslaägare som besäller en fullsmetad värstingversion få den före icke-Teslaägare, men Teslaägare som bara beställer snikversionen kommer nog få se icke-Teslaägare få sina bilar levererade tidigare. Så, vilken version har du tänkt köpaMartinen skrev:Eller nej förresten. Jag borde ju få min först eftersom jag redan är teslaägare.

VW ID.7 GTX Tourer -25
Tesla Model S 100D -18 - Såld
Cyklar på Scott E-Silence 20
Tesla Model S 100D -18 - Såld
Cyklar på Scott E-Silence 20
Re: My Tesla uppdaterad
Frågan är hur bokningarna fördelar sig över regionerna. I USA finns en drivkraft i form av en kraftig skattesuvention som löper ut efter ett vist antal bilar. Jag kan tänka mig att många bokar tidigt där för att få möjlighet att utnyttja den suventionen (frågan är om inte bilen kommer för sent ändå?). Så det kanske är 200 000 amerikaner som ska ha bilar först innan vi i Europa ens kommer på tal.
Jämför vi med X så går det ju nu få en levererad utan väntetid i USA trots att de stackare som bokade sin bil i Europa ännu inte fått sin leverans. Kan ju finnas en stor risk att vi måste vänta ut alla amerikaner innan vi kan få den första Model 3 hit. Vilket skulle kunna dröja till sista halvan av 2018, beroende på hur stor andel av de 375 000 som är amerikaner.
Det här gör ju iofs att leveranserna går snabbt när vi väl kommer i gång i Europa. När Tesla betat av de första 100 eller 200 tusen bilarna så är ju tillverknings takten förmodligen fullt uppskruvad och våra 50 000 bilar kommer nafsas av på någon dryg månad. Blir det så? Ja, då spelade det väldigt liten roll om man satt utanför butiken eller om man som jag bokade när nyheten om dragkrok kom.
Jämför vi med X så går det ju nu få en levererad utan väntetid i USA trots att de stackare som bokade sin bil i Europa ännu inte fått sin leverans. Kan ju finnas en stor risk att vi måste vänta ut alla amerikaner innan vi kan få den första Model 3 hit. Vilket skulle kunna dröja till sista halvan av 2018, beroende på hur stor andel av de 375 000 som är amerikaner.
Det här gör ju iofs att leveranserna går snabbt när vi väl kommer i gång i Europa. När Tesla betat av de första 100 eller 200 tusen bilarna så är ju tillverknings takten förmodligen fullt uppskruvad och våra 50 000 bilar kommer nafsas av på någon dryg månad. Blir det så? Ja, då spelade det väldigt liten roll om man satt utanför butiken eller om man som jag bokade när nyheten om dragkrok kom.
Re: My Tesla uppdaterad
Fast det är ett visst antal skattereduktioner per biltillverkare, så för den sakens skull behöver man inte fördröja leveranserna till Europa. Det blir totalt sett lika många Teslor sålda i USA som får reduktionen oavsett (fast det kan ju bli fler X och S som får det om de levererar färre 3 i början där).LarsL skrev:Frågan är hur bokningarna fördelar sig över regionerna. I USA finns en drivkraft i form av en kraftig skattesuvention som löper ut efter ett vist antal bilar. Jag kan tänka mig att många bokar tidigt där för att få möjlighet att utnyttja den suventionen (frågan är om inte bilen kommer för sent ändå?). Så det kanske är 200 000 amerikaner som ska ha bilar först innan vi i Europa ens kommer på tal.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: My Tesla uppdaterad
Ja, fast det var inte det som var poängen.bylund skrev:Fast det är ett visst antal skattereduktioner per biltillverkare, så för den sakens skull behöver man inte fördröja leveranserna till Europa. Det blir totalt sett lika många Teslor sålda i USA som får reduktionen oavsett (fast det kan ju bli fler X och S som får det om de levererar färre 3 i början där).
Poängen är att de i USA kommer få sina Model 3 före någon i Europa. Om det då är en stor del av förbokningarna som ligger i USA så kommer turordningen i Europa spela mindre eller ingen roll. Kanske kommer produktionen ligga på 30-40 000 i månaden och då går det fort att beta av våra reservationer.
Re: My Tesla uppdaterad
Mina beställda model 3 är blåa de med... Snyggt!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Re: My Tesla uppdaterad
De stämmer inte riktigt, reglerna säger att från den dagen då bil nummer 200 000 levereras till kund så får tillverkaren samma avdrag på alla bilar den resterande delen av kvartalet och nästa. Detta gör att om Tesla planerar(som de kommer göra) så kan de leverera nummer 200 000 den 1:a januari 2018 och har då full skattereduktion ett halvår. Under detta kommande halvår så kvittar de hur många bilar Tesla levererar, alla kommer få fullt stöd. Av denna anledning så finns det stor risk att Tesla prioriterar USA till en början och teoretiskt så skulle de kunna få skattereduktion på 300 eller 400 000 bilar, allt beror på hur många bilar de levererar de månaderna efteråt.bylund skrev:Fast det är ett visst antal skattereduktioner per biltillverkare, så för den sakens skull behöver man inte fördröja leveranserna till Europa. Det blir totalt sett lika många Teslor sålda i USA som får reduktionen oavsett (fast det kan ju bli fler X och S som får det om de levererar färre 3 i början där).LarsL skrev:Frågan är hur bokningarna fördelar sig över regionerna. I USA finns en drivkraft i form av en kraftig skattesuvention som löper ut efter ett vist antal bilar. Jag kan tänka mig att många bokar tidigt där för att få möjlighet att utnyttja den suventionen (frågan är om inte bilen kommer för sent ändå?). Så det kanske är 200 000 amerikaner som ska ha bilar först innan vi i Europa ens kommer på tal.
Re: My Tesla uppdaterad
Intressant, det kände jag inte till. Då är det ju verkligen upplagt för taktik.vigge50 skrev:De stämmer inte riktigt, reglerna säger att från den dagen då bil nummer 200 000 levereras till kund så får tillverkaren samma avdrag på alla bilar den resterande delen av kvartalet och nästa. Detta gör att om Tesla planerar(som de kommer göra) så kan de leverera nummer 200 000 den 1:a januari 2018 och har då full skattereduktion ett halvår. Under detta kommande halvår så kvittar de hur många bilar Tesla levererar, alla kommer få fullt stöd. Av denna anledning så finns det stor risk att Tesla prioriterar USA till en början och teoretiskt så skulle de kunna få skattereduktion på 300 eller 400 000 bilar, allt beror på hur många bilar de levererar de månaderna efteråt.bylund skrev:Fast det är ett visst antal skattereduktioner per biltillverkare, så för den sakens skull behöver man inte fördröja leveranserna till Europa. Det blir totalt sett lika många Teslor sålda i USA som får reduktionen oavsett (fast det kan ju bli fler X och S som får det om de levererar färre 3 i början där).LarsL skrev:Frågan är hur bokningarna fördelar sig över regionerna. I USA finns en drivkraft i form av en kraftig skattesuvention som löper ut efter ett vist antal bilar. Jag kan tänka mig att många bokar tidigt där för att få möjlighet att utnyttja den suventionen (frågan är om inte bilen kommer för sent ändå?). Så det kanske är 200 000 amerikaner som ska ha bilar först innan vi i Europa ens kommer på tal.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: My Tesla uppdaterad
Det försvinner inte helt på en gång heller. Men ja, det dummaste Tesla kan göra typ är att försöka puts till siffrorna och leverera nummer 200 000 den 29 december 2017.bylund skrev:Intressant, det kände jag inte till. Då är det ju verkligen upplagt för taktik.vigge50 skrev:De stämmer inte riktigt, reglerna säger att från den dagen då bil nummer 200 000 levereras till kund så får tillverkaren samma avdrag på alla bilar den resterande delen av kvartalet och nästa. Detta gör att om Tesla planerar(som de kommer göra) så kan de leverera nummer 200 000 den 1:a januari 2018 och har då full skattereduktion ett halvår. Under detta kommande halvår så kvittar de hur många bilar Tesla levererar, alla kommer få fullt stöd. Av denna anledning så finns det stor risk att Tesla prioriterar USA till en början och teoretiskt så skulle de kunna få skattereduktion på 300 eller 400 000 bilar, allt beror på hur många bilar de levererar de månaderna efteråt.bylund skrev:Fast det är ett visst antal skattereduktioner per biltillverkare, så för den sakens skull behöver man inte fördröja leveranserna till Europa. Det blir totalt sett lika många Teslor sålda i USA som får reduktionen oavsett (fast det kan ju bli fler X och S som får det om de levererar färre 3 i början där).LarsL skrev:Frågan är hur bokningarna fördelar sig över regionerna. I USA finns en drivkraft i form av en kraftig skattesuvention som löper ut efter ett vist antal bilar. Jag kan tänka mig att många bokar tidigt där för att få möjlighet att utnyttja den suventionen (frågan är om inte bilen kommer för sent ändå?). Så det kanske är 200 000 amerikaner som ska ha bilar först innan vi i Europa ens kommer på tal.
-
[Filtypen gif har inaktiverats och kan inte längre visas.]