Vad mer bör man se till att skaffa när bilen väl kommer?
Hur viktigt är det med PPF eller liknande på dem nu? Förstod det som att det var väldigt viktigt, speciellt vid trösklarna tidigare?
Jag köpte nya stänkskydd för alla däck och det gör en jäkla skillnad tyckte jag jämfört med original. Både mot repor och skitighet på vår/vinter/höst för en vit bil.
Skärmskyddet köpte jag som är mattare och "anti-reflektioner", extremt nöjd! Riktigt stor skillnad både när man kör och filmtittande vid laddning. Sedan har jag en sambo med långa naglar så.. bra med skydd
Låter som två bra köp det där!
Vart köpte du stänkskydden?
Glömde! Köp hjulmutterskydd och skydd för centrumbult! Viktigt skulle jag säga!
Kom ihåg att sätta PPF skydd bakom stänkskydden så de inte gnider på smutsen och skapar repor.
Mini Cooper Austin -76 -> BMW 320 -03 -> Volkswagen Golf GTI -10 -> Mercedes CLA AMG -18 -> Audi A5 Coupe -20 - > Slutet på ICE & övergång till Model 3 -21.
Jag tycker ju att S3XY commandern är ett givet tillbehör.
+1 på den... Knob och knapparna klarar jag mig utan, de är mer nice to have för en nörd.. Men commandern m 8ed förändring av hastighetsvarning och framförallt återaktivering av basic ap är ju fantastiskt... Värt varenda krona.
Sedan tycker jag ju bra plastmattor till bagage, frunk och golv är väldigt bra på höst och vinter. Otroligt böjd med Spigens mattor som dessutom var betydligt billigare än Teslas. (ja, samma spigen som gör mobilskal)
Sedan tycker jag ju bra plastmattor till bagage, frunk och golv är väldigt bra på höst och vinter. Otroligt böjd med Spigens mattor som dessutom var betydligt billigare än Teslas. (ja, samma spigen som gör mobilskal)
Jag har plastmatta till bagaget, "ett givet tillbehör" på de flesta bilarna jag haft, men på teslan så funderar jag på att kasta ut den, varför det ? jo för att den försvårar för mej att använda "matkällaren" som jag gärna använder..
Att ha gummimattor inne i bilen är en självklarhet på en bruksbil däremot, det tyckte uppenbarligen även första ägaren av min bil då jag fick med de oanvända tygmattorna i en påse
Jag tycker ju att S3XY commandern är ett givet tillbehör.
Men bara commandern får man tillgång till inställningar via app?
Vilka är de "bästa" tricken? Eller finns kanske separat tråd...
Ja det får man.
Jag vet inte om jag är så imponerad över s3xy commander faktiskt, jag har en och den är väl trevlig, men inga jättestora grejer för mej som inte har forcerad hastighetsvarning. (har man en bil med det så är det ju värt mycket.)
Det jag använder mest är nog faktiskt "tackblink" och att öppna handskfacket med två stycken buttons.
Sedan tycker jag ju bra plastmattor till bagage, frunk och golv är väldigt bra på höst och vinter. Otroligt böjd med Spigens mattor som dessutom var betydligt billigare än Teslas. (ja, samma spigen som gör mobilskal)
Jag har plastmatta till bagaget, "ett givet tillbehör" på de flesta bilarna jag haft, men på teslan så funderar jag på att kasta ut den, varför det ? jo för att den försvårar för mej att använda "matkällaren" som jag gärna använder..
Att ha gummimattor inne i bilen är en självklarhet på en bruksbil däremot, det tyckte uppenbarligen även första ägaren av min bil då jag fick med de oanvända tygmattorna i en påse
Jag har faktiskt vänt kring det där med mattor. Förr var det alltid gummi, men nu kör jag bara tyg. Köper hellre en ny uppsättning om de skulle bli för risiga, men oftast blir de bra av att skakas och dammsugas då och då.
Sedan tycker jag ju bra plastmattor till bagage, frunk och golv är väldigt bra på höst och vinter. Otroligt böjd med Spigens mattor som dessutom var betydligt billigare än Teslas. (ja, samma spigen som gör mobilskal)
Jag har plastmatta till bagaget, "ett givet tillbehör" på de flesta bilarna jag haft, men på teslan så funderar jag på att kasta ut den, varför det ? jo för att den försvårar för mej att använda "matkällaren" som jag gärna använder..
Att ha gummimattor inne i bilen är en självklarhet på en bruksbil däremot, det tyckte uppenbarligen även första ägaren av min bil då jag fick med de oanvända tygmattorna i en påse
Jag har faktiskt vänt kring det där med mattor. Förr var det alltid gummi, men nu kör jag bara tyg. Köper hellre en ny uppsättning om de skulle bli för risiga, men oftast blir de bra av att skakas och dammsugas då och då.
En mjuk vändbar matta till bagaget då?
Samma här, tygmattor i kupén och en vikbar gummimatta i bagaget.
Jag har plastmatta till bagaget, "ett givet tillbehör" på de flesta bilarna jag haft, men på teslan så funderar jag på att kasta ut den, varför det ? jo för att den försvårar för mej att använda "matkällaren" som jag gärna använder..
Att ha gummimattor inne i bilen är en självklarhet på en bruksbil däremot, det tyckte uppenbarligen även första ägaren av min bil då jag fick med de oanvända tygmattorna i en påse
Just det där tycker jag Spigen löst bra på sin med ett litet "veck" precis där man öppnar till matkällaren. (Förstår annars exakt vad du menar för på våra gamla ID4 var orginalmattan i skuffen stenhård och just på den hade man ju inget annat bra ställe att ha laddkablarna.)
Sen måste jag säga att jag tycker om tygmattor på sommaren, det ger en mer "ombonad" känsla i bilen, men jag står å andra sidan alltid i väldigt välstädat varmgarage så har lyxen att det inte blir så skitigt på sommaren. Byter till gummi på hösten när det börjar falla löv och bli kasst väder däremot.
Många år sedan jag hade gummimattor i någon bil, tygmattor är så mycket trevligare. Bor i Skåne så klimatet är lite snällare. Bilen i eget villagarage, tar ut mattorna med jämna mellanrum och ger dem lite vård. Svåraste mattorna jag haft var vita (i en svart Carrera) där för övrigt hela inredningen, förutom instrumentbrädan, var vit