Audi Concept C – Audis nya formspråk?…

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

SwedishAdvocate

Audi Concept C – Audis nya formspråk?…

Inlägg av SwedishAdvocate »

Tycker grillen är för smal. Personligen skulle jag beteckna just grillen som dum-ful-retro. Vem kommer på tanken att ta designinspiration från en 'racerbil' från 30-talet(!)… Tycker det rätt j***a korkat rent ut sagt. Tycker även designen är för minimalistisk – den är alldeles för enkel. Tycker inte den ser tillräckligt bra ut. Någon journalist talade om original-TT som något slags designföredöme. Det förstår jag inte alls. Tycker original-TT är riktigt, riktig ful. Senaste TT eller original R8 är ser typ oändligt mycket bättre ut än original-TT IMO.

Just det här alldeles för enkla och dum-minimalistiska formspråket påminner ju vidare inte så lite om det totalsågade Jaguar Type 00 konceptet…

Och vem kommer på tanken att ta inspiration från interiören på en 80-talsbil(!)?… Syftar på de så kallade "Quattro-flapsen" som flankerar instrumentdisplayen bakom ratten. Det ser inte bra ut på film iallafall… Då är återigen något riktigt klassiskt som instrumentklustret i R8 mycket bättre att ha som utgångspunkt.

Tycker även rear-window delete är ytterligare en riktigt dålig idé.

Sammantaget skulle det faktiskt inte förvåna ifall någon håller på med industrisabotage mot både Audi och Merca. Och även BMW i viss utsträckning…

https://www.motor1.com/news/770865/audi ... roduction/

EDIT:
När jag skrivit färdigt det här och satte igång med att klistra in bilderna nedan kom jag på vad grillen påminner om… En Hitler-mustasch(!)… :shock: :o

NOT a good look at all.

Man kanske skulle börja frilansa lite inom motorpress. Undrar hur mycket pengar man skulle kunna tjäna på en aning justerad version av det ovanstående…

Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate

Re: Audi Concept C – Audis nya formspråk?…

Det är tydligen Massimo Frascella som designat både den här och Jaguars dubbelnolla…

Mitt förslag till Audi ifall någon läser det här: Sparka honom! Förslagsvis idag.

EDIT:
Företagsledningen är ju inte så lite inkompetent den med… Suck.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate

Mystysken är inte glad…

Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Referralkod: ts.la/gustav72756

Inlägg av Dinsdale »

Den ser framtill ut som att en bild laddat ovanifrån väldigt långsamt, sen på slutet hackade det till och sista pixelraden bara repeterades så bilen tappade hakan. Sen behöll man det och ingen vågade säga något under hela designprocessen.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare

Inlägg av Generalbogge »

Jag gillar den. Mycket bättre än de gamla TT modellerna. Framför allt de äldre årsmodellerna. Gillar också Jaguars 00, så Massimos formspråk verkar tilltala mig.
Model S 90D -2017 Titanium
R_Edvinsson
elbilist

Inlägg av R_Edvinsson »

Tror detta är en design som kommer växa på en och bli mer och mer tilltalande.
Dvs den är snyggare nu än den var när jag såg den för några timmar sedan. 🫣

Fronten bär tydliga spår av Bugatti och passar väl egentligen inte alls på en Audi som skall utstråla sportighet.

Och Hitler är något alla verka se i allt numer, tom skor filmade uppifrån har tydligen fått springa gatlopp för att de liknar Hitler. 🤷‍♂️

Överlag snygg och futuristisk, men kommer nog behöva justeras en del för att locka klassiska Audi fantaster.
lawe

Inlägg av lawe »

Om man tar en titt på RSQ Concept från 2004 och det faktum att Massimo designat Jaguars senaste skapelse så bör man inte bli så förvånad. Men för den skull tycker jag inte det är särskilt snyggt. Det är ett koncept som säkert blir utslätat innan produktion och man vänjer sig med det mesta....
Q8 e-tron 55 S-line 2024
Polestar 2 LE PP 2021
ChristofferG
elbilist

Inlägg av ChristofferG »

Tycker den är väldigt lik konceptbilen Nissan GT-R från början av 2000-talet. Har det inte hänt mer på 25 år?
Bild
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

ChristofferG skrev: 03 sep 2025 14:50
Tycker den är väldigt lik konceptbilen Nissan GT-R från början av 2000-talet. Har det inte hänt mer på 25 år?
Bild
Hjulen har blivit större. :mrgreen:
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Skriv svar