Jag hade samma fråga och enligt Tesla så kan du ändra vad du vill innan du fått VIN utan att det ska ändra din plats i kön.
Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum model Y Juniper
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Vit passar bra på MYP, då den har så mycket svarta detaljer som ej syns så bra på en grå.manneson skrev: ↑04 sep 2025 21:24Snåla inte in på färgen.Heinrich skrev: ↑04 sep 2025 20:36Har påbörjat ett byte från MYLR AWD till MYP nu. Från grå till vit, så sparar man 15K, och så får man mycket trevligare hjul både sommar och vinter som en fet bonus utöver prestandan och de övriga fördelarna. Hoppas, hoppas, hooooooooppas nu bara att det faktiskt blir leverans i september. Jag kommer ju hamna rejält långt bak i kön jämfört med MYLR-ordern som ligger med beställningsdag 15 juli![]()
15K är ingenting i sammanhanget och den gråa är MYCKET snyggare än vit. Passar dessutom med de gråa fälgarna.
Vit är typ den enda färgen P INTE passar i.
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / SigenStor 14,8kWp 25kWh
-
- Referralkod: ts.la/andreas737353
Ändrar man bilmodell åker man nog bak i kön, ändrar man färg kan man nog hoppa både framåt och bakåt beroende på lackeringsplaneringen i fabriken, men med samma tankebana kan du kan säkert hoppa framåt i kön genom att byta modell också beroende vad som är planerat att byggas.
Som jag uppfattade informationen från Tesla är att ändringar i beställningen innan VIN inte påverkar köplatsen. Sen beror det på vad som blir tillgängligt och det är nog mer slumpmässigt.Andreasrh skrev: ↑04 sep 2025 23:47Ändrar man bilmodell åker man nog bak i kön, ändrar man färg kan man nog hoppa både framåt och bakåt beroende på lackeringsplaneringen i fabriken, men med samma tankebana kan du kan säkert hoppa framåt i kön genom att byta modell också beroende vad som är planerat att byggas.
Jag har bytt modell och i appen står det fortfarande samma beställningsdatum som det gjort sedan jag beställde. Kan bara se en datumjustering om jag kör python-scriptet.
2025: MYLR AWD, Diamond Black - Beställd.
De har ingen kö på det viset, de levererar det som blir enklast och bäst för dem och där de tjänar mest pengar.SweMike skrev: ↑05 sep 2025 01:32Som jag uppfattade informationen från Tesla är att ändringar i beställningen innan VIN inte påverkar köplatsen. Sen beror det på vad som blir tillgängligt och det är nog mer slumpmässigt.Andreasrh skrev: ↑04 sep 2025 23:47Ändrar man bilmodell åker man nog bak i kön, ändrar man färg kan man nog hoppa både framåt och bakåt beroende på lackeringsplaneringen i fabriken, men med samma tankebana kan du kan säkert hoppa framåt i kön genom att byta modell också beroende vad som är planerat att byggas.
Har t ex två kunder likadana beställningar på samma utlämningsställe men den ena har beställt till ett högre pris eller valt till FSD så kommer de alltid att leverera till den kund som de tjänar mest på först, oavsett vem som beställt först.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Låter rimligt. Även rimligt att de inte säger det rakt ut när man frågar dem.Maw skrev: ↑05 sep 2025 06:50De har ingen kö på det viset, de levererar det som blir enklast och bäst för dem och där de tjänar mest pengar.SweMike skrev: ↑05 sep 2025 01:32Som jag uppfattade informationen från Tesla är att ändringar i beställningen innan VIN inte påverkar köplatsen. Sen beror det på vad som blir tillgängligt och det är nog mer slumpmässigt.Andreasrh skrev: ↑04 sep 2025 23:47Ändrar man bilmodell åker man nog bak i kön, ändrar man färg kan man nog hoppa både framåt och bakåt beroende på lackeringsplaneringen i fabriken, men med samma tankebana kan du kan säkert hoppa framåt i kön genom att byta modell också beroende vad som är planerat att byggas.
Har t ex två kunder likadana beställningar på samma utlämningsställe men den ena har beställt till ett högre pris eller valt till FSD så kommer de alltid att leverera till den kund som de tjänar mest på först, oavsett vem som beställt först.
Precis så!Tellus skrev: ↑04 sep 2025 22:50Vit passar bra på MYP, då den har så mycket svarta detaljer som ej syns så bra på en grå.manneson skrev: ↑04 sep 2025 21:24Snåla inte in på färgen.Heinrich skrev: ↑04 sep 2025 20:36Har påbörjat ett byte från MYLR AWD till MYP nu. Från grå till vit, så sparar man 15K, och så får man mycket trevligare hjul både sommar och vinter som en fet bonus utöver prestandan och de övriga fördelarna. Hoppas, hoppas, hooooooooppas nu bara att det faktiskt blir leverans i september. Jag kommer ju hamna rejält långt bak i kön jämfört med MYLR-ordern som ligger med beställningsdag 15 juli![]()
15K är ingenting i sammanhanget och den gråa är MYCKET snyggare än vit. Passar dessutom med de gråa fälgarna.
Inte med gråa fälgar och röda bromsok.Tellus skrev: ↑04 sep 2025 22:50Vit passar bra på MYP, då den har så mycket svarta detaljer som ej syns så bra på en grå.manneson skrev: ↑04 sep 2025 21:24Snåla inte in på färgen.Heinrich skrev: ↑04 sep 2025 20:36Har påbörjat ett byte från MYLR AWD till MYP nu. Från grå till vit, så sparar man 15K, och så får man mycket trevligare hjul både sommar och vinter som en fet bonus utöver prestandan och de övriga fördelarna. Hoppas, hoppas, hooooooooppas nu bara att det faktiskt blir leverans i september. Jag kommer ju hamna rejält långt bak i kön jämfört med MYLR-ordern som ligger med beställningsdag 15 juli![]()
Vit funkar med svarta fälgar och gråa/svarta bromsar IMO.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Vit funkar bara som firmabil med stora dekaler på. Dessutom en opraktisk färg om man inte gillar att tvätta bilen ofta.manneson skrev: ↑05 sep 2025 08:46Inte med gråa fälgar och röda bromsok.Tellus skrev: ↑04 sep 2025 22:50Vit passar bra på MYP, då den har så mycket svarta detaljer som ej syns så bra på en grå.manneson skrev: ↑04 sep 2025 21:24Snåla inte in på färgen.Heinrich skrev: ↑04 sep 2025 20:36Har påbörjat ett byte från MYLR AWD till MYP nu. Från grå till vit, så sparar man 15K, och så får man mycket trevligare hjul både sommar och vinter som en fet bonus utöver prestandan och de övriga fördelarna. Hoppas, hoppas, hooooooooppas nu bara att det faktiskt blir leverans i september. Jag kommer ju hamna rejält långt bak i kön jämfört med MYLR-ordern som ligger med beställningsdag 15 juli![]()
Vit funkar med svarta fälgar och gråa/svarta bromsar IMO.
Senast redigerad av mikebike, redigerad totalt 1 gånger.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Finns två stycken LR RWD ute för upphämntning, om man kan stå ut med att dom varit provkörning- eller visningsbil.
Nu har dom plockat bort uppskattat leveransdatum på svenska hemsidan också.
-
- Referralkod: ts.la/andreas737353
De har gjort om sidan på samma sätt som den Norska, Danska och de Nordamerikanska, man fyller i postnummer och sen får man upp uppskattat datum i botten av konfiguratorn.
Någon som beställt nya MYP och fått datum än? 

M3SR+ 2019 - såld
MYLR 2021 - såld
MYP 2023 - såld
MYP 2025 (Juniper) - beställd 30/8
MYLR 2021 - såld
MYP 2023 - såld
MYP 2025 (Juniper) - beställd 30/8
Det är bättre än uppskattad. Mer definitivt.
Hoppas på samma i appen snart då.
Privatleasing verkar också vara bortplockad om det inte visar helt fel för mig.
Jag ser samma. Häromsisten hade dom ju ändrat priserna för privatleasing några timmar. Nu borta. Undrar om det är misstag eller om dom tröttnat. Kanske sålt för dåligt även med privatleasing? Intressant oavsett.
Jag tror de bara avslutat kampanjen. Den var väl tidsbegränsad och sen stod det väl i det finstilta att Tesla har rätten av avsäga sig kampanjen med omedelbar verkan, typ något sånt.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
I Tyskland har dom fått det !!
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / YP 23.8 / Juniper AWD 25.6 / SigenStor 14,8kWp 25kWh
-
Ville bara dela med mig.
Beställde en så standard SR RWD man kan den 22 juli, gick VIN och datum idag. Beräknad 6-12 september.
Finally!
Beställde en så standard SR RWD man kan den 22 juli, gick VIN och datum idag. Beräknad 6-12 september.
Finally!
Folk i Sverige har fått "September 2025" angående MYP.
Då hoppas jag att jag får mitt snart då jag beställde likadan bil den 25 juli.stenlander skrev: ↑05 sep 2025 15:06Ville bara dela med mig.
Finally!
Hej,
Jag beställde min den 26/8. Det är en LRMY AWD med svart och vit interiör, och Ultra Red lack. Igår såg jag i Tesla App att min estimerat leverans är Sep 2025.
Avseende inbytes bonus, jag fick det som en rekommenderad rabatt av 40 000 kr, dessutom värderade de bilen som jag bytas in i 935 kr (som man kan också ta bort från priset). Det tåg mindre en 2 dagar att de gav mig värderingen av bilen igenom APP.
Jag beställde min den 26/8. Det är en LRMY AWD med svart och vit interiör, och Ultra Red lack. Igår såg jag i Tesla App att min estimerat leverans är Sep 2025.
Avseende inbytes bonus, jag fick det som en rekommenderad rabatt av 40 000 kr, dessutom värderade de bilen som jag bytas in i 935 kr (som man kan också ta bort från priset). Det tåg mindre en 2 dagar att de gav mig värderingen av bilen igenom APP.