Vet inte vad du kör i för rondeller, men de jag kör i är typ aldrig mer än ett halv varv på ratten. Behöver alltså inte byta grepp.
Lite tankar om Model 3 Highland
Moderator: Redaktion
Re: Lite tankar om Model 3 Highland
Kör Highland och saknar spakarna. Är också mc åkare men styret är inte upp o ner vid tex rondeller. Dock har jag lärt mig vart knappen finns någorlunda.
- alfons
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel565963
Jag har inga problem att blinka ut ur en rondell. Det sitter sedan länge. Det är snarare att det känns konstigt när jag kör bilen med spak nu för tiden (lite på samma sätt som min dotter ibland letade dörrhandtaget till bakdörren på b-stolpen efter att ha åkt mycket BMW i3 när hon var yngre).
Vad jag DÄREMOT stör mig på är att jag saknar 3-blink som jag är van med från BMW. Speciellt ut ur rondeller då styrutslaget sällan blir tillräckligt stort för att automatiskt slå av blinkersen… (jag vet att det går att köpa till så att detta löses, men jag vill inte lägga tusenlappar för att lösa det).
BMW i3 120Ah -19
Model 3 LR -24
Model 3 LR -24
Är lösningen att klicka en gång till? Borde ju gå att lösa med kort-/långklick
- alfons
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel565963
Helt korrekt, komma ihåg att klicka en gång till är lösningen. Men det är svårare för mig att vänja sig med än att lära sig klicka rätt för att starta blinkersen.
BMW i3 120Ah -19
Model 3 LR -24
Model 3 LR -24