Funderar på s3xy stalks
Moderator: Redaktion
Funderar på s3xy stalks
Är lite inne på att beställa s3xy stalks för att få tillbaka den traditionella blinkersen i form av spak. Men det innefattar ju även fler intressanta funktioner och eftersom man är lite nördig är det kul att testa nya saker.
Ngt som jag ser som väldigt positivt förutom att få fysiska blinkersspakar är att tex få ledlisten att blinka, blir liksom tydligare. Sen tror jag att nav även kan ställa in så att ledlisten kan lysa rött när ett fordon är nära, den lilla oranga pricken som finns standard syns ju knappt.
Men dessa inställningar borde väl egentligen Tesla enkelt kunna addera? Känns trist att lägga massa pengar på s3xy stalks om många av funktionerna än framåt erbjuds av Tesla, tror ni det kommer inträffa?
Ngt som jag ser som väldigt positivt förutom att få fysiska blinkersspakar är att tex få ledlisten att blinka, blir liksom tydligare. Sen tror jag att nav även kan ställa in så att ledlisten kan lysa rött när ett fordon är nära, den lilla oranga pricken som finns standard syns ju knappt.
Men dessa inställningar borde väl egentligen Tesla enkelt kunna addera? Känns trist att lägga massa pengar på s3xy stalks om många av funktionerna än framåt erbjuds av Tesla, tror ni det kommer inträffa?
Re: Funderar på s3xy stalks
Dom har väl infört blinkerspak igen i Kina på Model 3. Du får köpa en ny bil när de lanseras här helt enkelt. 
- Vikingkr0n0s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/Jonas86585
Har sålt min 3:a, stalks och knob över. Ingen commander dock. Stockholm
Grå/Svart Model S LR 2023
Blå/Svart Model Y LR 2024
Såld: Vit/Vit Model 3 LR Highland 2024
Såld: Röd/Creme Tesla Model X Plaid 2023
Såld: Svart, svart Tesla Model S performance 2021
Såld: Blå, vit Tesla Model 3 LR
Blå/Svart Model Y LR 2024
Såld: Vit/Vit Model 3 LR Highland 2024
Såld: Röd/Creme Tesla Model X Plaid 2023
Såld: Svart, svart Tesla Model S performance 2021
Såld: Blå, vit Tesla Model 3 LR
Vet ngn hur det fungerar med olika förare (olika profiler) när man har stalks + commander? Måste alla ha appen och exakt samma inställningar?
Gissar att en telefon måste vara uppkopplad via BT och det blir ju ett problem om jag inte är med.
Gissar att en telefon måste vara uppkopplad via BT och det blir ju ett problem om jag inte är med.
Jag har en commander gen 1 jag inte använder.Vikingkr0n0s skrev: ↑13 sep 2025 09:21Har sålt min 3:a, stalks och knob över. Ingen commander dock. Stockholm
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Tack för infon men om det blir köp tänker jag nog investera i gen2.AAKEE skrev: ↑13 sep 2025 11:22Jag har en commander gen 1 jag inte använder.Vikingkr0n0s skrev: ↑13 sep 2025 09:21Har sålt min 3:a, stalks och knob över. Ingen commander dock. Stockholm
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Enhance Auto lever på att Tesla inte förstår vad kunderna vill ha.maangee skrev: ↑13 sep 2025 06:02Är lite inne på att beställa s3xy stalks för att få tillbaka den traditionella blinkersen i form av spak. Men det innefattar ju även fler intressanta funktioner och eftersom man är lite nördig är det kul att testa nya saker.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Eller snarare på att Tesla sätter sin egen vinst före kundernas intressen.mikebike skrev: ↑13 sep 2025 11:39Enhance Auto lever på att Tesla inte förstår vad kunderna vill ha.maangee skrev: ↑13 sep 2025 06:02Är lite inne på att beställa s3xy stalks för att få tillbaka den traditionella blinkersen i form av spak. Men det innefattar ju även fler intressanta funktioner och eftersom man är lite nördig är det kul att testa nya saker.
Men dessa inställningar borde väl egentligen Tesla enkelt kunna addera? Känns trist att lägga massa pengar på s3xy stalks om många av funktionerna än framåt erbjuds av Tesla, tror ni det kommer inträffa?![]()
Vilket på lång sikt kanske gör att det inte blir nå fler Teslor byggda.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- Oscar11
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/oscar23897
Du behöver inte ha någon telefon uppkopplad för att stalks eller annat ska fungera, räcker att du ställer in allt en gång sen sköter commandern som alltid är inkopplat det.
Eller menar du att du ska ha olika funktioner på stalks beroende på vilken förare som kör?
Det vet jag inte riktigt om eller hur det funkar.
Nej jag ville bara veta om det räckte med en installation från min telefon och att den sedan klarade sig själv 

Telefonen behövs bara för konfiguration, eller om du vill använda dess display till nåt.
Men nu verkar det enligt uppgift finnas rykten om att stalks kanske dyker upp i Teslas egna shop, så kanske får avvakta s3xy tills ryktet inte visar sig vara sant.
Men fördelen med s3xy är ju att man får tillgång till roliga funktioner också
Men fördelen med s3xy är ju att man får tillgång till roliga funktioner också

Ngn som vet om installation med s3xy stalks + commander påverkar garantin på bilen?
Man kopplar väl bara förbi och det kan väl knappast påverka?
Man kopplar väl bara förbi och det kan väl knappast påverka?