Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum model Y Juniper
Nu verkar min bil vara tillverkad. Odometern hoppade till liv och bilen har rullat 480m samtidigt som factory gate nu inte längre är blocker. Samtidigt dök VIN upp även i appen och scriptet påstår ETA till service center i Örebro 23/9.
Onekligen kul med det här scriptet jämfört med insynen man haft vid tidigare leveranser.
Onekligen kul med det här scriptet jämfört med insynen man haft vid tidigare leveranser.
2025 YLRAWD | (Color pending) | Ultra White | FSD (Beställd)
2021 3LRAWD | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD (Till salu)
Kul!
Det var nog det bästa med hela väntetiden, när odometern ändra sig.
2025: MYLR AWD, Diamond Black - Beställd.
Det var min med fram tills bilen rullade ut från fabriken.
Hur lång tid är det mellan att bilen är byggd och att den kommer fram till leveransstället ungefär?
Jag såg samma uppdatering idag i scriptet. Jag har dock inget inbyte, så det stämmer i mitt fallBlevIngenCT skrev: ↑16 sep 2025 21:20Körde skriptet med '--all' och såg nu följande två ev. intressanta rader i "loggen":
2025-09-16: ≠ 0.details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks: True -> False
2025-09-16: ≠ 0.details.tasks.registration.orderDetails.isInventorySwapAvailable: True -> False
Om isInventorySwapAvailable skulle betyda att jag inte skulle få göra inbytet med bonus, så får man nog kontakta dem och tjafsa lite! Men förhoppningsvis är det bara en indikation på att den specificerade bilen skall gå i produktion inom kort.
Är ovan något som ni andra som kört skriptet också sett innan ni blivit tilldelade VIN och leveransfönster?
Och förhoppningsvis betyder isMoreThanTwoWeeks: True -> False att de hittat den röda färgburken![]()

I scriptet står det beställd 2/9, har för mig att jag la ordern den 29/8, men det går inte se i appen då det står 27/8 där, som var beställningsdatum för MY LR. Jaja, den borde väl närma sig Svedala inom nån vecka hoppas jag!
MY Juniper Performance beställd 250829
M3 LR 2023 (utt. 230131 såld 250826)
M3 LR 2023 (utt. 230131 såld 250826)
Tror ni båda kan vara helt lugna. Jag tror inte isInventorySwapAvailable har något att göra med eventuellt inbyte man ska göra. Det vi tittar på är ju data i API:t som bland annat berättar för appen vad den ska visa eller inte.TeslaMac skrev: ↑17 sep 2025 10:49Jag såg samma uppdatering idag i scriptet. Jag har dock inget inbyte, så det stämmer i mitt fallBlevIngenCT skrev: ↑16 sep 2025 21:20Körde skriptet med '--all' och såg nu följande två ev. intressanta rader i "loggen":
2025-09-16: ≠ 0.details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks: True -> False
2025-09-16: ≠ 0.details.tasks.registration.orderDetails.isInventorySwapAvailable: True -> False
Om isInventorySwapAvailable skulle betyda att jag inte skulle få göra inbytet med bonus, så får man nog kontakta dem och tjafsa lite! Men förhoppningsvis är det bara en indikation på att den specificerade bilen skall gå i produktion inom kort.
Är ovan något som ni andra som kört skriptet också sett innan ni blivit tilldelade VIN och leveransfönster?
Och förhoppningsvis betyder isMoreThanTwoWeeks: True -> False att de hittat den röda färgburken![]()
![]()
I scriptet står det beställd 2/9, har för mig att jag la ordern den 29/8, men det går inte se i appen då det står 27/8 där, som var beställningsdatum för MY LR. Jaja, den borde väl närma sig Svedala inom nån vecka hoppas jag!
IsInventorySwapAvailable ändrades för mig också i samband med att jag tilldelades VIN, dvs när Tesla produktionsplanerade en specifik bil och band den till min order. När denna flagga i API:t ändrades till falskt slutade appen visa förslag att jag kunde välja befintliga bilar redan i lager för att accelerera leveransen.
Så mest troligt har denna flagga att göra med om appen ska visa detta eller ej samt om säljarna ska/får försöka nudga kunderna att acceptera befintligt lagerfordon.
-
Ni som kör skriptet och väntar eller har fått leverans,
när fick ni (om ni kör skriptet med parametern --all):
≠ 0.details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks: True -> False
resp.
≠ 0.details.tasks.registration.orderDetails.isInventorySwapAvailable: True -> False
i relation till att VIN och/eller leveransdatum blev satt och indikerade att bilen var i produktion eller motsvarande?
Förhoppningsvis borde jag få några spår från fabriken idag (enligt mina egna teorier), när ovan dök upp i går för min beställning.
resp.
≠ 0.details.tasks.registration.orderDetails.isInventorySwapAvailable: True -> False
i relation till att VIN och/eller leveransdatum blev satt och indikerade att bilen var i produktion eller motsvarande?
Förhoppningsvis borde jag få några spår från fabriken idag (enligt mina egna teorier), när ovan dök upp i går för min beställning.
Hehe japp. 1t senare så fick jag boka upphämtning till nästa vecka

MYP 2025 (Juniper) QS - beställd 30/8
MYP 2023 - såld
MYLR 2021 - såld
M3SR+ 2019 - såld
MYP 2023 - såld
MYLR 2021 - såld
M3SR+ 2019 - såld
isInventorySwapAvailable ändrades till False samtidigt som jag fick VIN den 10/9.BlevIngenCT skrev: ↑17 sep 2025 11:07Ni som kör skriptet och väntar eller har fått leverans,
resp.
isMoreThanTwoWeeks ändrades till False den 16/9 vilket råkar vara precis 14 dagar innan vad som då var bortre estimat för leverans, dvs 30/9.
Fick boka in upphämtningen nu på morgonen.BlevIngenCT skrev: ↑17 sep 2025 11:07Ni som kör skriptet och väntar eller har fått leverans,
resp.
10/9
isInventorySwapAvailable sattes till False
VIN sattes
12/9
isMoreThanTwoWeeks sattes till False
"Your car has been built"
"New ETA to Delivery Center": 23/9
15/9
"New ETA to Delivery Center": 20/9
16/9
"Registration Status": In Progress. Här fick jag även regnr i appen.
17/9
Odometer uppdaterades (lastning på lastbil?)
Notis om att boka upphämtning till början på nästa vecka
MYP 2025 (Juniper) QS - beställd 30/8
MYP 2023 - såld
MYLR 2021 - såld
M3SR+ 2019 - såld
MYP 2023 - såld
MYLR 2021 - såld
M3SR+ 2019 - såld
-
Tack Alfred för att du verifierade dina data!
Jag borde vara väldigt nära att få min VIN nu (förhoppningsvis under dagen)...
Och tack till clawrius också, för ditt uttömmande svar om dina statusförändringar.
Gött att det händer lite även med MYP. Min order är daterad 15/7 pga att jag först beställde en AWD, men bytte till MYP lite drygt två veckor sedan. Ligger nog en vecka bakom dig i Teslas orderböcker, vilket tyvärr lär innebära flera veckor efter när vi snackar leverans.
Juniper MYP beställd
Fler som har upphämtning i Örebro kommande dagar? Jag har inbokat upphämtning på fredag.
Model Y Juniper AWD, Stealth Grey - Beställd 17/7
Verkar bli nästa vecka för mig i Örebro.
Men fick regnr nu och kunde därmed bekräfta att även jag fått nya batteriet trots vit färg och små hjul. Har visserligen betalat extra för vita stolar, men verkar sannolikt att alla som går i väntans tider kommer få nya större batteriet på LRAWD.
Tillverkningsdatum enligt Transportstyrelsen är dock igår, dvs innan jag för första gången såg odometern vakna till liv i scriptet. De enda relevanta eventen som ändrade status samma dag som registrerad tillverkning var just isMoreThanTwoWeeks för dem som ängsligt väntar och uppdaterar scriptet 10 gånger om dagen.
Vet inte om det hänger ihop eller om det bara var en slump, för det var som sagt exakt två veckor innan sista leveransdag också.
Men fick regnr nu och kunde därmed bekräfta att även jag fått nya batteriet trots vit färg och små hjul. Har visserligen betalat extra för vita stolar, men verkar sannolikt att alla som går i väntans tider kommer få nya större batteriet på LRAWD.
Tillverkningsdatum enligt Transportstyrelsen är dock igår, dvs innan jag för första gången såg odometern vakna till liv i scriptet. De enda relevanta eventen som ändrade status samma dag som registrerad tillverkning var just isMoreThanTwoWeeks för dem som ängsligt väntar och uppdaterar scriptet 10 gånger om dagen.
Vet inte om det hänger ihop eller om det bara var en slump, för det var som sagt exakt två veckor innan sista leveransdag också.
Lite konstigt. Jag har fått VIN, regnummer och tid för upphämtning i appen. Regnummret säger att bilen blev tillverkad igår.
Men i scriptet finns varken tillverkning eller nån odometerställning. What gives?
Men i scriptet finns varken tillverkning eller nån odometerställning. What gives?
Hämtar min grå nästa vecka och även den har det nya batteriet.
Finns det någon information om batteriet förutom större energitäthet och att det tillverkas av LG?
Som lite kuriosa så har jag väntat på den här dagen sen 2012/2013 då model S lanserades.
Den som väntar på något gott....
Finns det någon information om batteriet förutom större energitäthet och att det tillverkas av LG?
Som lite kuriosa så har jag väntat på den här dagen sen 2012/2013 då model S lanserades.
Den som väntar på något gott....
Weird! Ser du samma VIN i appen och scriptet?
Grattis!Svampen78 skrev: ↑17 sep 2025 15:57Hämtar min grå nästa vecka och även den har det nya batteriet.
Den som väntar på något gott....![]()
Japp. Och även hos transportstyrelsen.
När man tittar på --all i scriptet så kommer lite lustiga rader som kanske tyder på att den ändå är tillverkad.
Kod: Markera allt
- 2025-09-16: ≠ 0.details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FACTORY_GATE.actionOwner: Tesla -> None
- 2025-09-16: ≠ 0.details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FACTORY_GATE.isBlocker: True -> False
Det var de raderna som jag tolkade just som att bilen var tillverkad. För mig kom de i scriptet samtidigt som odometern vaknade till liv, men alltså dagen efter registrerat tillverkningsdatum. Den kommer säkert vakna till liv för dig med när som helst.sparx skrev: ↑17 sep 2025 16:01Japp. Och även hos transportstyrelsen.
När man tittar på --all i scriptet så kommer lite lustiga rader som kanske tyder på att den ändå är tillverkad.
Kod: Markera allt
- 2025-09-16: ≠ 0.details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FACTORY_GATE.actionOwner: Tesla -> None - 2025-09-16: ≠ 0.details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FACTORY_GATE.isBlocker: True -> False

Jag hämtade min bil idag, kan man se någonstans i bilen vilket batteri m.m. den är utrustad med?