Preliminär leverans 2a September? Antar du menar oktober?TeslaMac skrev:När har ni som fått eller kunnat boka leverans för beställningsdatum i scriptet.
Jag har beställt en MYP och har 2/9, men inget vin eller så mycket mer än!
Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum model Y Juniper
=========
Nuvarande: MYP 2022, Vit, Svart inredning, EAP
Beställd: MYP 2026, Stealth Grey, Svart inredning
Nuvarande: MYP 2022, Vit, Svart inredning, EAP
Beställd: MYP 2026, Stealth Grey, Svart inredning
-
- Referralkod: ts.la/claes98950
https://www.reddit.com/r/TeslaModelY/co ... urope_yet/vrid_i_skogen skrev: ↑22 sep 2025 16:38Länken funkar inte för mig. Kan du lägga in den på nytt som ren text?
Har beställningsdatum 2/9 i scriptet men fortfarande inte fått varken vin eller kunnat boka leverans.
MY Juniper Performance beställd 250829
M3 LR 2023 (utt. 230131 såld 250826)
M3 LR 2023 (utt. 230131 såld 250826)
Samma här, inte fått något. Beställde 9/9, LR AWD stealth gray.
-
- Referralkod: ts.la/https://---">https://---
Jag har fått registreringsnummer nu.
Bilen är byggd idag och har hittills rullat 321m.
Nya batteriet vilket är skönt. LR AWD
Leveransfönster på 24-30sept.
Bilen är byggd idag och har hittills rullat 321m.
Nya batteriet vilket är skönt. LR AWD
Leveransfönster på 24-30sept.
Jag väntar på svaret änBlevIngenCT skrev:Vi kanske är några som kan prova i morgon (måndag) kväll tillsammans , om Akiles fått något svar...
Men optimalt skall nog vi som försöker oss på detta inte tagit leverans ännu (jag gör det på onsdag).
Dvs det skall numera ev. gå att använda en referral, om man missat det vid beställningstillfället.
Men man måste nog göra det via epost på supportadressen referralprogram@tesla.com
Optimalt är vi minst tre som refererar till varandra via en "kedja": A -> B -> C -> A, eller motsv.
Är det fler som skall ta leverans de närmaste dagarna och missade att använda referral, PM:a mig, så kanske vi kan göra ett försök (om inte svaret Akiles fick, var nedslående).
Annars provar jag via epost på tisdag att nyttja min beställningsreferral mot första bästa...
Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
-
Vart skickade du? Jag kontaktade Tesla idag och de sa att det inte går och har aldrig gått att lägga till i efterhand. Jag testade att skicka till referral-mailen men fick autosvar från Tesla att mailen inte längre används.Akiles skrev: ↑22 sep 2025 22:46Jag väntar på svaret änBlevIngenCT skrev:Vi kanske är några som kan prova i morgon (måndag) kväll tillsammans , om Akiles fått något svar...
Men optimalt skall nog vi som försöker oss på detta inte tagit leverans ännu (jag gör det på onsdag).
Dvs det skall numera ev. gå att använda en referral, om man missat det vid beställningstillfället.
Men man måste nog göra det via epost på supportadressen referralprogram@tesla.com
Optimalt är vi minst tre som refererar till varandra via en "kedja": A -> B -> C -> A, eller motsv.
Är det fler som skall ta leverans de närmaste dagarna och missade att använda referral, PM:a mig, så kanske vi kan göra ett försök (om inte svaret Akiles fick, var nedslående).
Annars provar jag via epost på tisdag att nyttja min beställningsreferral mot första bästa...
-
- Referralkod: ts.la/claes98950
Ev. blev jag lurad av den amerikanske youtubern (som jag inte letat upp igen) gällande att Tesla lättat upp för referrals efter registrering (kan iof skilja sig i USA och för oss i EU/Sverige).
Sen kom Grok också med liknande resultat, så jag trodde det fanns en chans...
Frågade nu Grok igen följande:
Och fick svaret:
Frågade nu Grok igen följande:
Kod: Markera allt
Kan du hitta de källor som säger att man numera skall kunna få igenom en
Tesla Referral efter registrering av köp gjorts?
Och jag som beställt en Tesla för första gången (och säkert andra med), trodde att det skulle dyka upp i köpprocessen, inte att man var tvungen att börja med en speciell länk...Ja, enligt nyliga uppgifter från augusti 2025 planerar Tesla att införa möjligheten att lägga till en referral-kod efter att en order har lagts, vilket har varit en efterfrågad funktion i flera år. Detta nämns i en tweet från Sawyer Merritt, en känd Tesla-entusiast och nyhetskälla. Han skriver: "Tesla will soon finally let you add a referral code AFTER you've already placed a new vehicle order."
En annan tweet hänvisar till en ny endpoint i Teslas system för att hantera referrals efter köp, vilket tyder på att funktionen är under utveckling eller nyligen implementerad.
Tidigare har Teslas officiella policy varit att referrals inte kan läggas till efter ordern är placerad eller vid leverans, enligt deras support-sida. Dock finns användarrapporter om att det ibland går att kontakta Tesla-support (via e-post till referralprogram@tesla.com eller telefon) för att lägga till en kod kort efter ordern, t.ex. genom att avbryta och ombeställa. Detta är dock inte garanterat och kan innebära risker som förlust av deposition.
För äldre uppgifter (före 2025) var det ofta omöjligt, men förändringen verkar vara ny för i år. Om du har en specifik order, rekommenderar jag att kontakta Tesla direkt för att bekräfta om funktionen är live nu.
Jag fick svaret i skrap korgen:BlevIngenCT skrev:Ev. blev jag lurad av den amerikanske youtubern (som jag inte letat upp igen) gällande att Tesla lättat upp för referrals efter registrering (kan iof skilja sig i USA och för oss i EU/Sverige).
Frågade nu Grok igen följande:Och fick svaret:Kod: Markera allt
Kan du hitta de källor som säger att man numera skall kunna få igenom en Tesla Referral efter registrering av köp gjorts?
Och jag som beställt en Tesla för första gången (och säkert andra med), trodde att det skulle dyka upp i köpprocessen, inte att man var tvungen att börja med en speciell länk...Ja, enligt nyliga uppgifter från augusti 2025 planerar Tesla att införa möjligheten att lägga till en referral-kod efter att en order har lagts, vilket har varit en efterfrågad funktion i flera år. Detta nämns i en tweet från Sawyer Merritt, en känd Tesla-entusiast och nyhetskälla. Han skriver: "Tesla will soon finally let you add a referral code AFTER you've already placed a new vehicle order."
En annan tweet hänvisar till en ny endpoint i Teslas system för att hantera referrals efter köp, vilket tyder på att funktionen är under utveckling eller nyligen implementerad.
Tidigare har Teslas officiella policy varit att referrals inte kan läggas till efter ordern är placerad eller vid leverans, enligt deras support-sida. Dock finns användarrapporter om att det ibland går att kontakta Tesla-support (via e-post till referralprogram@tesla.com eller telefon) för att lägga till en kod kort efter ordern, t.ex. genom att avbryta och ombeställa. Detta är dock inte garanterat och kan innebära risker som förlust av deposition.
För äldre uppgifter (före 2025) var det ofta omöjligt, men förändringen verkar vara ny för i år. Om du har en specifik order, rekommenderar jag att kontakta Tesla direkt för att bekräfta om funktionen är live nu.

-
Ja! Jag fick också svaret att det så klart går att avbryta beställningen och lägga en ny. Jag var dock inte så sugen på att göra det i det här läget med gränsfall att man hinner få med befintlig beställning, bara för att få 100 fria milBlevIngenCT skrev: ↑23 sep 2025 01:12Ev. blev jag lurad av den amerikanske youtubern (som jag inte letat upp igen) gällande att Tesla lättat upp för referrals efter registrering (kan iof skilja sig i USA och för oss i EU/Sverige).
Frågade nu Grok igen följande:Och fick svaret:Kod: Markera allt
Kan du hitta de källor som säger att man numera skall kunna få igenom en Tesla Referral efter registrering av köp gjorts?
Jag väntar också på en privatleasingbil och har fått datum 25-30/9. Nu blir jag orolig när du säger att det är problem med skyltarna. Vad hade du fått för leveransdatum och hur fick du beskedet att det var strul med skyltarna?
Men vad i helvetet. Säkert samma problem för mig då. Har planerad leverans fredag men dom hade inga skyltar i fredags

Är den där tidigare strejk-grejen med att PostNord helt enkelt skiter i att lämna ut skyltarna fortfarande ett problem??
Juniper MYP beställd
Det var rätt många som blivit drabbade enligt hon jag pratade med p Tesla. Ja men nu skulle Tesla beställa skyltar direkt till NF Fleet som skulle skicka dessa till Tesla istället för att Tesla får de från PostNord då.
- Twarkie
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mathias507926
Jag hämtade i fredags och hade tillfälliga skyltar. Skulle uppskatta att hälften av bilarna som stod där hade sådana skyltar.
Lite intressant att jag idag fick en faktura på nya skyltar från Transportstyrelsen. Kan ju tycka att Tesla borde stå för det. Hur har andra gjort? Bara betala kanske?
2020: Model 3 LR (såld)
2023: Model Y LR (såld)
2025: Model Y LR AWD Juniper
Tror inte Tesla bryr sig gällande tillfälliga skyltar då det är upp till dig som ägare att se till att skyltarna sitter på. Det är rent krasst bara polismyndigheten som får lämna ut tillfälliga skyltar. Så blir du stoppad med dessa så det ditt ansvar.
NF Fleet vill inte chansa då det faktiskt är de som står som ägare och inte jag som framför fordonet. Så gissar att det är skillnaden här.
NF Fleet vill inte chansa då det faktiskt är de som står som ägare och inte jag som framför fordonet. Så gissar att det är skillnaden här.
- Twarkie
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mathias507926
Det är Polismyndigheten som lämnat ut de tillfälliga skyltarna.Ekologisk skrev: ↑23 sep 2025 12:26Tror inte Tesla bryr sig gällande tillfälliga skyltar då det är upp till dig som ägare att se till att skyltarna sitter på. Det är rent krasst bara polismyndigheten som får lämna ut tillfälliga skyltar. Så blir du stoppad med dessa så det ditt ansvar.
2020: Model 3 LR (såld)
Jag hämtade just ut min vita SR med handskrivna skyltar. NF Fleet verkade väldigt förvånade när jag ringde dom precis.
Bilen är ju fortfarande avställd som det ser ut. Får väl se hur fort dom skrämmer fram nya skyltar.
Bilen är ju fortfarande avställd som det ser ut. Får väl se hur fort dom skrämmer fram nya skyltar.
-
26e Juli. Men nu har dom väl snart gjort klart sin kvartalspush, så det blir normal ordning ett tag. Sen blir det för årsslutet igen. =)
Programvara - ytterligare fordonsinformation
Guida mig så kollar jag fler ställen!
-
Jag har sett på Youtube att det går att få fram inne i servicemenyn men eftersom jag aldrig ägt en Tesla vet jagninte exakt var i den menyn informationen finns.
-
Jäkla fet bil. Exakt den specen vill jag med ha. Svart med vita säten. Wow!!
(jäkla autocorrect)