Dörrhantag Juniper
Moderator: Redaktion
- BlevIngenCT
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/claes98950
Dörrhantag Juniper
På min MY (AWD LR) Juniper som jag hämtade igår, så beter sig dörrhantagen olika på förar resp. passagerarsidan!
Om jag trycker in "feta" sidan på handtaget på förarsidans dörrar, öppnas dörren så jag kan grabba den vid sidan av fönstret (på samma sätt som Cybertruck dörrarna öppnas, om ni sett på YT), men på passagerarsidan öppnas dörrarna mindre och där måste jag dra i handtaget.
Tycker att det funkar jättebra med att trycka in handtaget och sedan grabba dörren vid sidan av fönstret.
Hur är det på era Junipers och är det något som behöver justeras på min?
(Skrev denna fråga även i "Väntrummet", men de som tagit leverans, kanske inte läser där längre...)
Om jag trycker in "feta" sidan på handtaget på förarsidans dörrar, öppnas dörren så jag kan grabba den vid sidan av fönstret (på samma sätt som Cybertruck dörrarna öppnas, om ni sett på YT), men på passagerarsidan öppnas dörrarna mindre och där måste jag dra i handtaget.
Tycker att det funkar jättebra med att trycka in handtaget och sedan grabba dörren vid sidan av fönstret.
(Skrev denna fråga även i "Väntrummet", men de som tagit leverans, kanske inte läser där längre...)
- BlevIngenCT
- Teslaägare
Re: Dörrhantag Juniper
Om jag var otydlig, på min går det bara att öppna dörrarna på förarsidan utan att "dra" i hantaget.
Dvs att öppna dörren som han gör i denna YT Short:
https://www.youtube.com/shorts/Mr69Vl5lmJY
Jag vill kunna göra det i alla dörrarna...
Och enligt kommentarena i YT, kunde han som lade ut klippet öppna på detta sätt i båda framdörrarna, medans jag kan ("bara") göra det på förarsidans dörrar!?
Man blir väldigt konfunderad....
Dvs att öppna dörren som han gör i denna YT Short:
https://www.youtube.com/shorts/Mr69Vl5lmJY
Jag vill kunna göra det i alla dörrarna...
Och enligt kommentarena i YT, kunde han som lade ut klippet öppna på detta sätt i båda framdörrarna, medans jag kan ("bara") göra det på förarsidans dörrar!?
Man blir väldigt konfunderad....
- BlevIngenCT
- Teslaägare
Ingen som har testat handtagen på era Juniper?
Dvs om ni kan öppna några av era dörrar utan att dra i handtagen.
(på min fungerar det på förarsidans dörrar)
Var förbi Tesla nyss, när jag ändå hade ett ärende i Huddinge.
Men "leveranspersonalen" hade ingen koll och bad mig öppna ett serviceärende istället.
Inte hela världen, men om det är en enkel justering på passagersidans dörrar, får de gärna göra det.
Sen fick jag höra att "reklamationer" skulle göras inom 10mil eller en vecka (var inget snack om några mil när jag hämtade, och det blir snabbt ett antal mil
)
Dvs om ni kan öppna några av era dörrar utan att dra i handtagen.
(på min fungerar det på förarsidans dörrar)
Var förbi Tesla nyss, när jag ändå hade ett ärende i Huddinge.
Men "leveranspersonalen" hade ingen koll och bad mig öppna ett serviceärende istället.
Inte hela världen, men om det är en enkel justering på passagersidans dörrar, får de gärna göra det.
Sen fick jag höra att "reklamationer" skulle göras inom 10mil eller en vecka (var inget snack om några mil när jag hämtade, och det blir snabbt ett antal mil

- MNA
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin705425
Har faktist inte testat. Får kolla senare idag.
Model Y LR -25. Vit/Svart. Beställd 26/8. Upphämtad 22/9
Model Y LR -23. Vit/svart. Beställd 22/4. Upphämtad 19/5.
- Twarkie
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mathias507926
Jag kan öppna både förar- och passagerardörr på det sättet.
2020: Model 3 LR (såld)
2023: Model Y LR (såld)
2025: Model Y LR AWD Juniper
2023: Model Y LR (såld)
2025: Model Y LR AWD Juniper
- BlevIngenCT
- Teslaägare
Då får jag väl lägga ett serviceärende (för jag tycker det är mest praktiskt att kunna öppna på det viset, när man har svårt att bli kompis med den smala delen av handtaget).
Tack Twarkie och Medic för att ni kollade era bilar!
Tack Twarkie och Medic för att ni kollade era bilar!
Jag har samma! Vet dock inte om det är värt att göra något åtBlevIngenCT skrev: ↑26 sep 2025 19:06På min MY (AWD LR) Juniper som jag hämtade igår, så beter sig dörrhantagen olika på förar resp. passagerarsidan!
- BlevIngenCT
- Teslaägare
Tittade i "ägarmanualen" som säger:
Använd tummen och tryck på den breda delen av dörrhandtaget. Handtaget svänger ut mot dig och du kan öppna dörren genom att dra i handtaget eller i kanten av dörren.
Använd tummen och tryck på den breda delen av dörrhandtaget. Handtaget svänger ut mot dig och du kan öppna dörren genom att dra i handtaget eller i kanten av dörren.