Reklam på TuneIn
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Reklam på TuneIn
Är det något nytt?
Jag har valt en pod från Sveriges Radio och det börjar med reklam för IKEA!?
Jag har valt en pod från Sveriges Radio och det börjar med reklam för IKEA!?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Reklam på TuneIn
Ja det är nytt och det retar mig.
Först tvingas jag betala till SR genom skattsedeln för att få reklamfri radio. Sedan är det något annat som ska tjäna pengar på samma produktion genom att lägga in reklam när jag vill lyssna på det jag redan betalt för.
Ja jag vet att det går att lyssna reklamfri men inte lika smidigt som med TuneIn i bilen. Det har varit reklamfritt tidigare.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Märkligt. Spotify erbjuder flera av SRs poddar kanske det kan vara ett alternativ?
MY RWD Vit 2023
- mikebike
- Teslaägare
Nej, sedan Spotify Premium försvann använder jag inte Spotify, just för att jag inte vill ha reklam.
Reklamintäkterna går ju säkert till tunein och inte till SR. Det finns ju ett sätt att lyssna direkt genom SRs egna app som ju är utan reklam. Man kan även lyssna på SR-poddar via spotify.Nicke Nyfiken skrev: ↑05 okt 2025 12:57Ja det är nytt och det retar mig.
Först tvingas jag betala till SR genom skattsedeln för att få reklamfri radio. Sedan är det något annat som ska tjäna pengar på samma produktion genom att lägga in reklam när jag vill lyssna på det jag redan betalt för.
Ja jag vet att det går att lyssna reklamfri men inte lika smidigt som med TuneIn i bilen. Det har varit reklamfritt tidigare.
- mikebike
- Teslaägare
SR's egna app finns inte i Infotainmentsystemet och Spotify har också reklam. Jag använda alltid Spotify när den var reklamfri/gratisFredrik j skrev: ↑05 okt 2025 13:32Reklamintäkterna går ju säkert till tunein och inte till SR. Det finns ju ett sätt att lyssna direkt genom SRs egna app som ju är utan reklam. Man kan även lyssna på SR-poddar via spotify.Nicke Nyfiken skrev: ↑05 okt 2025 12:57Ja det är nytt och det retar mig.
Får väl köra via telefonen och bluetooth tills eventuellt mjukvaran finns tillgänglig. Tunein innehåller väl ändå inga möjligheter att steama sparat innehåll utan är bara live?mikebike skrev: ↑05 okt 2025 13:39SR's egna app finns inte i Infotainmentsystemet och Spotify har också reklam. Jag använda alltid Spotify när den var reklamfri/gratisFredrik j skrev: ↑05 okt 2025 13:32Reklamintäkterna går ju säkert till tunein och inte till SR. Det finns ju ett sätt att lyssna direkt genom SRs egna app som ju är utan reklam. Man kan även lyssna på SR-poddar via spotify.Nicke Nyfiken skrev: ↑05 okt 2025 12:57Ja det är nytt och det retar mig.
Kollade på Tunelns free villkor och du behöver skaffa PRO versionen om du vill slippa reklamen.
MY RWD Vit 2023
- mikebike
- Teslaägare
Jaha, ungefär som Spotify då...
Jag medger att jag är snål och förändringsobenägen, men jag tycker det är riktigt trist med dessa försämringar.
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Det är fortfarande reklamfritt via Apples podcast-app i bilen.
Men SR har dessutom sin märkliga policy numera om att inte publicera allt utanför deras egna web och appar. Fast det kanske är rimligt om deras content används av andra för att tjäna reklampengar.. å andra sidan så tror jag de når fler.
(Är fortfarande sur över deras obegripliga val att byta bort korta och snygga sr.se mot sverigesradio.se, det kommer jag aldrig sluta med)
Men SR har dessutom sin märkliga policy numera om att inte publicera allt utanför deras egna web och appar. Fast det kanske är rimligt om deras content används av andra för att tjäna reklampengar.. å andra sidan så tror jag de når fler.
(Är fortfarande sur över deras obegripliga val att byta bort korta och snygga sr.se mot sverigesradio.se, det kommer jag aldrig sluta med)
Model Y LR AWD 2022