Har sett några recensioner av Model X och falkvingedörrarna får lite kritik. Inte så att de inte fungerar men man tycker att det är lite av en gimmick:
Så därför undrar jag, vad tror/tycker ni om detta ?
Får Model Y falkvingedörrar ?
Moderator: Redaktion
Får Model Y falkvingedörrar ?
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Re: Får Model Y falkvingedörrar ?
Tror inte Y får det pga kostnad
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Har inte Elon sagt att en av Model lll och Model Y skulle få det, och i så fall känns det säkert att Model Y får de om inte Model lll görs om heltHelectriC skrev:Tror inte Y får det pga kostnad

Häftigt 2.04 in i första filmen när han trycker på sidan för att öppna dörrarna bak.
Det skulle göra Y onödigt dyr, så jag hoppas verkligen att vi slipper det, eller om det kommer som tillval.
På en liten bil (som jag antar att y är) så ser jag inte meningen med falkdörrar. Dels så är dörrtypen dyr och komplicerad.
Ser hellre en enklare billigare elbil med Bra prestanda.
Ser hellre en enklare billigare elbil med Bra prestanda.
Ingen har nån aning om vad model y blir för bil. Många tror på en mindre Suv men ingen som sagt det. Jag tror att det blir en Roadster med falkvingedörrar, blir coolt
Elon har nämnt det på twitter men man kan alltid ändra sig, speciellt efter de problem man har haft med Model X. Ska man köra samma metodik som med Model 3, dvs, så enkel att producera som möjligt, så tror jag man väljer vanliga dörrar.vigge50 skrev:Har inte Elon sagt att en av Model lll och Model Y skulle få det, och i så fall känns det säkert att Model Y får de om inte Model lll görs om heltHelectriC skrev:Tror inte Y får det pga kostnad
Det jag är lite orolig för är:
Är lite osäker på vad som krävs i takhöjd men ska ungarna behöva krypa ut ur bilen på det sättet så fungerar det förstås inte.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Jag tror också på "Nej, som tur är" och motiverar det med att bilen "som tur är" blir billigare med konventionella dörrar.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.