Hej
Andra försöket att beställa bil från Tesla med inbyte. Har fått löfte om att det gäller även min beställning som kom in idag, så jag får 0% och inbytes bonus.
Försök 1.) Strandade duktigt när dom prutade 25 tusen eller vad det nu var utan ett pip varför dom prutade. Känns dom en däck-spark från idiot på blocket. Fick reda på av säljaren att de hade dragit av för en repa och att min Yokohama-däck som nästan var nya inte dög. Det ska vara Tesla stämplade däck tydligen annars måste de dra ner på priset så de kan köpa nya. Bullshit!
Jag valde att avböja, vips fick jag en slut räkning på hela beloppet. Säljaren var snäll nog och skicka tillbaka min boknings avgift på 2500kr.
Repan visste jag inte om men är nu reparerad och dessutom har jag retat upp däck leverantörerna, som tycker att Tesla beter sig som idioter mot kunderna. Konstig prutning tyckte jag av Tesla. Men nu har min däckfirma ersatt min däck till nya Hankook däck som är TO stämplade.
Försök 2.) Skickade in min bill fick ett tillfälligt pris igen men denna gång bad den inte om nya bilder på bilen utan prutade bort 10000kr direkt. Alltså värderingsmannen lär ju INTE veta att repan är lagad och det sitter nya däck på bilen som har gått 0-mil och har Tesla stämpel på sig. Min gissning är det chansar lite och blocket prutar lite si-så-där spontant utan anledning.
Denna gång har jag inte än avböjt utan inväntar svaret från säljaren, för så funkar det, han måste begära ut info om varför de prutar.
Hur kommer det sig att de bara prutade 10-lök denna gång?
Så nu väntar jag på att slutföra mitt inbyte...
Har beställt en MY LR Quicksilver med bara sommarsulor....hade Stealth Grey förut, svårt att hålla rent.
Frågor om inbytet:
* Tog dom era vinterdäck i inbyte? (Jag har icke orginal MAK fälgar med hacka däck)
* Kommer även att beställa vinterdäck och fälg på min däckfirma. (Tycker att fälgarna Crossflow man får med vinterdäcken är hopplöst fula)
När jag beställde så sa de att leverans sker i November.
Sitter fast i beställningen
Moderator: Redaktion
Re: Sitter fast i beställningen
Hej
nu ska allt vara i sin ordning och det rullar, leverans under november.
Inbytet löst.
nu ska allt vara i sin ordning och det rullar, leverans under november.
Inbytet löst.
Tesla model 3 LR Dual Motor (Midnattssilver metallic med dragkrok)