Dörrlås funkade inte i en vecka

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
renes
Teslaägare

Dörrlås funkade inte i en vecka

Inlägg av renes »

Model S LR Palladium.

För en månad sedan slutade förardörrens lås att fungera. Handtaget kom ut, men dörren låstes inte upp när man drog i det. Rutan åkte ner sedvanliga centimetern och återvände upp omedelbart, så det blev som en ryckning i rutan kan man säga. Tryckte man på öppnaren från insidan fick man samma ryck i rutan och en knapp sekund visning på displayen att dörren öppnades sen direkt stängdes. Fick helt enkelt gå in via höger sida, öppna fönstret på vänstersidan, gå runt bilen och öppna via nödhandtaget. Det här höll på precis en vecka medan jag testade flera ggr om dagen. Sen plötsligt fungerade låset igen och har fungerat 3-4 veckor sen dess utan minsta problem. Servicen jag bokat avbokades förstås.

Jag gjorde flera resets utan resultat. Gjorde ingen reset just innan det började eller slutade. Gjorde dock aldrig en "deep" reset, bara scrollhjuls-reset. Så antagligen gjorde jag reset av fel system (misstänker att det djupare systemet sköter dörrlåsen).

Ingen update just innan det skedde och ingen just innan det blev bra igen. Och jag tror ingen update under veckan det inte funkade heller.

Så nu väntar jag bara på att det händer igen. Har någon annan här sett något liknande?
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
manneson

Re: Dörrlås funkade inte i en vecka

Inlägg av manneson »

Nått skit som lossnat?
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare

Re: Dörrlås funkade inte i en vecka

Inlägg av renes »

manneson skrev: 20 okt 2025 10:38
Nått skit som lossnat?
Antagligen. Frågan är bara när det lossnar igen.

Kan också vara någon bugg, men då hade jag förväntat mig att fler än jag råkat ut för det.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Skriv svar