Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum model Y Juniper
Tack för ditt inlägg.
Har samma beställningsdatum, röd AWD LR.
Står leverans 28 oktober - 19 Nov, Stockholm.
Har samma beställningsdatum, röd AWD LR.
Står leverans 28 oktober - 19 Nov, Stockholm.
Beställt röd MY LR AWD 12/10 med beräknad leverans 18/11-18/12.
Håller tummarna för leverans i år. Är det löpande leveranser nu eller får man räkna med att vänta på sprint mot kvartalsslutet?
Håller tummarna för leverans i år. Är det löpande leveranser nu eller får man räkna med att vänta på sprint mot kvartalsslutet?
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
De skickar väl det mesta till Kanada nu?
Jag läste i den internationella Model 3 gruppen att Model Y är billigare än Model 3 i Kanada, på grund av olika tullnivåer USA/Europa.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Leverranafönster ändrat från 25/10-18/11 (ursprungligen innan 31/9) till 10/11-2/12 i förrgår. MYLR AWD vit beställd 11/9
Känns spontant att alla får framskjutna leveranser. Är det så det brukar vara eller beror det på att vi är mitten av q4?
Jag ändrade min konfiguration i helgen hoppas jag inte hamnar sist i kön efter det, lite sugen på att ändra igen och ta 20” fälgarna men vågar nog inte ändra mer.
- Andreasrh
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/andreas737353
Det var samma föregående kvartal när jag beställde. Typ alla som beställde bil fick den i september. Antar att typ alla som beställer bil i q4 får den i december, i princip alla bilar går till Kanada från Berlin nu.
Jag har fått min leveranstid specat till ett mindre fönster. Hade nov till dec först men nu endast nov. Finns det någon fakta Bakom att ”i princip alla bilar går till kanada” eller är det dina egna antaganden?
Okej, det känns ju tryggt. Man vill ju inte missa inbytesbonusen och 0%-räntan.
- Andreasrh
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/andreas737353
Föregående kvartal gick nästan alla bilar till Kanada och ett fåtal till Norge om man följde leveranstrådar i olika forum. Var väl även ett gäng bilar som gick tidigt till Turkiet också. Tesla ger ingen som helst information om var deras producerade bilar tar vägen. Mer fakta än forum-sanningar har jag tyvärr inte.Ekologisk skrev: ↑28 okt 2025 06:00Jag har fått min leveranstid specat till ett mindre fönster. Hade nov till dec först men nu endast nov. Finns det någon fakta Bakom att ”i princip alla bilar går till kanada” eller är det dina egna antaganden?
Bläddrar man tillbaka i tråden är det nog ingen som fick sin bil beställd under Q3 någon annan månad än september.
Men hoppas du får din bil i November
Ah okej då lever hoppet fortfarande iafAndreasrh skrev: ↑28 okt 2025 10:30Föregående kvartal gick nästan alla bilar till Kanada och ett fåtal till Norge om man följde leveranstrådar i olika forum. Var väl även ett gäng bilar som gick tidigt till Turkiet också. Tesla ger ingen som helst information om var deras producerade bilar tar vägen. Mer fakta än forum-sanningar har jag tyvärr inte.Ekologisk skrev: ↑28 okt 2025 06:00Jag har fått min leveranstid specat till ett mindre fönster. Hade nov till dec först men nu endast nov. Finns det någon fakta Bakom att ”i princip alla bilar går till kanada” eller är det dina egna antaganden?
Bläddrar man tillbaka i tråden är det nog ingen som fick sin bil beställd under Q3 någon annan månad än september.
Men hoppas du får din bil i November![]()
Det levereras ju bilar hela tiden men helt klart en topp i slutet av varje kvartal: https://www.car.info/en-se/tesla/model- ... showlist=1