Bästa sättet att lyssna på poddar

Funderar du skaffa elbil men undrar över saker kan du ställa din fråga här!
Inom denna avdelning är inga frågor för dumma.

Moderator: Redaktion

vrid_i_skogen

Re: Bästa sättet att lyssna på poddar

Inlägg av vrid_i_skogen »

Jag tror du kan få testa en månad gratis. Jag har aldrig upptäckt så mycket bra musik som när jag skaffade youtube music. Jag var helt lost på Apple music och deras lossless kvalitet tills jag via egna erfarenheter upptäckte att mastering, alltså hur bra ljudet har spelats in är 100 gånger viktigare än vilken bitrate man strömmar musiken i. Jag skulle säga att det är ca 3% av det hela. Därför menar jag att Youtube music både har bästa utbudet och minst lika bra ljudkvalitet som övriga tjänster. Med störst bibliotek och reklamfri Youtube inbakat så är deras tjänst oslagbar!
Senast redigerad av vrid_i_skogen, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare

Inlägg av holden »

Jag har både yt premium/music och Spotify premium, yt är totalt värdelöst både innehållsmässigt och funktionsmässigt så varför man skulle föredra det i Teslan är ju en gåta.
MY LR AWD -25 beställd
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
vrid_i_skogen

holden skrev: 02 nov 2025 02:48
Jag har både yt premium/music och Spotify premium, yt är totalt värdelöst både innehållsmässigt och funktionsmässigt så varför man skulle föredra det i Teslan är ju en gåta.
Jag föreslår att du läser mitt inlägg innan ditt på nytt. Sen funderar du lite på vad innehållet i texten innebär. Men iPhone + spotify är ju snuttefilt alternativet man tar till; för tänk om man vågade stå utanför mainstream och ha sin egen åsikt. Man kan ju bli totalt utfryst av flocken - usch så fruktansvärt!
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare

Inlägg av holden »

vrid_i_skogen skrev: 02 nov 2025 10:53
Jag föreslår att du läser mitt inlägg innan ditt på nytt. Sen funderar du lite på vad innehållet i texten innebär. Men iPhone + spotify är ju snuttefilt alternativet man tar till; för tänk om man vågade stå utanför mainstream och ha sin egen åsikt. Man kan ju bli totalt utfryst av flocken - usch så fruktansvärt!
Debatten Apple vs det andra skiten är ju redan vunnen så den behöver vi inte ha. Envisas man med att vara anti-Apple får man ju leva med dålig integration om man kör Tesla.
MY LR AWD -25 beställd
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
vrid_i_skogen

Att kalla tjänster skit eller ha inställningen att det går att vinna eller förlora ett samtal på ett intresseforum säger mer om dig som person än om vad jag föredrar och inte föredrar.

För alla andra som följer denna tråd så vill jag tydliggöra att Youtube music är till fullo integrerat i Teslas infotainmentsystem. Om man väljer Youtube så får man reklamfri musik och video till priset av 149 kr/mån både mobilt, i hemmet och i bilen. Det tycker jag är prisvärt i konkurrensen.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

holden skrev: 02 nov 2025 11:04
Debatten Apple vs det andra skiten är ju redan vunnen så den behöver vi inte ha. Envisas man med att vara anti-Apple får man ju leva med dålig integration om man kör Tesla.
Sådana idiotiska uttalanden gör en sugen på att bli anti-Apple av ren princip. Även om det blir svårt...
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare

Inlägg av holden »

Jag tycker du blandar äpplen och päron, vad tjänsterna kostar är en sak och hur bra de är en annan. Yt music är objektivt sett ett skämt om du jämför med Spotify.
MY LR AWD -25 beställd
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare

Inlägg av holden »

Nicke Nyfiken skrev: 02 nov 2025 11:43
Sådana idiotiska uttalanden gör en sugen på att bli anti-Apple av ren princip. Även om det blir svårt...
Jag lever i Apples ekosystem men har även en hel drös Google-enheter hemma, vilka tror du strular?
MY LR AWD -25 beställd
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

holden skrev: 02 nov 2025 11:48
Jag lever i Apples ekosystem men har även en hel drös Google-enheter hemma, vilka tror du strular?
Varför har du en hel drös med värdelösa Google-enheter när du lever i Apples ekosystem? Det är motsägelsefullt.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare

Inlägg av holden »

Nicke Nyfiken skrev: 02 nov 2025 12:17
holden skrev: 02 nov 2025 11:48

Varför har du en hel drös med värdelösa Google-enheter när du lever i Apples ekosystem? Det är motsägelsefullt.
För jag ville utvärdera dessa ”prisvärda” prylar. Kommer ersättas med homepods som inte fanns på svenska marknaden vid det tillfället.
MY LR AWD -25 beställd
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
vrid_i_skogen

vrid_i_skogen skrev: 26 okt 2025 10:30
OT men jag ska svara på din fråga; fram till januari i år så var hela mitt hem och min användning av digitala tjänster Apple-baserat. Jag hade t o m 6 stora homepods. Ingenting fungerade som det skulle. Hemstyrningen var medioker och Siri kunde inte bästa fall sätta en timer vid spisen...

Jag gick över till Google. Jag sa upp alla Apple tjänster och förstod efter noga efterforskning att integritet så som Apple vill låta påvisa inte existerar på Internet. Inte alls. Alla Proton-tjänster sades upp och byttes mot Google tjänster. Android mobil och platta inskaffades och Nest högtalare i hela huset. Allt fungerar nu. Jag är pedant så ca 1 gång varannan månad får man dra ut kontakten på högtalarna och sätta i dem igen. Sen så går de felfritt. Google assistenten kan massa saker. Hemstyrningen fungerar helt felfritt och jag kan köpa vilka hörlurar och andra tillbehör jag vill för systemet är relativt öppet.

Så nu vill jag bara finna en podcast app i min kommande bil som kompletterar detta. I musikgenres som jag lyssnar på så är Youtube music intuitivast. Kommer med bäst förslag på fler artister, ny musik osv. Kvaliten på ljudet är lika bra som andra tjänster. Jag kommer senast från Tidal. Var detta svaret på din fråga förfesten?
Här har du svaret på vilka som strulat mest för mig. Sen har priset en stor roll. Annars skulle vi alla köra Bentleys och inte t ex Tesla! Sämst för mig har Sonos grejer funkat, näst sämst Microsoft, därefter Apple och minst dåligt eller bäst har Googles grejer varit. Jag har inte bara en åsikt utan jag har lagt 100 000-tals kronor på dessa och bildat mig en uppfattning efter det. Likaså tycker jag att all mjukvara i bilar som Volvo gör och kommer göra många år framåt suger och kommer suga. Därav köpte jag en Tesla för att få bästa mjukvaran.
vrid_i_skogen

Jag tycker vi lägger ner den tråkiga tonen i denna tråd och återgår till ämnet. Jag har såklart en del i att den tråkiga tonen uppstod och jag ber om ursäkt för detta :roll:

Så; är det någon som fortfarande har problem att lyssna på podcasts på ett eller annat sätt i sin Tesla så dela med er så kan vi försöka hjälpas åt med att finna en lösning till er. Allt gott.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare

Inlägg av holden »

vrid_i_skogen skrev: 02 nov 2025 12:24
vrid_i_skogen skrev: 26 okt 2025 10:30
OT men jag ska svara på din fråga; fram till januari i år så var hela mitt hem och min användning av digitala tjänster Apple-baserat. Jag hade t o m 6 stora homepods. Ingenting fungerade som det skulle. Hemstyrningen var medioker och Siri kunde inte bästa fall sätta en timer vid spisen...

Jag gick över till Google. Jag sa upp alla Apple tjänster och förstod efter noga efterforskning att integritet så som Apple vill låta påvisa inte existerar på Internet. Inte alls. Alla Proton-tjänster sades upp och byttes mot Google tjänster. Android mobil och platta inskaffades och Nest högtalare i hela huset. Allt fungerar nu. Jag är pedant så ca 1 gång varannan månad får man dra ut kontakten på högtalarna och sätta i dem igen. Sen så går de felfritt. Google assistenten kan massa saker. Hemstyrningen fungerar helt felfritt och jag kan köpa vilka hörlurar och andra tillbehör jag vill för systemet är relativt öppet.

Så nu vill jag bara finna en podcast app i min kommande bil som kompletterar detta. I musikgenres som jag lyssnar på så är Youtube music intuitivast. Kommer med bäst förslag på fler artister, ny musik osv. Kvaliten på ljudet är lika bra som andra tjänster. Jag kommer senast från Tidal. Var detta svaret på din fråga förfesten?
Här har du svaret på vilka som strulat mest för mig. Sen har priset en stor roll. Annars skulle vi alla köra Bentleys och inte t ex Tesla! Sämst för mig har Sonos grejer funkat, näst sämst Microsoft, därefter Apple och minst dåligt eller bäst har Googles grejer varit. Jag har inte bara en åsikt utan jag har lagt 100 000-tals kronor på dessa och bildat mig en uppfattning efter det. Likaså tycker jag att all mjukvara i bilar som Volvo gör och kommer göra många år framåt suger och kommer suga. Därav köpte jag en Tesla för att få bästa mjukvaran.
Håller med om att Sonos funkade sämst, gick från det till Google och kommer väl någonstans gå över helt till Apple HomePods eftersom det klart lirar bäst när man har allt annat på Apple enheter. Problemet med Google är att enheterna tappar connectivity och måste installeras om ideligen, särskilt om man kör stereopar. Dessutom har minst en enhet helt slutat funka så kvaliteten är ju inte på topp.
MY LR AWD -25 beställd
M3 P -24
M3 LR -22
M3 LR -20 - såld
vrid_i_skogen

Som sagt tillbaka till ämnet tack. Släpp det bara.
Användarvisningsbild
daz_meatball
Teslaägare

Inlägg av daz_meatball »

Hur är det med Doro’s ekosystem?
-22 Model 3 LR #teamblue
-23 Model Y LR #teamblue
-25 Model Y LR Juniper #teamgrey
vrid_i_skogen

Vill du utveckla din fråga?
Användarvisningsbild
repulsiv
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av repulsiv »

Exakt hur är integrationen med äppelsystem bättre i en tesla menar du ?

Du har ju ingen support för apple carplay heller, precis som att den saknas för android auto.
Användarvisningsbild
repulsiv
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av repulsiv »

vrid_i_skogen skrev: 02 nov 2025 12:31
Så; är det någon som fortfarande har problem att lyssna på podcasts på ett eller annat sätt i sin Tesla så dela med er så kan vi försöka hjälpas åt med att finna en lösning till er. Allt gott.
Jag har inte fått det att fungera, men jag antar det är för att jag inte har premium connect, jag har inte heller orkat felsöka så värst mycket, och inte orkat konfigurera upp telefonen att automatiskt bli hotspot bilen.

Däremot har jag lyckats lägga till poddarna jag lyssnar på till min youtube music, så från datorn och från telefonen så fungerar det, även om jag inte lyckats massmarkera avsnitt som lyssnade på.
vrid_i_skogen

Skulle tro att en full funktionalitet fås om bilen har premium connectivity och att du prenumererar på Youtube premium eller vad det nu heter. Nu vet jag inte vad du har för bil exakt men varför betalar du inte för internet i bilen?
Skriv svar