Jag orkade inte ta den omvägen denna gång. Är jag nöjd med Tesla så kanske jag byter till en M3P med AI5 om 5 årmanneson skrev: ↑02 nov 2025 08:47AWD känns strypt i lägre hastigheter, vilket den ju också är. P är mkt roligare. Om du vill ha kul, köp en P och byt fälgar som sagt.vrid_i_skogen skrev: ↑01 nov 2025 20:34OMG. Jag som trodde min C40 med 408 Hk var snabb. Den väger 2150 kg dock. Antar att M3 AWD väger 1850 kg och på det 498 Hk. Det kommer bli kul detta!!
Det finns många som ångrat sig i efterhand att de valt AWD istället för P. Men mig veterligen ingen som ångrat motsatsen.![]()
Väntrum Model 3 Highland
Moderator: Redaktion
-
vrid_i_skogen
Re: Väntrum Model 3 Highland
-
vrid_i_skogen
Jag undrar om de trådlösa laddarna en M3 går att stänga av? Jag vill ha mobilen där men utan att ladda den...
Vadå för omväg? Om du inte orkar byta fälgar själv så finns det massvis med däckfirmor som kan göra det åt dig.vrid_i_skogen skrev: ↑02 nov 2025 12:34Jag orkade inte ta den omvägen denna gång. Är jag nöjd med Tesla så kanske jag byter till en M3P med AI5 om 5 årmanneson skrev: ↑02 nov 2025 08:47AWD känns strypt i lägre hastigheter, vilket den ju också är. P är mkt roligare. Om du vill ha kul, köp en P och byt fälgar som sagt.vrid_i_skogen skrev: ↑01 nov 2025 20:34OMG. Jag som trodde min C40 med 408 Hk var snabb. Den väger 2150 kg dock. Antar att M3 AWD väger 1850 kg och på det 498 Hk. Det kommer bli kul detta!!
Det finns många som ångrat sig i efterhand att de valt AWD istället för P. Men mig veterligen ingen som ångrat motsatsen.![]()
![]()
Ni som köpt Tesla tidigare. Hur brukar den uppskattade leverenstiden hålla?
Jag har ett leveransfönster mellan 6:e och 20:e November. Hur stora är oddsen att den kommer nu i veckan?
Hör de av sig när den finns att hämta eller bokar man ett datum i förväg?
Jag har ett leveransfönster mellan 6:e och 20:e November. Hur stora är oddsen att den kommer nu i veckan?
Hör de av sig när den finns att hämta eller bokar man ett datum i förväg?