Internet fungerar rätt ofta inte

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

proph1985

Internet fungerar rätt ofta inte

Inlägg av proph1985 »

Har en model 3 LR AWD från 2020. Jag har i perioder problem med att LTE inte kopplar upp. Det vill säga inte att det är svag signal utan att bilen säger att internetanslutning är inte tillgänglig. SOS-funktionen har i perioder också problem. Först trodde jag att detta var på grund av att LTE/4g inte koppla de upp men det verkar alltså vara problem som är oberoende av varandra eftersom jag idag inte hade LTE-uppkoppling men jag hade tillgång till "SOS-funktionen".

Verkar inte vara ett helt ovanligt problem om jag förstått det. Något man kan göra åt det? Tror ni Tesla service kommer kunna åtgärda det? Om man byter modemet vet ni ungefär hur mycket det kostar?
Användarvisningsbild
BaronHellJug
Teslaägare

Re: Internet fungerar rätt ofta inte

Inlägg av BaronHellJug »

Även jag hade problem med premium connectivity idag, eller det började faktiskt igår kväll, vid 17:30 tiden funkade det men när jag körde lite efter 19 var det utan uppkoppling. Jag provade att starta om bilen (genom att hålla in båda rattknapparna) men det blev fortsatt ingen uppkoppling. Har också kollat att jag har betalt för denna månad vilket jag hade.

Inget svar på din fråga men tänker om det _kanske_ är ett generellt problem med premium connectivity, och även jag undrar vad man kan göra.

Om det är fel på hårdvara i bilen är det lite surt iom. att min passerade 7500 mil för någon vecka sedan...
proph1985

Inlägg av proph1985 »

Precis efter att jag skrev detta såg jag i en Facebookgrupp att alla verkar ha haft problem med LTE sedan igår kväll (men ska visa fungera igen nu). Det har varit återkommande problem för mig senaste 2 veckorna men även detta verkar ha varit ett problem för alla om jag förstått det rätt.

Grejen är den att jag gick bilen för 2 veckor sedan och har haft problem sedan jag fick den så svårt för mig att veta om det är något fel specifikt på just min bil eller om det faktiskt bara är ett generellt nätverksproblem...
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Referralkod: ts.la/per28997

Inlägg av slugger75 »

Ja det är många som har problem, jag också. Hände nog vid nån uppdatering nyligen.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
manneson

Inlägg av manneson »

BaronHellJug skrev: 03 nov 2025 09:11
Även jag hade problem med premium connectivity idag, eller det började faktiskt igår kväll, vid 17:30 tiden funkade det men när jag körde lite efter 19 var det utan uppkoppling. Jag provade att starta om bilen (genom att hålla in båda rattknapparna) men det blev fortsatt ingen uppkoppling. Har också kollat att jag har betalt för denna månad vilket jag hade.

Inget svar på din fråga men tänker om det _kanske_ är ett generellt problem med premium connectivity, och även jag undrar vad man kan göra.

Om det är fel på hårdvara i bilen är det lite surt iom. att min passerade 7500 mil för någon vecka sedan...
Garantin är 4 år eller 8000 mil.
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas230034

Inlägg av larjon »

Har haft samma problem i någon vecka. Imorse när jag skulle värma bilen så fick den ingen kontakt alls, och har även haft problem med att streama musik. Däremot har satellitkartorna fungerat vilket ju är lite skumt.

Nu verkar det fungera fint igen, så hoppas att det är löst.
Svart Model Y Performance
Användarvisningsbild
SIR N
Teslaägare
Referralkod: ts.la/sren49192

Inlägg av SIR N »

BaronHellJug skrev: 03 nov 2025 09:11

Som vanligt när det pratas uppkoppling börjar det yras om Premium Connectivity. Premium Connectivity har inte med uppkopplingen av bilen att göra. Bilen är uppkopplat oavsett PC eller ej, ja utom när det strular då som det varit till och från de senaste veckorna. PC är att paket med tjänster som du kan använda på din uppkoppling, inte uppkopplingen i sig.
Model 3 SR+ 2019 | Model 3 LR 2023
Skriv svar