De som beställde innan prissänkningen, alltså gäller de priserna som finns idag i designstudion för alla som köpt Model X
Förbeställningen borde vara samma som reservation, konfigurering och beställning kunde sedan göras som tidigast 1/3 för Signature och några dagar senare för General Production. Bekräftelse på beställningen blev sedan som tidigast 14/3 för Signature och återigen några dagar senare för General Production.
I och med prisuppdatering av tidigare accepterad beställning så blev det nya datumet för konfigurering 25/5. Skall leveranser ske efter datum för senaste konfigurering så kan det ju bli så att de som beställde efter prissänkningen men innan 25/5 har ett tidigare datum. Tror dock att Tesla kommer gå på datum för första konfigureringen/beställningen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
De är intressant att de ändrar konfigurationsdatumet dock. Tyder på att de byggt systemet så det inte går att ändra pris utan att uppdatera konfigurationen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
De är intressant att de ändrar konfigurationsdatumet dock. Tyder på att de byggt systemet så det inte går att ändra pris utan att uppdatera konfigurationen.
Då kanske man ska ändra till sex säten i stället för sju... dubbel prissänkning...
Då kanske man ska ändra till sex säten i stället för sju... dubbel prissänkning...
Fast du blir nog av med depositionen ifall du vill att bilen också ska byggas om och faktiskt få en annan konfigurering.
Fast du blir nog av med depositionen ifall du vill att bilen också ska byggas om och faktiskt få en annan konfigurering.
Jag har inte fått VIN-nr ännu så den har inte gått i produktion ännu. Men jag har inte för avsikt att ändra. Lagt kort ligger...
Har däremot ställt fråga om vad som gäller beträffande prissänkningen.
Men det var ju någon som skrev om han försökte ändra sin beställning från sju till sex stolar. Någon som vet hur det gick?
Fick precis bekräftelse från min DS att priserna kommer justeras ned på befintliga beställningar. Det kan dröja några veckor innan det syns i My Tesla men det är bekräftat att det kommer ske
Idag kom äntligen min prissänkning
Det har ju diskuterats om utökade laddaren ingick i från början och det gjorde den uppenbarligen. I mitt nya pris har man nämligen tagit betalt 16.300 SEK för utökad laddare vilket jag aldrig beställt (det fanns inte som tillval när jag beställde). Nu sänker ju Tesla mitt totalpris med 34.400 SEK ändå så det är väl inget att säga nåt om.
Fick precis bekräftelse från min DS att priserna kommer justeras ned på befintliga beställningar. Det kan dröja några veckor innan det syns i My Tesla men det är bekräftat att det kommer ske
Det har ju diskuterats om utökade laddaren ingick i från början och det gjorde den uppenbarligen. I mitt nya pris har man nämligen tagit betalt 16.300 SEK för utökad laddare vilket jag aldrig beställt (det fanns inte som tillval när jag beställde). Nu sänker ju Tesla mitt totalpris med 34.400 SEK ändå så det är väl inget att säga nåt om.
Jag fick prissänkning, men utan utökad laddningskapacitet.
---
Få 8000:- rabatt när du beställer din Tesla genom att använda denna referallänk: http://---
---
Skumt. Är det en Sig eller General Production?
Gen
---
Få 8000:- rabatt när du beställer din Tesla genom att använda denna referallänk: http://---
---
Skumt. Är det en Sig eller General Production?
Gen
Kollade lite på norska forumet, det verkar vara lite olika där med. Vissa har fått utökad laddare, andra inte.
Nu är jag riktigt sur. Fick idag veta att min Model X kommer levereras i augusti. När jag frågade om prissänkningen som de flesta verkar ha fått svarade de svävande i telefon. Senare idag fick jag detta e-postmeddelandet:
"Vi har tyvärr inte möjlighet att ändra pris då det gällde bilar som ej var byggda. Din bil är i dagens läge färdigbyggd och det går ej ändra."
Va i helsike, här har jag väntat i 15 månader på att få en bil producerad och nu är det för sent! Jag tänker inte ge mig så lätt.
Kollade lite på norska forumet, det verkar vara lite olika där med. Vissa har fått utökad laddare, andra inte.
Enligt Bjørn Nylands senaste video låter det som att alla får samma laddare men vissa är mjukvarubegränsade till 11kW. Samma information finns även på TMC. Borde alltså att uppgradera till 16,5 kW OTA.
Enligt Bjørn Nylands senaste video låter det som att alla får samma laddare men vissa är mjukvarubegränsade till 11kW. Samma information finns även på TMC. Borde alltså att uppgradera till 16,5 kW OTA.
Jag fick utökad laddare utan att ha beställt det. Dök upp i samband med min prissänkning.
Jag fick utökad laddare utan att ha beställt det. Dök upp i samband med min prissänkning.
Kan tänka mig att de som beställde extra allt fick den snabbare laddaren på köpet när ordern uppdaterades. Den gick ju inte att beställa till en början.
Nu har jag fått slutfakturan för min X90D med som jag bokade runt 20 mars i år. På fakturan står det leveransdatum 20 september Tidigare var det 28 augusti som gällde men efter lite förseningar så närmar det sig i alla fall. Det som fortfarande stör mig är att jag inte fått ngn rabatt på min bil när ni andra som beställde tidigt fått 3-4 procent.
Nu har jag fått slutfakturan för min X90D med som jag bokade runt 20 mars i år. På fakturan står det leveransdatum 20 september Tidigare var det 28 augusti som gällde men efter lite förseningar så närmar det sig i alla fall.
Vet du möjligen vilken båt din bil kom till Europa med?
Nu har jag fått slutfakturan för min X90D med som jag bokade runt 20 mars i år. På fakturan står det leveransdatum 20 september Tidigare var det 28 augusti som gällde men efter lite förseningar så närmar det sig i alla fall.
Vet du möjligen vilken båt din bil kom till Europa med?
Jag vet att "Vessel departed 29 juli" men kollade aldrig upp vilket fartyg bilen var på.
Nu har jag fått slutfakturan för min X90D med som jag bokade runt 20 mars i år. På fakturan står det leveransdatum 20 september Tidigare var det 28 augusti som gällde men efter lite förseningar så närmar det sig i alla fall. Det som fortfarande stör mig är att jag inte fått ngn rabatt på min bil när ni andra som beställde tidigt fått 3-4 procent.
Utifrån första datumet 28/8 så är det säkerligen så att din bil var färdigbyggd 3/7, dvs exakt 8 veckor tidigare.