Bästa privatleasing erbjudanden för stunden
Moderator: Redaktion
Re: Bästa privatleasing erbjudanden för stunden
Renault 5: 3300kr
Renault Scenic: 3990kr
Båda känns som bra erbjudanden givet körupplevelsen:
https://www.renault.se/kopa/Privatleasing
Renault Zoe 22kWh Q210 2014 - 6000mil - Såld
Renault Zoe 52kWh R135 2020 - 11 000mil - Såld
Skoda Enyaq 85kWh 2021 - 4 500 mil - Såld
Nissan Leaf 62kWh 2021 - 7 500 mil
Renault Megane 60kWh 2022 - 5 500 mil
-
SwedishAdvocate
Går det inte in en barnvagn + en hel del till i bagaget på en ID.7 Tourer (kombin), A6 Avant e-tron (kombin) eller BWM i5 Touring (kombin)?…toppo skrev: ↑11 nov 2025 13:15Nog funkar Polestar 4 för en småbarnsfamilj, så litet är inte bagaget. Med barnvagn är det ju alltid lite knöligt i bagaget om man inte kör med takbox eller den största SUVen.Blipblop skrev: ↑11 nov 2025 12:48Riktigt smaskig deal, men inget för en småbarnsfamilj kanske?
Har letat efter bra deals med 12/24 månader nu ett tag och det finns inget. Tydligen vill inte bilhandlarna ta största värdetappet utan väljer hellre att förlänga till 3 år.
Såg Ex40 för _från_ 5000 tex. Polestar 4 är riktigt bra prissatt.

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Det går in en barnvagn + en hel del till i bagaget i alla större bilar, men flexibiliteten för övrig packning blir också begränsad i alla bilar oavsett om det är en halvkombi, kombi eller SUV.SwedishAdvocate skrev: ↑12 nov 2025 00:05Går det inte in en barnvagn + en hel del till i bagaget på en ID.7 Tourer (kombin), A6 Avant e-tron (kombin) eller BWM i5 Touring (kombin)?…toppo skrev: ↑11 nov 2025 13:15Nog funkar Polestar 4 för en småbarnsfamilj, så litet är inte bagaget. Med barnvagn är det ju alltid lite knöligt i bagaget om man inte kör med takbox eller den största SUVen.Blipblop skrev: ↑11 nov 2025 12:48Riktigt smaskig deal, men inget för en småbarnsfamilj kanske?
Har letat efter bra deals med 12/24 månader nu ett tag och det finns inget. Tydligen vill inte bilhandlarna ta största värdetappet utan väljer hellre att förlänga till 3 år.
Såg Ex40 för _från_ 5000 tex. Polestar 4 är riktigt bra prissatt.
ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Renault 5 har haft det priset sen starten i våras, så inget nytt.Neostar skrev: ↑11 nov 2025 21:51Renault 5: 3300kr
Det är ju för basutrustad 40kwh, får lägga till en slant för att få fullutrustade 52kwh. För de pengarna kan man få större bilar och det är väl därför man knappt ser några Renault 5 på vägarna.
Tråkigt för det är en riktigt kul och trevlig bil.
Scenic har jag kollat upp. 5577 med drag och främre sensorer, vinterhjulNeostar skrev: ↑11 nov 2025 21:51Renault 5: 3300kr
R5 ör en för liten bil…
Polestar 4 är fortfarande bästa dealen.
5995:- för en Polestar 2 LRDM Performance.
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... 1003223388
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... 1003223388
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Beställd: BMW iX3 50 xDrive.
Polestar 2 LRSM -25
Beställd: BMW iX3 50 xDrive.
Är det någon som har hört något från Tesla om det är på gång med något nytt privatleasingerbjudande? Borde vara läge att putsa kvartals- och årssiffrorna nu kan jag tycka..
I USA har dom tydligen börjat med uthyrning.
Första dygnen ”gratis”.
-
SwedishAdvocate
Tesla Can’t Sell Its EVs So It’s Renting Them Out From $60 A Day
Model 3, Y, S, X, and Cybertruck are all available for rent up to 7 days, and you'll even get a small discount if you decide to buy one after
- Tesla launches $60-per-day rentals to offset slowing sales nationwide.
- Only Premium trims offered, excluding base, Performance, and Plaid.
[…] The automaker has more cars sitting on lots across the United States than it seems to know what to do with. And with the federal EV tax credit gone, sales have slowed considerably. […
- Rentals capped at seven days with strict in-state driving limits.
https://www.carscoops.com/2025/11/tesla ... buys-them/
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Tror nog också det är för att Sverige är ett prioriterat leverans land. De fyller nog produktions kapaciteten ändå och behöver därför inte tumma på priset ännu. Vet ex vis att i UK har det varit rätt lång väntan på leverans.manneson skrev: ↑12 nov 2025 11:51Renault 5 har haft det priset sen starten i våras, så inget nytt.Neostar skrev: ↑11 nov 2025 21:51Renault 5: 3300kr
Det är ju för basutrustad 40kwh, får lägga till en slant för att få fullutrustade 52kwh. För de pengarna kan man få större bilar och det är väl därför man knappt ser några Renault 5 på vägarna.
Tråkigt för det är en riktigt kul och trevlig bil.
Renault Zoe 22kWh Q210 2014 - 6000mil - Såld
-
VilkenElbilBlirDet
Tog du en P4 till slut?Pasjostrom skrev: ↑10 nov 2025 19:35Har den på lån nu. Den är tyst, bekväm och modern.
- Den har betydligt mindre bagage, faktiskt mindre än Model 3.
- Ingen bakruta innebär att backspegeln är digital vilket inte är optimalt då man måste fokusera om.
- Lite bristfällig bas i stereon, men ljudet är annars klart och fint
- Den är bred!
- Körkänslan (även i hårdaste läget på dämparna) är lite för mjuk/sladdrig, men funkar.
- Infotainmentsystem är överlag bra, men når inte upp till Teslan
Jag står och väljer om jag ska haka på privatleasingerbjudandet, men är orolig för att bagaget är för litet…
- Pasjostrom
- Teslaägare
Det var en del beslutsångest men jag hoppade till slut P4an. Hjärtat gillande den verkligen, men det var några saker som tog emot. Bland annat är jag i behov av dragkrok vilket kostade 400kr/mån extra, dels är bagageutrymmet lite på gränsen, dels tyckte jag det var lite jobbigt med den digitala backspegeln och ingen bakruta, och dels är den väldigt bred.
Men den var grymt skön att köra, extremt tyst och bekväm, så jag kanske kommer ångra mig…
Som jag förstod det tog i princip alla bilar slut idag.
Men den var grymt skön att köra, extremt tyst och bekväm, så jag kanske kommer ångra mig…
Förstår dig fullt ang kostnad för drag, lite litet bagage för den storleken på bil, backspegel och avsaknad av bakruta men funderar lite på det du säger om bredd. Vilken bil i den storleken finner du som är smalare. Nör jag googla lite snabbt så är den 2139 och tesla Y 2129 så en cm bredare. En BMW i5 som finns som touring är 2156 och IX som jag har som jag tycker ör bred är 2230 så 9 cm bredare än polestar 4. Denna är inte så kul i parkeringshus.Pasjostrom skrev: ↑14 nov 2025 23:16Det var en del beslutsångest men jag hoppade till slut P4an. Hjärtat gillande den verkligen, men det var några saker som tog emot. Bland annat är jag i behov av dragkrok vilket kostade 400kr/mån extra, dels är bagageutrymmet lite på gränsen, dels tyckte jag det var lite jobbigt med den digitala backspegeln och ingen bakruta, och dels är den väldigt bred.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 20 kWh/20 kW
Pixii Home 20 kWh/20 kW
- Pasjostrom
- Teslaägare
Bredden i sig hade inte fällt avgörandet, men det var något både jag och min sambo reagerade på och var mest subjektivt. ChatGPT säger:Dafro skrev: ↑15 nov 2025 06:52Förstår dig fullt ang kostnad för drag, lite litet bagage för den storleken på bil, backspegel och avsaknad av bakruta men funderar lite på det du säger om bredd. Vilken bil i den storleken finner du som är smalare. Nör jag googla lite snabbt så är den 2139 och tesla Y 2129 så en cm bredare. En BMW i5 som finns som touring är 2156 och IX som jag har som jag tycker ör bred är 2230 så 9 cm bredare än polestar 4. Denna är inte så kul i parkeringshus.Pasjostrom skrev: ↑14 nov 2025 23:16Det var en del beslutsångest men jag hoppade till slut P4an. Hjärtat gillande den verkligen, men det var några saker som tog emot. Bland annat är jag i behov av dragkrok vilket kostade 400kr/mån extra, dels är bagageutrymmet lite på gränsen, dels tyckte jag det var lite jobbigt med den digitala backspegeln och ingen bakruta, och dels är den väldigt bred.
Ja 2m är fläskigt. Min bil är 1,7 and I loves it.Pasjostrom skrev: ↑15 nov 2025 07:22Bredden i sig hade inte fällt avgörandet, men det var något både jag och min sambo reagerade på och var mest subjektivt. ChatGPT säger:Dafro skrev: ↑15 nov 2025 06:52Förstår dig fullt ang kostnad för drag, lite litet bagage för den storleken på bil, backspegel och avsaknad av bakruta men funderar lite på det du säger om bredd. Vilken bil i den storleken finner du som är smalare. Nör jag googla lite snabbt så är den 2139 och tesla Y 2129 så en cm bredare. En BMW i5 som finns som touring är 2156 och IX som jag har som jag tycker ör bred är 2230 så 9 cm bredare än polestar 4. Denna är inte så kul i parkeringshus.Pasjostrom skrev: ↑14 nov 2025 23:16Det var en del beslutsångest men jag hoppade till slut P4an. Hjärtat gillande den verkligen, men det var några saker som tog emot. Bland annat är jag i behov av dragkrok vilket kostade 400kr/mån extra, dels är bagageutrymmet lite på gränsen, dels tyckte jag det var lite jobbigt med den digitala backspegeln och ingen bakruta, och dels är den väldigt bred.
att.32igVkxb2t6b97ofabMDcNxSc12Gdi0jvmgFKR_A1NI.jpeg
Så smidigt i stan.
-
VilkenElbilBlirDet
Men räknar man med dragkrok - 6400kr för en fullsmetad P4, 4500 mil, vinterdäck, dragkrok och metallicfärg är ju fortfarande ett otroligt bra pris. Har aldrig sett en leasingbil med dragpris under 350kr ändå.Pasjostrom skrev: ↑14 nov 2025 23:16Det var en del beslutsångest men jag hoppade till slut P4an. Hjärtat gillande den verkligen, men det var några saker som tog emot. Bland annat är jag i behov av dragkrok vilket kostade 400kr/mån extra, dels är bagageutrymmet lite på gränsen, dels tyckte jag det var lite jobbigt med den digitala backspegeln och ingen bakruta, och dels är den väldigt bred.
Jag var och provpackade bagaget och man får faktiskt in mer än vad det ser ut som med golvet nerfällt. Sen har alla olika packbehov. Men en stor dubbelbarnvagn och väskorna vi behöver för en vecka iväg gick in utan problem. Tror litermåttet är nästan identiskt med ID4.
Digitala backspegeln har dom jag läst från/pratat med sagt att det bara är jobbigt första dagarna. Bredden går ju inte att göra något åt, men vet inte om den är så extremt bred ändå.
Var också skeptisk först, men hoppade på erbjudandet. Om jag lyckas få dig att fundera igen är det kanske värt att ringa och be dom kontakta dig om någon avbeställer! Pappersarbetet går segt på grund av alla beställningar, så eventuellt är det någon som ångrar sig innan dom skriver under.
Snyggt att du provpackat både dubbelvagn och väskor! Jag har varit sugen men också lite skeptisk med barnvagn, resesäng och all packning - och tyvärr inte tagit mig i kragen och provpackat. Jag har en ID4 idag och litermåttet må vara samma, men i ID4an har man ju lite extra ovanför hatthyllan så den blir trots allt lite större, sen är ID4ans höjd väldigt bra när det ska packas lite större saker som inte går att trycka ihop. Men en P4 är mycket trevligare bil!VilkenElbilBlirDet skrev: ↑15 nov 2025 19:40Men räknar man med dragkrok - 6400kr för en fullsmetad P4, 4500 mil, vinterdäck, dragkrok och metallicfärg är ju fortfarande ett otroligt bra pris. Har aldrig sett en leasingbil med dragpris under 350kr ändå.Pasjostrom skrev: ↑14 nov 2025 23:16Det var en del beslutsångest men jag hoppade till slut P4an. Hjärtat gillande den verkligen, men det var några saker som tog emot. Bland annat är jag i behov av dragkrok vilket kostade 400kr/mån extra, dels är bagageutrymmet lite på gränsen, dels tyckte jag det var lite jobbigt med den digitala backspegeln och ingen bakruta, och dels är den väldigt bred.
Jag var och provpackade bagaget och man får faktiskt in mer än vad det ser ut som med golvet nerfällt. Sen har alla olika packbehov. Men en stor dubbelbarnvagn och väskorna vi behöver för en vecka iväg gick in utan problem. Tror litermåttet är nästan identiskt med ID4.
Digitala backspegeln har dom jag läst från/pratat med sagt att det bara är jobbigt första dagarna. Bredden går ju inte att göra något åt, men vet inte om den är så extremt bred ändå.
Var också skeptisk först, men hoppade på erbjudandet. Om jag lyckas få dig att fundera igen är det kanske värt att ringa och be dom kontakta dig om någon avbeställer! Pappersarbetet går segt på grund av alla beställningar, så eventuellt är det någon som ångrar sig innan dom skriver under.
ID4 GTX 340 hk MY25