De borde dra in bidraget om de inte driftsätter dem
För övrigt borde de vara krav på att de är 800 volt system om de ska ha bidrag, inte bygga med gammal teknik idag liksom.
Nja.. gammal teknik är det väl inte?
Laddarna kan leverera 1000V och 500kW.
Att Tesla valt att "strypa" spänningen är väl en marknadsstrategi så länge de inte själv levererar bilar med 800V-system antar jag.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
De borde dra in bidraget om de inte driftsätter dem
För övrigt borde de vara krav på att de är 800 volt system om de ska ha bidrag, inte bygga med gammal teknik idag liksom.
Nja.. gammal teknik är det väl inte?
Laddarna kan leverera 1000V och 500kW.
Att Tesla valt att "strypa" spänningen är väl en marknadsstrategi så länge de inte själv levererar bilar med 800V-system antar jag.
400 volt är den äldre tekniken 800 volt den nya. Bidraget bordet vara villkorat. Bidraget är ju såklart riktat mot alla ägare av elbilar och inte bara Tesla ägare. Sålänge laddarna inte kan ge 800 volt så bode de inte få bidrag oavsett anledning.
De borde dra in bidraget om de inte driftsätter dem
För övrigt borde de vara krav på att de är 800 volt system om de ska ha bidrag, inte bygga med gammal teknik idag liksom.
Nja.. gammal teknik är det väl inte?
Laddarna kan leverera 1000V och 500kW.
Att Tesla valt att "strypa" spänningen är väl en marknadsstrategi så länge de inte själv levererar bilar med 800V-system antar jag.
400 volt är den äldre tekniken 800 volt den nya. Bidraget bordet vara villkorat. Bidraget är ju såklart riktat mot alla ägare av elbilar och inte bara Tesla ägare. Sålänge laddarna inte kan ge 800 volt så bode de inte få bidrag oavsett anledning.
Det är en åsikt.
Fakta är att Tesla inte "bygger med gammal teknik" när de bygger nya SuC, vilket var ditt ursprungliga argument.
I övrigt håller jag med dig.
Frågan är varför inte de andra laddoperatörerna bygger ut i samma takt som Tesla? De får också bidrag och deras laddstationer blir ju dessutom inkopplade så de får betalande kunder. Så incitamentet borde vara större för alla andra operatörer än Tesla.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
De borde dra in bidraget om de inte driftsätter dem
För övrigt borde de vara krav på att de är 800 volt system om de ska ha bidrag, inte bygga med gammal teknik idag liksom.
Nja.. gammal teknik är det väl inte?
Laddarna kan leverera 1000V och 500kW.
Att Tesla valt att "strypa" spänningen är väl en marknadsstrategi så länge de inte själv levererar bilar med 800V-system antar jag.
400 volt är den äldre tekniken 800 volt den nya. Bidraget bordet vara villkorat. Bidraget är ju såklart riktat mot alla ägare av elbilar och inte bara Tesla ägare. Sålänge laddarna inte kan ge 800 volt så bode de inte få bidrag oavsett anledning.
Det är en åsikt.
Fakta är att Tesla inte "bygger med gammal teknik" när de bygger nya SuC, vilket var ditt ursprungliga argument.
I övrigt håller jag med dig.
Frågan är varför inte de andra laddoperatörerna bygger ut i samma takt som Tesla? De får också bidrag och deras laddstationer blir ju dessutom inkopplade så de får betalande kunder. Så incitamentet borde vara större för alla andra operatörer än Tesla.
Jag tror tesla har en större grupp som endast laddar hos tesla än dom andra. Känslan är att det finns en liten överkapacitet med laddstationer totalt sett. Kanske inte för framtiden men just nu är det ingen brådska. Var någonstans är det idag svårt att hitta laddning?
Tesla är ju också den operatör som fått i särklass störst andel av eu-bidragen. Klart dom då behöver bygga mest.
De borde dra in bidraget om de inte driftsätter dem
För övrigt borde de vara krav på att de är 800 volt system om de ska ha bidrag, inte bygga med gammal teknik idag liksom.
Nja.. gammal teknik är det väl inte?
Laddarna kan leverera 1000V och 500kW.
Att Tesla valt att "strypa" spänningen är väl en marknadsstrategi så länge de inte själv levererar bilar med 800V-system antar jag.
Frågan är varför inte de andra laddoperatörerna bygger ut i samma takt som Tesla? De får också bidrag och deras laddstationer blir ju dessutom inkopplade så de får betalande kunder. Så incitamentet borde vara större för alla andra operatörer än Tesla.
Fast tesla bygger väl inte ut så snabbt längre ?
Och det är väldigt svårt att få lönsamhet på laddstationer generellt, det bygger nästan på samma sak som bensinmackar, att du säljer annat att dra in degen på och laddningen bara är det som lockar in folk.
Det är ingen slump att det framförallt är våra bensinbolag som bygger laddstationer idag.. på samma ställen där dom har en mack redan. I synnerhet lämpligt när man kan erbjuda både bensin/diesl/laddning och dessutom godis/fika/korv/mat/cigg/snus/läsk/spolarvätska/whatever.