Väntrum model Y Juniper

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Tesladriver99

Re: Väntrum model Y Juniper

Inlägg av Tesladriver99 »

31/10….
Larrybird

Inlägg av Larrybird »

Chetan skrev: 16 nov 2025 09:23
Larrybird skrev: 15 nov 2025 17:13
Verkligen, bokade 16/9 och inte hört ett pip
Det är inte bra! Om du beställde den 16/9 och ingen uppdatering har kommit sedan dess, vilka specifikationer hade din Model Y? 🤔
LR Svart/Svart
Buzek

Inlägg av Buzek »

Bild
Det står i villkor att om leveransfördröjning är på Teslas sida då har vi rätt till förmåner, både inbytes bonus + 0% ränta

Sent from my iPhone using Tapatalk
Auto123

Inlägg av Auto123 »

Buzek skrev: 16 nov 2025 16:51
Bild
Det står i villkor att om leveransfördröjning är på Teslas sida då har vi rätt till förmåner, både inbytes bonus + 0% ränta

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag tolkar som att det endast gäller ”inbytesbonusen”, dvs 40 000 kr vid inbyte av bil. Inte 0-räntan som inte har den skrivelsen, om man t ex klickar in val av bil och restvärdeslån och gällande villkor på hemsidan i detta nu. Finns inget där om leveransfördröjning pga av Tesla, att räntan fortfarande skulle gälla.

Å andra sidan ställde jag frågan tidigare till Tesla och där svarade de att leverans behövde ske innan 31 december. Både för räntan och inbytespremien ska gälla. Även om de var orsaken till fördröjning.

Men de kanske gör undantag…? Verkar riskfyllt att bli stående med avbeställda bilar för att inte ge de som beställt bilar baserat på ekonomiskt beslut som gällde vid beställningen. För mig ger det också en del badwill. Tvärtom vad Tesla är i behov av just nu.
Johan71

Inlägg av Johan71 »

Framflyttad igen, nu 7-22 December
Beställt Model Y LR DM Stealth Grey 8/10-25
Kör idag en Volvo C40 privatleasing, återlämnas i December 25
Auto123

Inlägg av Auto123 »

Det är väl endast M3P som har en uppskattad leverans denna sidan av årsskiftet av bilar som omfattas av erbjudandet. Så hur är 0%-räntan tänkt att boosta Teslas försäljning om leverans behöver ske innan 31 dec och ett halvt kvartal återstår? Varför ligger den kvar överhuvudtaget. Jag är ny på Teslas försäljningsstrategi men den känns fruktansvärd yxig. Inte minst att det som köpare blir en helt annan ekonomisk kalkyl om incitamenten ändras, tämligen drastiskt vid leverans jmf beställning. Likaså verkar deras uppskattning av leveransfönster vara mycket opålitligt.
Tekau

Inlägg av Tekau »

Slår mig ner i väntrummet med er andra.

Beställde en MY Long Range AWD, Marine Blue, den 15 oktober. Svart sätesklädsel.

Har inte hört ett knyst ännu. Uppskattad leveranstid 20 nov-20 dec. Har ännu inte ändrats sedan jag fick det initialt.

Inget VIN eller Regnr ännu.

Fick kriga lite för att få inbyteserbjudande. Riktigt skambud på en "rimligt sunkig" extrabil.

Som flera andra har varit inne på kommer jag inte välja Tesla om man inte får 0 % räntebonusen. Så vi hoppas på leverans innan årsskiftet alternativt att de gör undantag/förlänger ytterligare.

Allt gott!
Chetan

Inlägg av Chetan »

Tekau skrev: 17 nov 2025 11:09
Slår mig ner i väntrummet med er andra.

Beställde en MY Long Range AWD, Marine Blue, den 15 oktober. Svart sätesklädsel.

Har inte hört ett knyst ännu. Uppskattad leveranstid 20 nov-20 dec. Har ännu inte ändrats sedan jag fick det initialt.

Inget VIN eller Regnr ännu.

Fick kriga lite för att få inbyteserbjudande. Riktigt skambud på en "rimligt sunkig" extrabil.

Som flera andra har varit inne på kommer jag inte välja Tesla om man inte får 0 % räntebonusen. Så vi hoppas på leverans innan årsskiftet alternativt att de gör undantag/förlänger ytterligare.

Allt gott!
Jag har exakta specifikationer. Min marinblå svarta interiör i fyrhjulsdrift beställdes 15 oktober. Men jag har fått ett par uppdateringar sedan beställningsdatumet. Först est. 20 nov - 20 december, sedan 23 nov - 15 december och nu 2-31 december. Hoppas de gör ett undantag och ger ett 0%-ränteerbjudande om de inte kan leverera före årets slut.
dgullberg85

Inlägg av dgullberg85 »

Någon som vet om leveranserna även sker på helgen?
Grytet
Referralkod: ts.la/fredrik982143

Inlägg av Grytet »

Mitt uppskattade leveransdatum har heller inte uppdaterats sen jag la min beställning 22 okt, grå färg med svart klädsel. Har 22 nov till 22 december, vilket känns som ett standardval utan någon koppling till tillverkningslogistiken nere i Berlin.

Efter kontakt med Tesla SC säger de håll koll i appen och de finns de som får sina bilar inom utsatt tid och de som blir försenade.
Användarvisningsbild
M3170
Teslaägare

Inlägg av M3170 »

Beställde ca 15 oktober och ändrade 20oktober och det har alltid stått 25nov till 25dec för min uppskattade leverans. Inga leveransuppdateringar men snart är det 25nov så det borde komma en uppdatering vilken dag som helst. Hoppas det inte tippar över till nästa år, men tar gärna leverans i januari såvida erbjudandet fortfarande gäller för oss som beställt i Q3.
Användarvisningsbild
Tymrev
Teslaägare

Inlägg av Tymrev »

Beställt 29 okt. Hade först "december", sedan 27-31 december och nu 5-27 januari.

Vill dock lugna alla som har fått liknande besked. Enligt Tesla kommer dom göra allt för att få till leverans i december, så absolut inte kört med lev. innan årsskiftet.
Har även fått bekräftat att 40k bonusen och 0% räntan blir kvar även om leverans skulle ske i januari.
Tekau

Inlägg av Tekau »

Tymrev skrev: 17 nov 2025 13:30
Beställt 29 okt. Hade först "december", sedan 27-31 december och nu 5-27 januari.

Vill dock lugna alla som har fått liknande besked. Enligt Tesla kommer dom göra allt för att få till leverans i december, så absolut inte kört med lev. innan årsskiftet.
Har även fått bekräftat att 40k bonusen och 0% räntan blir kvar även om leverans skulle ske i januari.
Har du skriftlig bekräftelse på att erbjudandena kommer gälla även om leverans sker i januari? Min erfarenhet av säljare är att de ofta lovar mer än de kan hålla. Spara all dokumentation!

Hade varit intressant o veta ungefär hur många som lagt en beställning för att kunna jämföra med hur många bilar som registreras i Sverige. Gissar att ingen har någon uppskattning? Finns det historiska siffror?
Användarvisningsbild
Tymrev
Teslaägare

Inlägg av Tymrev »

Tekau skrev: 17 nov 2025 13:34
Tymrev skrev: 17 nov 2025 13:30

Har du skriftlig bekräftelse på att erbjudandena kommer gälla även om leverans sker i januari? Min erfarenhet av säljare är att de ofta lovar mer än de kan hålla. Spara all dokumentation!

Hade varit intressant o veta ungefär hur många som lagt en beställning för att kunna jämföra med hur många bilar som registreras i Sverige. Gissar att ingen har någon uppskattning? Finns det historiska siffror?
Jodå. Jag har allt på mail. Har även sett i Facebook forum flera andra svenskar som fått exakt samma mail om att kampanjerna är kvar även om Tesla skjutit leveransen till januari. Så anser att det är vattentätt ifall det skulle bli så. Enda kruxet är att man kommer få göra om värderingen på inbytesbilen om det dröjer för länge.
dgullberg85

Inlägg av dgullberg85 »

dgullberg85 skrev:
Fick uppdatering idag. Slutfaktura och nytt fönster 17-21 nov. Men inget regnummer ännu. Känns som ett steg närmare iaf.
Nu kom registreringsnumret Bild ännu ett steg närmare.
Goja

Inlägg av Goja »

Ändrat för mig till 10/1 till 1/2 nu. Ultrared/white. Spänningen stiger😀
Goja

Inlägg av Goja »

Fick precis bekräftat att jag har rätt till både inbytes och räntekampanjen.
alu

Inlägg av alu »

dgullberg85 skrev: 17 nov 2025 14:36
dgullberg85 skrev:
Fick uppdatering idag. Slutfaktura och nytt fönster 17-21 nov. Men inget regnummer ännu. Känns som ett steg närmare iaf.
Nu kom registreringsnumret Bild ännu ett steg närmare.
Liknande för mig! :D Dock bara VIN än. Uppskattad leverans 18-23 november. LR svart/start.
Beställd 17/9
Senast redigerad av alu, redigerad totalt 1 gånger.
Magnus71

Inlägg av Magnus71 »

Vit / Vit LR AWD 19”
Beställd 30/9
VIN 13/11
Regnummer 17/11
Beräknad leverans uppdatering idag till 26-30/11
-21 MB EQC AMG
-19 Model 3 AWD med drag
-17 Bmw i3 94 Ah Rex (såld)
-14 Outlander PHEV (såld)