Viktigt att nämna att det var en Tesla. Tidigare idag stod det endast bil
Ändå intressant att de preciserar, oavsett om det är Opel eller Tesla. De kunde gott ha berättat vilken modell och årgång det gällde också.
Fox News visade bilder på bilen och skrev att det var en Tesla, tror det var en svart Model X för er som undrar.
Osäker om det var Collin som låg bakom reportaget dock? Såg inget om Aftonbladet heller.
Nu är artikeln ändrad, men SVT publicerade en nyhet om bilar som satt fast på E4.
En person som satt fast i dessa köer intervjuades och två gånger poängterades från den intervjuade hur skönt det var att hen körde bensinbil och inte en elbil då hen varit stillastående i 6 timmar.
Detta med elbil upplystes noggrant i artikeln och var även med i själva rubriken för nyheten, något i stil med ”tur att jag kör bensinbil”.
Väldig hets i media kring elbilar med jämna mellanrum.
En elbil klarar väl med enkelhet ”tomgång” i 6h?
Och intressant nog är artikeln och rubriken ändrad och allt med elbil kontra bränslebil är borttaget.
Nu är artikeln ändrad, men SVT publicerade en nyhet om bilar som satt fast på E4.
En person som satt fast i dessa köer intervjuades och två gånger poängterades från den intervjuade hur skönt det var att hen körde bensinbil och inte en elbil då hen varit stillastående i 6 timmar.
Detta med elbil upplystes noggrant i artikeln och var även med i själva rubriken för nyheten, något i stil med ”tur att jag kör bensinbil”.
Väldig hets i media kring elbilar med jämna mellanrum.
En elbil klarar väl med enkelhet ”tomgång” i 6h?
Och intressant nog är artikeln och rubriken ändrad och allt med elbil kontra bränslebil är borttaget.
Vederbörande tycker väl det är "skönt" att andas in bensinångor i 6 timmar. Just att sitta i bilen under längre tid med värmen på utan att riskera kolmonoxidförgiftning är ju en av de stora fördelarna med elbilar.
Man kan ju undra vad som gör Jennie Söderberg kvalificerad att uttala sig om elbilar. Man kan också undra vad som gör att journalister tror att en utsaga från slumpvis utvald bilist har något slags sakkunnighet över sig.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
"– Det är tur att vi inte fick en elbil. Det hade inte gått.”
Jag tror att jag har någon sorts magisk kraft. Jag inte bara kör elbil på en europaväg, jag t o m bor på en europaväg. Och inte byter jag bil när jag vill köra på övriga vägar