Däck till Model Y 19”

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Knalle
Teslaägare

Däck till Model Y 19”

Inlägg av Knalle »

Märkte att mönstret på mina sommardäck börjar
Bli lite dåligt. Här börjat kolla lite på sommardäck för nästa säsong redan nu till min My LR 2021
Tycker de som levereras original +andra högklassiga däck känns dyra.
Finns mycket tro och åsikter om däck men är nyfiken om någon testat billigare däck och er upplevelse av det.
Behöver ingen kommentar att det är livsfarligt att köra på däck från Kina med tanke på att resten av bilen är byggd där..
Användarvisningsbild
M3170
Teslaägare

Re: Däck till Model Y 19”

Inlägg av M3170 »

Knalle skrev: 20 nov 2025 18:28
Bli lite dåligt. Här börjat kolla lite på sommardäck för nästa säsong redan nu till min My LR 2021
Finns mycket tro och åsikter om däck men är nyfiken om någon testat billigare däck och er upplevelse av det.
Behöver ingen kommentar att det är livsfarligt att köra på däck från Kina med tanke på att resten av bilen är byggd där..
Jag köpte Landsail Sentury Qirin 990 för ca 900kr st till min M3 och är verkligen nöjd med dessa, märker ingen skillnad mot original heller. Efter att kört två säsonger så ser jag att dom kommer dom hålla nästa sommar också så slitagemössigt samma som original. Kolla Däck365 för din bil och ligger Landsail på listan med rekommenderade däck så slå till.
Användarvisningsbild
Arctic Drifter
Teslaägare
Referralkod: ts.la/anders453430
Kontakt:

Re: Däck till Model Y 19”

Inlägg av Arctic Drifter »

Knalle skrev: 20 nov 2025 18:28
Jag har också testat billigare däck och har inte haft problem med det. För att kompensera lite för degradering (minskad räckvidd) så jagade jag tag på en uppsättning med rullmotstånd A. Så blev inte det billigaste men de rullar lättare och det märks helt klart på förbrukningen. Men P levereras ju också med lite greppigare däck så bra utgångspunkt om man vill sänka förbrukningen.
Tesla Model Y Performance
Skriv svar