Laddning i USA

Reseberättelser över långresor du har gjort, alt frågor inför de du tänker göra.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
SALVETA
Teslaägare

Laddning i USA

Inlägg av SALVETA »

Jag ska till usa i vinter och tänkte hyra en elbil, närmre bestämt lucid för att det vore kul att testa.
Den har adapter för att kunna ladda på Tesla superchargers men jag blir inte klok på om jag kommer kunna ladda med mitt Teslakonto som jag kan göra i Sverige även på andra bilmärken. Det lutar åt att kontot är skapat i fel region och att det inte kommer fungera, jag ser ju inte laddarna i appen heller.
Samma problem verkar det vara med t.ex. electrify America då jag har fel region på mitt Google konto för att ladda ner appen, så det kommer nog inte göra någon skillnad när jag är där heller.
Har någon erfarenhet av att ladda elbil i Californien, funkar det i regel med vanligt kreditkort eller får man skaffa ett nytt Google konto kopplat till usa?
Användarvisningsbild
gasgaraget
Teslaägare

Re: Laddning i USA

Inlägg av gasgaraget »

Inte direkt svar på din fråga men väljer jag att ladda andra fordon och leta laddare får jag upp en hel del i Kalifornien. App i iOS.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Renault Zoe Intens 41kWh -17 nr 2 även den blå
Tesla X90D -16
11.2kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
SALVETA
Teslaägare

Re: Laddning i USA

Inlägg av SALVETA »

gasgaraget skrev:
Inte direkt svar på din fråga men väljer jag att ladda andra fordon och leta laddare får jag upp en hel del i Kalifornien. App i iOS.
Men är inte det typ bara destination chargers som till största del är låsta?
Jag får upp fyra superchargers i Californien, väldigt ologiskt tycker jag. Bild
Skriv svar