Jag har precis hämtat ut min m3p från verkstad efter jag krockat med råddjur. Nu piper den nånstans från frunken/framsidan av bilen lite till och från. Den kanske håller på i 5 minuter sedan är den tyst i 5 minuter. Det är både när jag kör och när den står låst.
Jag ska tillägga att efter jag hämtade ut den från verkstaden så larmar den om lågspännings batteri byte samt något om tmps. Kan de vara någon av dom som orsakar ljudet? Mina grannar har börjat klaga att den stör dom på nätterna då den står och piper. Länkar till video på ljudet.
Länk till video:
Jobbigt pipande efter krock
Moderator: Redaktion
Re: Jobbigt pipande efter krock
ekenm3p skrev: ↑25 nov 2025 09:25Jag har precis hämtat ut min m3p från verkstad efter jag krockat med råddjur. Nu piper den nånstans från frunken/framsidan av bilen lite till och från. Den kanske håller på i 5 minuter sedan är den tyst i 5 minuter. Det är både när jag kör och när den står låst.
Jag ska tillägga att efter jag hämtade ut den från verkstaden så larmar den om lågspännings batteri byte samt något om tmps. Kan de vara någon av dom som orsakar ljudet? Mina grannar har börjat klaga att den stör dom på nätterna då den står och piper. Länkar till video på ljudet.
Länk till video:
Ta kontakt med verkstaden som lagat bilen och försäkringsbolaget
Ja det har jag gjort men har inte fått nån tid än. Vill veta om de finns nåt sätt att få tyst på den så länge.
-
SwedishAdvocate
Medan du väntar på feedback här så kan du ju även kolla om någon på det amerikanska forumet har någon idé. Det är ju lite större än det svenska…
https://teslamotorsclub.com/tmc/feeds/
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- larjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas230034
Låter inte som ett ljud som kommer från bilen. Kan de ha glömt något i frunken?
Svart Model Y Performance
- larjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas230034
Tänkte på en sån där key finder som fanns för länge sen, som man kunde vissla på så pep den tillbaka.
Svart Model Y Performance