Jag bara undrar om det är pga min bakluckas dåliga injustering där glaset sticker upp över takglaset på passagerarsidan?
Är i Segeltorp och teknikern försökte avskriva ärendet med att det var inom "marginalerna"!
Första budet var att jag skulle betala nu helt plötsligt för något som troligtvis både påverkar räckvidd och ljud/komfort.
Men efter lite tjafs så gick de med på att fixa det "under garanti" trots allt.
Hade det varit någon glipa runt någon dörr eller annan karossdel utan några större konsekvenser (än kosmetiskt), hade jag "köpt" att det var inom marginalerna.
Mixed emotions på mitt första serviceärende hos Tesla!
Har ni irriterande vindbrus vid ~80-90 på era Juniper?
Moderator: Redaktion
- BlevIngenCT
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/claes98950
- BlevIngenCT
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/claes98950
Re: Har ni irriterande vindbrus vid ~80-90 på era Juniper?
Var nog bra att jag stod på mig, upplevde inget irriterande vindbrus nu efter justeringen av bakluckan
Men så onödigt (och energikrävande) att jag var tvungen att tjafsa och stå på mig, för att få det fixat...
Men så onödigt (och energikrävande) att jag var tvungen att tjafsa och stå på mig, för att få det fixat...
Hej och välkommen till Tesla.
Har högt och lågt att berätta om Tesla.
Nöjer mig här med två nyligen gjorda erfarenheter med någon veckas mellanrum:
1
Vid inlämnande av bilen för reparation på morgonen får vi följande besked efter 15 mils körning till servicecenter.
: Er reparatinskostnad steg med 10000 kr, som vi skickat i appen till er.
- Vi har inte fått något meddelande om det, vi är två som får meddelande och ingen har fått något sådant, när skickade ni det beskedet.
: För 10 minuter sedan.
Vi fick inte heller något sådant meddelande med fördröjning.
2
Utmärkt service och kommunikation trots att reservdelen som skulle monteras var defekt och gjorde att servicetiden fördröjdes med en arbetsdag =tre kalenderdagar pga helg, så kan man inte annat än vara nöjd med att det upptäcktes och att förloppet kommunicerades dessutom telefonledes , en gammal beprövad teknik som numera är underskattad och vad jag förstår inte bara av Tesla utan flertalet organisationer fasas ut.
Kuriosavarning:
Kan omnämna att en uppmaning till de anställda på stor organisation på senare delen av 1900 talet:
inkommande telefonsamtal skall besvaras inom tredje signalen; annars förlorar man kunden.
Allt har inte blivit bättre med teknikutvecklingen.
Har högt och lågt att berätta om Tesla.
Nöjer mig här med två nyligen gjorda erfarenheter med någon veckas mellanrum:
1
Vid inlämnande av bilen för reparation på morgonen får vi följande besked efter 15 mils körning till servicecenter.
: Er reparatinskostnad steg med 10000 kr, som vi skickat i appen till er.
- Vi har inte fått något meddelande om det, vi är två som får meddelande och ingen har fått något sådant, när skickade ni det beskedet.
: För 10 minuter sedan.
Vi fick inte heller något sådant meddelande med fördröjning.
2
Utmärkt service och kommunikation trots att reservdelen som skulle monteras var defekt och gjorde att servicetiden fördröjdes med en arbetsdag =tre kalenderdagar pga helg, så kan man inte annat än vara nöjd med att det upptäcktes och att förloppet kommunicerades dessutom telefonledes , en gammal beprövad teknik som numera är underskattad och vad jag förstår inte bara av Tesla utan flertalet organisationer fasas ut.
Kuriosavarning:
Kan omnämna att en uppmaning till de anställda på stor organisation på senare delen av 1900 talet:
inkommande telefonsamtal skall besvaras inom tredje signalen; annars förlorar man kunden.
Allt har inte blivit bättre med teknikutvecklingen.
Kunde du höra innifrån bilen vart brusljudet kom ifrån?BlevIngenCT skrev: ↑02 dec 2025 12:42Var nog bra att jag stod på mig, upplevde inget irriterande vindbrus nu efter justeringen av bakluckan![]()