Julgran i en Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Jist

Julgran i en Model 3

Inlägg av Jist »

Årest konstigaste rubrik kanske, men undrar om det finns några erfarenheter kring att köpa julgran och få med den hem. Hela går ju inte in men går det okej att få hem den om man kör stubben in först och spänner fast den?

Tänker mig kungsgran ca 220 cm.

Dela gärna era försök så jag vet vad jag ahr framför mig :)
Användarvisningsbild
Freez
Teslaägare

Re: Julgran i en Model 3

Inlägg av Freez »

En julgran i MY funkar fint. Bilarna är ju nästan lika långa så med en "strumpa" på granen som trycker ihop grenarna och stubben fram mellan framsätena samt en liten lätt böjd topp i bagagen borde det funka🌲.
MY RWD Vit 2023
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Jist skrev: 05 dec 2025 14:06
Årest konstigaste rubrik kanske, men undrar om det finns några erfarenheter kring att köpa julgran och få med den hem. Hela går ju inte in men går det okej att få hem den om man kör stubben in först och spänner fast den?

Tänker mig kungsgran ca 220 cm.

Dela gärna era försök så jag vet vad jag ahr framför mig :)
Få in den, inga problem. Att få ut den är betydligt marigare då grenarna gärna vill fastna på väg ut i hatthyllan och mattan på bagagegolvet trots strumpan. Stoppa granens nedre del, den som är inne i bilen, i svart sopsäck så den glider lättare ut utan att fastna. Plus så slipper du miljoner små barr överallt i bilen också.
Användarvisningsbild
TSventon
Teslaägare

Inlägg av TSventon »

Och bromsa inte för hårt så att rotändan åker igenom skärmen. Blir en dyr julgran i sådana fall.
Model Y RWD 2023
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

Var tydligen ett potentiellt problem även för ~fem år sedan… ;)

viewtopic.php?p=472493#p472493

Miss those days…
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Skriv svar