Tjena,
Min företagsägda Model S från 2020 passerar strax 15 000 mil. Garanti på batteri och drivlina fram till Dec 2027. Har idag WC som försäkringsbolag och maskinskadeersättningen försvinner efter 17 000 mil utan att premien blir lägre.
Ni som har långmilare som ni kör vidare med - hur har ni löst det, eller tänker ni att ni chansar att köra på och ta kostnaderna som ev kommer?
Har fri laddning så just nu inne på att köra på så länge den håller...
Försäkring efter 15000 mil - hur gör ni?
Moderator: Redaktion
Re: Försäkring efter 15000 mil - hur gör ni?
Jag har bara 8000 mil på min Raven (2019) men jag kör på som vanligt och får ta ställning till vad jag ska göra om det blir något allvarligt fel.baronkanon skrev: ↑18 dec 2025 14:22Tjena,
Min företagsägda Model S från 2020 passerar strax 15 000 mil. Garanti på batteri och drivlina fram till Dec 2027. Har idag WC som försäkringsbolag och maskinskadeersättningen försvinner efter 17 000 mil utan att premien blir lägre.
Ni som har långmilare som ni kör vidare med - hur har ni löst det, eller tänker ni att ni chansar att köra på och ta kostnaderna som ev kommer?
Har fri laddning så just nu inne på att köra på så länge den håller...
Re: Försäkring efter 15000 mil - hur gör ni?
Det är bara garanti på ”hela” bilen i 8000 mil som sagt.
Drivlina och batteri är 8 år eller, beroende på när den är såld, 24000 mil eller obegränsat. Dvs du har åtminstone 9000 mil kvar.
Drivlina och batteri är 8 år eller, beroende på när den är såld, 24000 mil eller obegränsat. Dvs du har åtminstone 9000 mil kvar.