Jag är bara glad att jag tog ut bilen på firman när de begav sig då jag som några andra fick köpa till det rabatterade priset då vi var några som bokat upp oss på Plaid+. Annars hade man torskat massa pengar privat men de var snack om en investering när de begav sig.
Jag tycker synd om de som gav en och en halv mille för bilen och få nu tre år senare sexhundra trettio k kr
Hur mycket betalar ni i helförsäkring för er som har Plaid uttagna december 22?
Jag kollade senast länkade och helförsäkring på mig (40år boende i Stockholm, villa) skulle gå loss på nästan 2 400 kr i månaden med 12 000 kr i självrisk för vagnskada hos Folksam. Sänks vagnskadan till 5 000kr blir det 2 800kr.
En Plaid för 700-750 hade varit intressant om det inte varit för hutlösa försäkringskostnader.
1158kr/mån helförsäkring, LF
Örebrotrakten
Men avställd nu tills våren kommer
Var förbi Tesla butiken i MoS igår, de hade en röd model S inne i showroomet Frågade om facelift versionen (2026) och den gick inte längre att beställa tyvärr, sedan sa säljaren att de fått in extremt mycket samtal från folk nu som vill ha model s, och model s plaid, både facelift och den från 2023, pga att den utgår har modellen nu blivit ännu mer attraktiv.
Dålig linjepassning tröskel, har ni fått det åtgärdat av Tesla kostnadsfritt?
Inte ens försökt. Men har samma.
Trodde i början att det bara var min bil i och med att den har PPF och att montören kanske hade dragit i tröskeln.
Nu har jag sett det på flertal Model S. Om du hade det från fabrik så är det ett produktionsfel.
Jag ska lägga in det som ett ärende och se vad de säger.
Dålig linjepassning tröskel, har ni fått det åtgärdat av Tesla kostnadsfritt?
Inte ens försökt. Men har samma.
Trodde i början att det bara var min bil i och med att den har PPF och att montören kanske hade dragit i tröskeln.
Nu har jag sett det på flertal Model S. Om du hade det från fabrik så är det ett produktionsfel.
Jag ska lägga in det som ett ärende och se vad de säger.
Ena sidan hade, andra inte.
Monterade PPF asap, efter det är det på bägge sidor.
Hade liknande på min 3 påskarven på bakskärmen. Jag tror nog inte att det är tysk kvalité på plasten.